2013-05-10, 10:39
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gideon-Sture
Jag tycker helt enkelt inte det e kul att klippa håret eller tugga tuggummi i spel. Har lirat de flesta gta spelen, inklusive ettan och tvåan och om det e något som sticker ut från dom andra så e det san andreas, så man kan knappast påstå att det e representativt för serien. Om jag skulle gilla rollspel så skulle jag lira sådana istället för spel som GTA.

Vafan är meningen med Gta om jag bara ska göra uppdrag och inte kan njuta av världen utanför uppdragen? Varför råna banker och få massa pengar om jag inte kan spendera skiten på nånting? Fantasilösa jävla kids som inte kan leva sig in i saker utan att nån håller dem i handen hela tiden

Du borde förbjudas från att köpa GTA V när det släpps, såna som du ska hålla sig till GTA IV lr Call of Duty
2013-05-10, 10:58
Medlem
MaQens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Vafan är meningen med Gta om jag bara ska göra uppdrag och inte kan njuta av världen utanför uppdragen? Varför råna banker och få massa pengar om jag inte kan spendera skiten på nånting? Fantasilösa jävla kids som inte kan leva sig in i saker utan att nån håller dem i handen hela tiden

Du borde förbjudas från att köpa GTA V när det släpps, såna som du ska hålla sig till GTA IV lr Call of Duty

GTA IV var inget dåligt spel, men det var inget av de bättre GTA spelen. Själv är jag "bara" 19år, så har spelat GTA SA och VC + GTA IV, men när jag nu tänker tillbaka så är GTA SA det bästa hittills. Då menar jag hur den öppna världen var uppbyggd och uppdragen etc.
Men håller med dig, så länge man kan spendera pengar i spelet på diverse saker så blir jag glad.

En fråga, kan man köpa helikoptrar, bilar etc.. Eller är det "bara" fastigheter? Har missat lite angående spelet den senaste tiden :/
2013-05-10, 11:13
Medlem
Energis avatar
Någon mer som tänker som jag?

Gta3 var den nya generationen gta på sin tid, helt makalöst men lite fattigt. Sen kom vice city, då experimentera dom lite och finslipade. Sen efter det så släppte dom mästerverket som fick alla att tappa hakan. San Andreas.

Är typ likadant nu. Först gta 4 med den nya grafikmotorn. Skit bra spel men precis som 3:an lite fattigt. Sen hade dom Rdr och LA Noire att experimentera med. Så nu kommer gta 5, vilket jag är helt säker på är denna generations mästerverk.

Tror det är sista stora spelet för den här gången. Nästa gta blir med ny motor och på annan konsoll.
2013-05-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaQen
En fråga, kan man köpa helikoptrar, bilar etc.. Eller är det "bara" fastigheter? Har missat lite angående spelet den senaste tiden :/

Det har inte bekräftats än. Men fastigheter går att köpa.
2013-05-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Kanske har missat att det har sagts tidigare men jag blev lite överraskad när jag nyss läste att Jonah hill gör rösten till Michaels son

Haha, när jag såg trailern så tänkte jag för mig själv: "Fyfan vad han är lik Jonah Hill" (Rockstar har ju en tendens att göra personerna likadana som röstskådespelarna). Men det slog aldrig mig att Jonah Hill var röstskådespelaren. Roligt!
2013-05-10, 15:54
Medlem
Gideon-Stures avatar
Citat:
Nope, det verkar vara bekräftat.

http://www.imdb.com/title/tt2103188/?ref_=fn_al_tt_1

Fast vad spelar det för roll om du hatar Jonah Hill, du behöver ju inte se honom...
Men behöver höra hans röst.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Så mycket som du lipar över spelet Så tycker jag du borde skita i spelet..
Okej.

Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Försök gnälla lite mer du. Kända namn funkar om man gör det rätt. Funkade bra med Samuel L Jackson i San Andreas. Sen vafan, klaga på att man kan ändra utseende på sina karaktärer. Vad fan är det fjanterier? Spelet kommer ju inte förvandlas till GTA:Sims direkt. Du har MÖJLIGHET att ändra vissa saker om du VILL. Är bara att skita i det då fattar du väl?

Sen hur det kommer funka med skillsystemet är bara att se. Men har all förtroende för Rockstar.
Ja det funkade, men Samuel L. Jackson e en skådis jag gillar. Det har med att styla frisyrer har redan diskuterats ett antal gånger orkar inte göra det igen.

Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Gå och gråt i en annan tråd då.
Gosse lille, jag har surfat på flashback i säkert 10 år... syftet med det här forumet e att diskutera olika saker... i den här tråden diskuterar vi GTA V.

