2013-08-17, 17:23
Medlem
SalamiSlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Ett annat sätt än dom som sagts är väl kanske att ta reda på vem det är som nu är så sugen på collectors edition och sen får han kepsen och grejerna som nu följer med när det släpps?
2013-08-17, 17:24
Medlem
Citat:
Antar att mitt inlägg passar bäst in här eftersom det är GTA V-relaterat.

Tidigare i sommar så gick jag in på GameStop och tänkte uppdatera min bokning av den vanliga GTA V utgåvan till Special Edition-utgåvan.
Väl i kassan så frågar en av killarna "ska du inte ha Collector's Edition istället? Vi har TVÅ obokade ex kvar."

"WTF!", tänkte jag, de är ju gravt limiterade och trodde inte det fanns något obokat ex kvar i hela världen mer eller mindre.

Men efter en stunds tänkande och diskuterande med min flickvän så tänkte jag att jag lika gärna kan boka Collector's Edition, och vill jag inte ha det när det släpps så byter jag till mig antingen Special Edition eller den vanliga utgåvan istället.

Nu kommer det jobbiga, och jag behöver verkligen era synpunkter på detta dilemma!

Här om dagen så ringde en kille upp ifrån GameStop och ville att jag skulle bekräfta ifall jag verkligen skulle ha Collector's Edition.
Vi pratade länge och jag förklarade för honom att enda anledningen till att jag valde att boka den utgåvan var att jag vill ha de unika DLC-grejerna. Allt det fysiska bryr jag mig inte om. Framförallt kepsen som jag tycker är sjukt ful, stör mig för övrigt på alla dessa ungar som springer runt i såna kepsar...
En skärm är till för att böjas för att skydda ögonen från solen, men nån jävla idiot fick för sig att göra ett fashion statement när hen bestämde sig för att inte vika skärmen, vips så hoppar alla på denna fula, horribla trenden.
Jag hade mindre emot folk som sprang runt i trucker-keps som var inne för 7-8 år sen.

Hursomhelst!!! Killen i telefonen säger att han har en kund som väldigt gärna vill ha den utgåvan och framför allt för att kepsen följer med.

Jag sa att jag ville fundera på saken och han förstod och sa att han ringer nästa vecka igen.

Det enda som gör att Collector's Edition skjuter i höjden så i pris är ju för dom materiella sakerna som följer med, inte spelet och den unika DLC som följer med, och är det enda jag vill ha.

Jag känner mig skitelak som köper den utgåvan enbart för det exklusiva DLC när jag vet att det finns en kille (?) som vill ha den och är villig att betala för den för att få tillgång till det som gör utgåvan speciell.

Samtidigt var ju jag före.

Vad skulle ni gjort? Byt ner er så att personen som verkligen vill ha utgåvan du bokat får den, eller skulle ni strunta i den andra personen?

Jag är en väldigt känslomässig person och får cp-dåligt samvete.

Även om jag bara vill ha DLC-grejerna så önskar jag att det gick att lösa på något sätt... Typ att han får dom fysiska sakerna och jag tar DLC-grejerna.

Vad säger ni och hur hade ni agerat.

Sälj kepsen svindyrt till grabben! nej skämt åsido så tycker jag du ska köpa den vanliga utgåvan för som ovan här skriver så kommer du kunna ladda hem DLC content senare ändå!
2013-08-17, 17:36
Medlem
Fan vad awesome det verkar, som en blandning av GTA 3, GTA SA och Red Dead Redemption
2013-08-17, 17:55
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Köp vanliga, allt som följer med special och collectors ingame kommer att finnas tillgängligt ändå som DLC.

Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Sälj kepsen svindyrt till grabben! nej skämt åsido så tycker jag du ska köpa den vanliga utgåvan för som ovan här skriver så kommer du kunna ladda hem DLC content senare ändå!

Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Ta hans nummer och ge honom kepsen :P

Citat:
Ursprungligen postat av SalamiSlam
Ett annat sätt än dom som sagts är väl kanske att ta reda på vem det är som nu är så sugen på collectors edition och sen får han kepsen och grejerna som nu följer med när det släpps?

Det lutar åt att jag byter ner mig till antingen Special Edition eller vanliga utgåvan.

Det jag undrar är om man verkligen vet att man kommer kunna köpa dessa DLC senare när de släpps online?

Jag trodde meningen med dessa über-speciala utgåvor var att den DLC som följer med är unikt för den utgåvan, att den alltså inte går att få tag på på annat vis? Är jag helt ute och cyklar då?
2013-08-17, 17:55
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Fan vad awesome det verkar, som en blandning av GTA 3, GTA SA och Red Dead Redemption
Tycker du får slänga in mafia där med

Tanka bilar och liknande måste man ju göra där med
2013-08-17, 18:14
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Det är fortfarande inte bekräftat någonstans att man måste tanka bilar.
2013-08-17, 18:15
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Det lutar åt att jag byter ner mig till antingen Special Edition eller vanliga utgåvan.

Det jag undrar är om man verkligen vet att man kommer kunna köpa dessa DLC senare när de släpps online?

Jag trodde meningen med dessa über-speciala utgåvor var att den DLC som följer med är unikt för den utgåvan, att den alltså inte går att få tag på på annat vis? Är jag helt ute och cyklar då?

Det kommer GARANTERAT att gå att köpa allt som följer med ingame. Det lovar och svär jag på, annars vore Rockstar oerhört korkade. Tycker inte att det är värt att lägga 1800 för ett spel, speciellt inte nu när jag ska köpa min R33 -96. Det enda som är unikt är väl stålfodralet, vilket lockar lite men kepsen och det andra har jag ingen användning för ändå.
2013-08-17, 18:39
Medlem
WalterSullivans avatar
Tror ni man kommer kunna göra egna radiokanaler med musik från datorn? Har för mig att det gick i IV
2013-08-17, 19:19
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Tror ni man kommer kunna göra egna radiokanaler med musik från datorn? Har för mig att det gick i IV
Det måste ha varit till PC? GTA V ser just nu ut att inte ens släppas till PC.
2013-08-17, 19:28
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Tycker du får slänga in mafia där med

Läste i en intervju med Rockstar att det inte kommer gå att tanka bilarna, det skulle bara förstöra hela spelkänslan tycker de. Jag kan inget annat göra än att hålla med.
Tänk om du i ett uppdrag ska jaga efter en snubbe med bil och soppan helt plötsligt tar slut, det skulle ju bara förstöra hela uppdraget.
2013-08-17, 19:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Läste i en intervju med Rockstar att det inte kommer gå att tanka bilarna, det skulle bara förstöra hela spelkänslan tycker de. Jag kan inget annat göra än att hålla med.
Tänk om du i ett uppdrag ska jaga efter en snubbe med bil och soppan helt plötsligt tar slut, det skulle ju bara förstöra hela uppdraget.

I själva verket hade det varit både komiskt och rätt! Man kan inte skjuta utan ammunition och man kan inte köra bil utan bränsle. Men om de sagt att det inte kommer hända är det en tämligen akademisk diskussion i nuläget.
2013-08-17, 19:41
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Det måste ha varit till PC? GTA V ser just nu ut att inte ens släppas till PC.
Dock så kommer det släppas till PC även om de har sagt att de inte kommer att göra det. Finns pengar att tjäna så jag gissar att de släpper det typ ett halvår efter att de släppt spelet till konsoler. Precis som de gjorde med GTA IV.
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag är en aning bitter på sätt och vis, för det finns inte en chans i helvete att jag kommer ha tid att spela online läget speciellt mycket (så att det hinner visa sin storhet)

Jag får vara glad om ja kan spela 2h per kväll.....

Så är det att ha småbarn
Livet är hårt och man kan inte få allt Så är det bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in