2013-07-08, 21:45
Medlem
Jag är helt övertygad att man kan hitta 1. En diagnos och 2. En personlig vendetta mot poslisen bland er som anser att polisen INTE gjorde rätt.

Förövrigt har GW uttalat sig och därmed kan tråden flyttas till papperskorgen...
Citera
2013-07-08, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Tydligen måste jag citera mig själv?

Polisen kunde skjutit i begge bena och sedan sprejat. Punkt

Anklagar inte vår polis vi har pistol i bältet det har dom inte i England och Norge t.ex !

Tror att vår polis som oftast är akademiska får panik när det smäller borde lära sig att man skjuter i magen i sista läget! Inte 3 skott i luften sen i mitten på en gubbe.

Seriöst ingen av polisernas liv var i fara. Punkt
Citera
2013-07-08, 21:46
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Konstigt att de skjuter så illa då!

Och, du missar nog pointen här. DET VIKTIGASTE verktyget är skallen, insidan... Och DEN har inte använts här: multipla skott av mördartyp. FAILURE!

Polisen har skalle-eller borde ha, batong, sprej, fotarbete, hund...

Men kräver förstås kompetens... :-(

Det är precis det den har gjort. De har agerat som de lärt sig att agera.
Citera
2013-07-08, 21:47
Bannlyst
Citat:
Anklagar inte vår polis vi har pistol i bältet det har dom inte i England och Norge t.ex !

Tror att vår polis som oftast är akademiska får panik när det smäller borde lära sig att man skjuter i magen i sista läget! Inte 3 skott i luften sen i mitten på en gubbe.

Seriöst ingen av polisernas liv var i fara. Punkt

Kanske han hade överlevt om pojken bott i Norge eller i England
Citera
2013-07-08, 21:48
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ja, man kan få en meteorit i skallen också...

Men jobbet innebär vissa risker, annars kan man bli kontorist...

Kompetent polis har sin batong och sprej och hund och fotarbete...

Men, det är klart, saknas kompetens så...
Kompetensen har de uppenbarligen, det är alla som är insatta överens om. De har agerat som de ska i sådana här situationer.
Att jobbet innebär risker är inte det samma som att man ska chansa på att få överleva eller inte.
Citera
2013-07-08, 21:50
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Kanske han hade överlevt om pojken bott i Norge eller i England
Kanske hade poliserna fått sätta livet till. Det händer ju att poliserna i dessa länder mördas av just knivar då de inte kan försvara sig ordentligt.
Citera
2013-07-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Att jobbet innebär risker är inte det samma som att man ska chansa på att få överleva eller inte.

Hela livet innebär risker, vännen... Om man väljer att bli polis väljer man ett mer riskfyllt yrke som innebär större risker än många andra yrken. Annars kan man bli sillmjölkefröken...
Citera
2013-07-08, 21:53
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
När skrev jag fair fight.. Dum på riktigt eller trollar du.. "Avrättningen" är fel skrev jag..

När skrev jag att du skrev det?
Dum på riktigt eller trollar du?

Jag konstaterade bara att det är några stycken som inte håller med dig om att man inte alls ska gå emot en knivbeväpnad man med enbart batonger.

Snälla, lär dig läsa.

Oj, glömde den coola !
Citera
2013-07-08, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Kanske hade poliserna fått sätta livet till. Det händer ju att poliserna i dessa länder mördas av just knivar då de inte kan försvara sig ordentligt.

Jag försvarar ingen dåre som hugger folk men som jag envist sagt i tråden hela tiden droger gör folk knäppa dom men behöver inte knäppas för det. Nu har jag sagt mitt//
Senast redigerad av Bejrut 2013-07-08 kl. 21:58.
Citera
2013-07-08, 21:56
Medlem
Bearforceones avatar
Ja jävlar, mycket ska man läsa innan man själv dör. Förhoppningsvis inte av en galen knivmördade som försvaras till sista blodsdroppen av en ohelig allians beståendes av;

liberaler, ultraliberaler, anarkister, knarkare, allmänna polishatare, pundare, kriminella, humanister, våldsvänstern, religiösa och diverse foliehattar och dårar!

Tar man denna tråden, samt de övriga där polisen skjutit ihjäl rånare, mördare och galningar, ser man samma tendens gång på gång. Det första det ovanstående packet tänker på är sig själva eller den döde kriminelle framför alla offer som skördats av galningen innan hen strök med, inte en rad, inte ett ord om hur synd det är om alla skadade, döda, sårade. Inte ett jävla ord! Nej, i första hand skall det fokuserar på hur polisen tar livet av dessa "stackars" kriminella! De är så blinda, ja så galna i sitt gemensamma hat, att man med gott fog kan kalla dessa idioter för sekterister.

Citat:
Finns mycket ohyra i Sverige ja, en hel del är dock bara okunniga småpojkar...

Ett hundliv är mindre värt än ett mänskoliv, fattar alla vuxna.

Elpistol istället för mördarkulor hade varit mycket bättre. Man hade bla. annat kunnat förhöra mannen, till båtnad för alla traumatiserade offer i Varberg, och Sverige. Det förstår alla vuxna...