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan

Jag har ingenting emot att man kan göra en del grejer vid sidan av uppdragen, men vissa funktioner i spelet e överflödiga och den tiden som lagts ner på dessa hade man kunnat spendera på att förbättra andra saker istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Skandalf
+1 på den brother. Gideon verkar ju helt ha missat poängen med GTA. Ja, San Andreas var olikt de andra spelen i serien, men då det fokuserade mycket på frihet och andra aktiviteter utöver uppdragen, vilket faktiskt är det folk uppskattat mest med de tidigare spelen, så tycker jag i högsta grad att SA representerade själen i GTA.

Du kanske bör hålla dig till COD och NFS istället så att du inte riskerar att hamna i några roliga och oväntade situationer. Ett bra exempel på hur styrd du är i ditt spelande är att du inte förstår att om "tuggumituggande" inte passar dig så kan du faktiskt låta bli att göra det .
Men att ta med funktioner av det slaget innebär att en del annat som man hellre velat ha med får stryka på foten. Det har varit min poäng hela tiden.

För övrigt tycker jag och många andra att GTA IV e det bästa spelet i serien. Tror att framförallt äldre personer uppskattar det, medan barn och tonåringar var ledsna och besvikna för att man inte kunde åka sparkcykel eller slåss med hammare. Själv var jag 20 + när gta IV släpptes och gick i gymnasiet när san andreas kom. Tror att många som skriver i den här tråden e så pass unga att gta san andreas var det första spelet i serien dom lirade.

Det fanns ett antal funktioner i San Andreas som jag gärna hade haft med i GTA IV. Men IV hade ändå mer content än 90 % av alla andra tv-spel som släpps på marknaden och en spelkänsla, atmosfär och grafik som inget annat GTA varit i närheten av så här långt.
Senast redigerad av Gideon-Sture 2013-05-10 kl. 15:57.
2013-05-11, 02:00
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Förlåt, var väl bra att du fick leka moralpolis iaf.

Senaste bilderna från GTA V har verkligen gjort att man blir mer och mer sugen. Får hoppas allt fungerar smidigt bara, tänker främst på 3 huvudkaraktärer och hur det blir på den fronten. Personligen känner jag väl att man kanske tappar känslan för karaktärerna, men antar att Rockstar har tänkt på det. Spelet släpps ju lagom tills man fyller år iaf, så det kommer lägligt.

Jag tror snarare tvärtom, att med nu tre karaktärer så har de tänkt extra mycket på karaktärernas liv, personligheter, sätt att bete sig, sätt att ta beslut etc.

Det känns rent spontant som att Rockstar har lagt ner extra mycket tid på detaljerna denna gång
2013-05-11, 02:57
Moderator
zanteras avatar
Jo det är möjligt. Den senaste trailern (där man fick se mer om varje karaktär) gjorde mig mer lugn, och som du säger så känns det som de verkligen lagt ner tid. Det återstår att se hur det väl blir i det slutgiltiga spelet sen. Det känns helt klart spännande, och kommer nog ge en del variation att få spela olika karaktärer.
2013-05-11, 14:39
Medlem
Reggaemans avatar
För den som är intresserad och har en timme över

http://www.youtube.com/watch?v=wzVaOiflroo&feature=player_embedded
2013-05-11, 14:42
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:

Finns 2 till. Den du lankar till behandlar endast Michaels trailer.
Franklin: https://www.youtube.com/watch?v=n2zj1TmpDLo
Trevor: https://www.youtube.com/watch?v=pp01XUqmZj8
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-05-11 kl. 15:11.
2013-05-11, 15:10
Medlem
Vickejs avatar
Citat:

haha ja älskar verkligen hur dom sitter och analyserar så in i helvete! Inget negativt dock, nu slipper jag hitta alla "gömda" saker

är jävligt taggad btw!!
2013-05-11, 16:05
Medlem
Pellenss avatar
Kom att tänka på en grej som fanns i San Andreas. Alla dom där paranormala fenomenen det talades om, såsom Bigfoot, Leatherface, CJ's mammas spöke eller om att det existerade en seriemördare i trakterna, kännetecknad för att klä sig i en trenchcoat.

Jag hoppas innerligt att dessa myter eller fenomen kommer att förekomma i GTA V. Kanske inte just Bigfoot, Leatherface och andra övernaturliga fenomen, utan istället att det går rykten om olika seriemördare i grannskapet, eller att om man är ute på t.ex. puben eller nattklubben så kan man höra folk prata om en inavlad familj som lever ute i dom mörka skogarna, samt att dom livnär sig på människokött. Chansen att man stöter på dessa människor/varelser är högst osannolik då dom är otroligt skygga, men har du oturen med dig någon gång du är och cyklar ute i skogen kanske mötet blir ett faktum.

Detta skulle öka livslängden på spelet något otroligt. Skulle otvivelaktigen spenderat massvis med timmar i hopp om att stöta på dessa figurer. Självklart på dagen. inte ens chans i helvetet att jag hade vågat på natten, samt nattetid ingame.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in