2013-07-10, 14:14
Medlem
WalterSullivans avatar
Man ser tydligt hur Mike gör stötar med folk han anlitat utan att Trevor lr Frankling är med som i juvelbutiken, kanske kan göra uppdrag med bara en gubbe o legosoldater då
2013-07-10, 14:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Såg nu att man har "bottenlösa fickor". Har alltid stört mig lite på det, hoppades att det skulle ändras nu, men icke. För er som inte fattar vad jag menar: i videon ser man när "vapenhjulet" tas upp, och det är en herrans massa vapen där, kulspruta, automatgevär, prickskyttegevär etc. Det jag önskade var att de hade gjort så man bara kunde ha ett "stort" vapen som man hänger över ryggen när man inte använder det, och kanske 2 pistoler, några granater osv. Tycker det ser lite lamt ut när man helt plötsligt drar fram en bazooka ur tomma intet.
Äh... GTA skulle inte funka lika bra om man hade begränsningar för såna saker. Man vill ju ha alla vapen och pryttlar som man har samlat på sig tillgängliga hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Ännu en uppdaterad karta som lär stämma mer överens med den riktiga kartan:
http://i.imgur.com/ARQvQ3o.png

Los Santos storlek kommer ungefär vara som hela Liberty City samtidigt som den totala landsbygden kommer vara som Read Dead Redemption och San Andreas, vilket jag absolut kan tänka mig när jag ser kartan.
Svindlande om det stämmer.
2013-07-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Men Los Santos från SA kommer vara med. Hur går det ihop? Jag vet att det är ett spel och allt är möjligt, men hur har de klippt bort de andra två städerna?

GTA V omfattar den södra delen av Kalifornien, medan SA omfattade hela Kalifornien och delar utav Nevada.
2013-07-10, 14:58
Medlem
soulreapers avatar
En satans massa oneliners och enstaka smileys raderade. Har ni inget vettigt att tillföra diskussionen så låt bli att posta.
//MOD
2013-07-10, 15:27
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufo_2900
Vars är bäst att boka/förhandsbeställa ifrån? Inte nödvändigtvis billigast men mest pålitligt, så man kan börja lira så snart som möjligt efter släpp. Shopathome är billigast på prisjakt just nu men det står inget om deras frakt, antar att det är billigast möjliga(och kanske därav tar tid?).

Jag förhandsbokade mitt på CDON. Min erfarenhet sen tidigare är att dom är pålitliga. Har dock aldrig förhandsbokat där förut, men när jag köpt hem andra spel därifrån så har det t.o.m blivit så att jag fått det i brevlådan redan nästa dag... Så, snabba är dom absolut.
2013-07-10, 17:02
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Såg nu att man har "bottenlösa fickor". Har alltid stört mig lite på det, hoppades att det skulle ändras nu, men icke. För er som inte fattar vad jag menar: i videon ser man när "vapenhjulet" tas upp, och det är en herrans massa vapen där, kulspruta, automatgevär, prickskyttegevär etc. Det jag önskade var att de hade gjort så man bara kunde ha ett "stort" vapen som man hänger över ryggen när man inte använder det, och kanske 2 pistoler, några granater osv. Tycker det ser lite lamt ut när man helt plötsligt drar fram en bazooka ur tomma intet.

Tycker även det är orealistiskt om man skulle behöva gå runt med bazookan mitt på dagen mitt bland folket på Venice Beach!

Går inte att få ihop på ett "bra" sätt
2013-07-10, 17:43
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Sedan när har Grand Theft Auto varit någon annat än ett oseriöst spel? Som du har märkt har Rockstar ganska "barsnlig" humor i Gta serien och det har aldrig varit seriöst. Hur får man annars plats med 4-7 vapen på ryggen?
2013-07-10, 17:49
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
På tal om alla liknelser med Sims, gillar att de tagit med trädgårdstomten och pelikanen från Sims som syns 3.00 in i trailern!
Första gången när jag såg trailern i eftermiddags såg jag inte så mycket detaljer, utan bara den fantastiska helheten. Skönt att man kan kolla på en GTA-trailer 10-20 gånger och ändå upptäcka massa nya smådetaljer varenda gång!
Det är en sann tjusning att noggrant spola tillbaks, granska frame för frame och se nya saker hela tiden.
Jag gör precis samma sak! Kunde inte sagt det bättre själv

Jag hoppas denna låt kommer med https://www.youtube.com/watch?v=JYy69qOJWoM
Grand Theft Auto Theme (Joyride by Da Shootaz)
2013-07-10, 17:54
Medlem
Jag tycker själv att det är soft att det spawnar massa av samma bil man har för på så sätt om man kvaddar den eller nåt kan man få en ny relativt snabbt, även skönt i MP när man äntligen fått tag på en båge efter 1 timmes letande, så finns det en stor chans att det finns en på parkeringen om man råkar dö. Inte tänkt på att det var ett "renderingsproblem" eller nån "minneslösning".

Att vissa säger att kartan är liten så tycker jag inte direkt stämmer, i IV tyckte jag världen räckte gott och väl bara det att man inte har så mycket att göra förutom mitt i stan eller vid flygplatsen.
2013-07-10, 18:09
Medlem
sigurts avatar
Såg en som också undrade det tidigare i tråden...

Låten som börjar vid 2 minuter, vilken är det?

Försökt med soundhound + google men verkar vara svårt att få fram.....

Hör ju inte så mycket av själva låten men introt är sjukt bra!
2013-07-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Såg en som också undrade det tidigare i tråden...

Låten som börjar vid 2 minuter, vilken är det?

Försökt med soundhound + google men verkar vara svårt att få fram.....

Hör ju inte så mycket av själva låten men introt är sjukt bra!

Jag tror att det är musik specialskriven för själva spelet, rockstar har ju bekräftat att det förutom radiostationer kommer finnas dedikerad bakgrundsmusik så som i RDR.
2013-07-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
GTA V omfattar den södra delen av Kalifornien, medan SA omfattade hela Kalifornien och delar utav Nevada.
Aha. Trevligt. Men varför är inte GTA V i 1080p på konsol, istället för 720p?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in