Nej rent krasst sett, är en hund i dagens samhälle värt fan så mycket mer än en knarkande galnings vingliga (och för andra människor, otrygga) färd mot avgrunden. Och eftersom dåren inte är värld ett piss i en värd där pengar betyder allt och människors välbefinnande alltid ställd mot kostnader, är hunden värd otroligt mycket mer pengar än en knivmördande galning som skulle kosta samhället en jävla massa mer resurser, i bästa fall då det vill säga. I värsta fall hade vi fått se fler offer för galningen. Men jag antar att du står utanför dörren till de anhöriga och försöker på alla sätt du kan att förklara varför denna dåre och andra galningar får fortsätta sina kriminella banor.

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Nu talade vi om hur snuten bär sig åt på det stora hela. Jag har inget emot att någon som knivskär folk utan anledning blir skjuten.

Du sitter alltså här och dömer poliser, som enligt lag har rätt att göra precis som de gjorde i detta fall, enligt din retarderade anarkism där man har rätten att agera både domare och bödel i ett? Lycka till med att förklara det, din dåre.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Eller så är hundföraren orolig att barnens lilla kelgris Fido skall skadas lite när han ingriper och håller därför tillbaka Fido och istället för att låta hunden ingripa och tillsammans med polis övermanna och avväpna mannen så tvingas den andra polisen avrätta gm.

Sådana hundförare är en fara för sig själva, sina kollegor och framförallt allmäönheten alla trodde dom skulle skydda.

Är det kanske det som har hänt?

Ja, det är klart hundföraren är orolig att hunden ska skadas, hur fan tänker du? Ska polisen leka actionfilm och sparka ur kniven ur handen på dåren? Jag är ledsen, det är väldigt få människor som klarar av detta på en psykotisk eller sönderdrogad individ, även under de bästa omständigheterna.

Citat:
Om polismannen inte släpper jycken pga ovan motiv, då är det ju så uppenbart tjänstefel som kan bli, den polisen hör inte hemma inom polisen, inte jycken heller.

Polismannens uppgift är att skydda allmänheten, att inte släppa jycken är ju då underlåtelse att fullgöra sin främsta och första plikt - hur kan en sådan jävla lallare få ha kvar sitt jobb?

Nej, det är inte tjänstefel, det är snarare djurmisshandel att släppa en hund mot en galning som kan ta emot tre jävla skott och som samtidigt klarar av att stå upp! Polismannen gjorde ju sitt jobb, dvs stoppade galningen med de medel han hade tillhands, dvs sin pistol. Polisens jobb är att skydda allmänheten och det var precis vad man gjorde när man oskadliggjorde GM! Tyvärr han ju en äldre kvinna stryka med innan samt ett par till allvarligt skadas. Men det är inga problem enligt dig att avväpna knivmördare som inte svarar på tilltal, varningsskott eller att bli omringar av människor med skjutvapen med hjälp av lite lugnande ord... Ge dig för fan!

Citat:
här bevisar alltså bluebeast tesen om att hunden hade hjälpt i avväpnandet av knivmannen.
Åklagare; inled förundersökning mot hundföraren så att vi får reda på varför jycken inte släpptes.

Nej det gör det inte ditt trögtänkta mähä, det enda det visar är ett gäng övningsklipp under optimala omständigheter, där subjekten för hundens attack agerar som man tror att människor gör när de känner skada. Det skall ses mot det faktum att den här människan inte var normal eller knappt reagerade på smärta. Lär dig se skillnaden för fan!
Citera
2013-07-08, 21:57
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Hela livet innebär risker, vännen... Om man väljer att bli polis väljer man ett mer riskfyllt yrke som innebär större risker än många andra yrken. Annars kan man bli sillmjölkefröken...
Ja, jag har inte påstått något annat heller.

Men man blir knappast polis för att bli "kanonmat" åt allehanda galningar.

Det syns ju på filmen om inte annat. De som till slut får stopp på dödandet är just poliser, som utsätter sig själva för en jävla situation rent ut sagt. Övriga kontorister och sillmjölkefröknar ser man inte skymten av.
Citera
2013-07-08, 21:58
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Jag har sett klippet X antal gånger ooc JA han stapplar mot polisen och får 2 skott i sig och leker sen korthus i en orkan. Sen ligger/sitter han och undrar varför sitt ben är i smulor o försöker resa på sig utan framgång och får då ett skott i överkroppen för att den säcken potatis utgjorde ett icke synbart hot. Polisen kunde backat ett par meter och sedan gått igenom steg 2 då GM var satt ur spel.

Hur vet du vart skotten träffar?

Samt att han lever när polisen går fram till honom i slutet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17091807.ab

Avled senare på sjukhuset. Så det var nog inte i polisens intresse att döda honom på plats. Det är bara så det råkade bli.

Vänta... borde inte detta betyda att vi kan kritisera läkarna som inte lyckades med sitt jobb och sätta ihop han igen? Om bara läkarna hade varit kompetenta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in