Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-07-08, 20:31
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Själva youtube spelaren visar bara svart, jag får det ibland också. Det brukar funka att ladda om sidan eller testa lite senare.

Youtube i webbläsaren är mer eller mindre helt värdelöst. Jag kollar alltid på iPad en av den orsaken. Det är aldrig något lagg, den slutar inte ladda halvvägs och man får alltid max kvalitén direkt. Tycker verkligen att Youtube borde lägga lite mera resuser på att fixa sin webb-baserade läsare så att man kan kolla utan lagg. Jag sitter på en 100/10 lina. När jag kollar i 1080p så laddar hela filmen upp ganska så fort men medans den laddar så håller bilden alltid på att jävlas i med att frysa så att man bara hör ljudet. Jävligt irriterande.
Citera
2013-07-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Youtube i webbläsaren är mer eller mindre helt värdelöst. Jag kollar alltid på iPad en av den orsaken. Det är aldrig något lagg, den slutar inte ladda halvvägs och man får alltid max kvalitén direkt. Tycker verkligen att Youtube borde lägga lite mera resuser på att fixa sin webb-baserade läsare så att man kan kolla utan lagg. Jag sitter på en 100/10 lina. När jag kollar i 1080p så laddar hela filmen upp ganska så fort men medans den laddar så håller bilden alltid på att jävlas i med att frysa så att man bara hör ljudet. Jävligt irriterande.

Testa att streama med VLC, fungerar klockrent.
Citera
2013-07-09, 01:43
Medlem
Nån annan som har haft problem med youtube?

vissa videoklipp laddas inte alls. kan ej se dom. tror de nån sorts server fel på deras sida där dom inte laddas till sverige.
Citera
2013-07-09, 01:54
Medlem
Ja samma sak här. Tömmer cache hjälper inte. Tror att de sparar på bandbredd, låt mig gissa, du klickar aldrig på annonser? De sparar bandbred på oss som aldrig klickar på annonser
Senast redigerad av Wizmaster 2013-07-09 kl. 01:56.
Citera
2013-07-09, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wizmaster
Ja samma sak här. Tömmer cache hjälper inte. Tror att de sparar på bandbredd, låt mig gissa, du klickar aldrig på annonser? De sparar bandbred på oss som aldrig klickar på annonser

hur länge har det pågått? ett par dar för mig. samma sak hände ett par år sen och kontaktade youtube och dom ville veta vilken bredbands bolag jag använde och hur snabb min internet var. sen fixade dom problemet dagen efter.
Citera
2013-07-09, 02:08
Medlem
Har haft samma problem nu under kvällen med vissa klipp, just det här att dom inte startar eller laddar alls. Mycket märkligt har 100/100 lina så det borde inte vara några problem med bandbredden eller hastigheten för mig tycker jag.
Citera
2013-07-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Har haft samma problem nu under kvällen med vissa klipp, just det här att dom inte startar eller laddar alls. Mycket märkligt har 100/100 lina så det borde inte vara några problem med bandbredden eller hastigheten för mig tycker jag.

Prova att ladda ned videon, funkar smärtfritt. Men ej när man tittar på en. De sparar bredband på människor som inte klickar på annonser.
Citera
2013-07-09, 02:23
Medlem
Citat:
Prova att ladda ned videon, funkar smärtfritt. Men ej när man tittar på en. De sparar bredband på människor som inte klickar på annonser.

Vaaa!!! gör dom? vilka dryga jävlar!!! då måste man ju ladda ner nästan varenda jävla klipp man vill se. Och det är ju inte direkt några få under en dag för mig iaf.
Citera
2013-07-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Vaaa!!! gör dom? vilka dryga jävlar!!! då måste man ju ladda ner nästan varenda jävla klipp man vill se. Och det är ju inte direkt några få under en dag för mig iaf.

För mycket va? Snart ska du leta efter maten eller hur? Du stoppar allt i dig även en ku........ med ketchup

Thumbs upp nu
Citera
2013-07-09, 02:41
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Tror knappast det stämmer. Majoriteten av alla människor har ad-block. Själv har jag inte sett en annons på 3 år, och mitt bredband flyter på bra.

Nej fy, skulle inte klara av en dag on the interweb utan ad-block.
Citera
2013-07-09, 03:03
Medlem
Youtube laggar som fan! Klippet hackar då och då , men ljudet fungerar fint... Allt pga den nya flashen 11.7 ... Men när jag av-aktiverar det så fungerar vissa klipp fint , men många klipp kräver den nya flashen

Någon som kan hjälpa mig med detta sketnaproblem
Citera
2013-07-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbauer3
Youtube laggar som fan! Klippet hackar då och då , men ljudet fungerar fint... Allt pga den nya flashen 11.7 ... Men när jag av-aktiverar det så fungerar vissa klipp fint , men många klipp kräver den nya flashen

Någon som kan hjälpa mig med detta sketnaproblem

Strema med VLC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in