2013-07-08, 21:26
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Jag har sett klippet X antal gånger ooc JA han stapplar mot polisen och får 2 skott i sig och leker sen korthus i en orkan. Sen ligger/sitter han och undrar varför sitt ben är i smulor o försöker resa på sig utan framgång och får då ett skott i överkroppen för att den säcken potatis utgjorde ett icke synbart hot. Polisen kunde backat ett par meter och sedan gått igenom steg 2 då GM var satt ur spel.
Tyvärr ser jag inte lika bra som du och kan inte se var skotten tar.
Citera
2013-07-08, 21:28
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Klart man inte går emot en knivbeväpnad med en pinne.. Men att skjuta en person som mer eller mindre är satt ur spel tycker jag är märkligt.. Tårgas är ju inte allt för jobbigt och under en snedtripp spelar det nog noll roll då man är robot.

Intressant då vi hade en förespråkare som föreslog batonger mot en knivbeväpnad man.
En annan förespråkar "Fair fight" där användning av pistoler ses som fegt då motståndaren endast hade en kniv.
Citera
2013-07-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Poliser skjuter väldigt sällan knivhotare. Men det vet du ju redan. Och fattade du inte när du tittade på filmklippen utgår jag att du enbart trollar.

Utan fegskjutande och med mer batong- och hundinsats hade det funnits någon att förhöra...
Citera
2013-07-08, 21:32
Bannlyst
Dog i onödan

Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
KLart att du inte har monopl på denna tråd jag har iallafall varit med om en del skit värre än pojken som gick med kniven gjort. Hade jag haft polisensläge hade jag skjutit i begge bena och sprejat pojken.

Vore jag mig själv hade jag gärna blitt knivskuren skallat karln revet han i ögat och fått skadestånd.

Hade han forstatt hade jag betet han i ansiktet. Jag har redan varit med och fått massor av styck och gett stryck! En domstol är inget nytt för mig.

Ändå är jag ingen som gillar att slåss eller har gaddat mig dom senaste 20 åren

Tydligen måste jag citera mig själv?

Polisen kunde skjutit i begge bena och sedan sprejat. Punkt
Citera
2013-07-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, ni löste det ofta själva. Just det!

Det gör riktiga poliser också. S-mtyper däremot, mjuka i knäna, pissar på sig och griper efter Sig:en...

Sedan är det förstås skillnad på väktare och väktare också, s-mtyper finns överallt...

Ja, i de få fall vi inte kunde backa undan löste vi det, dock ofta med konsekvensen att någon av oss blev skuren. Ibland så illa att kollegan avled.

Hade jag haft tillgång till distansvapen (helst icke-dödliga men om inte det fanns att tillgå så vanlig krutpistol) hade jag använt det i samtliga situationer
Citera
2013-07-08, 21:33
Medlem
Citat:
När han höjde kniven och började rusa mot polisen utsattes polisen för ett livsfarligt angrepp.

Som de är utbildade för och utrustade för, utan att skjuta idiotkulor...
Citera
2013-07-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Ja, i de få fall vi inte kunde backa undan löste vi det, dock ofta med konsekvensen att någon av oss blev skuren. Ibland så illa att kollegan avled.

Hade jag haft tillgång till distansvapen (helst icke-dödliga men om inte det fanns att tillgå så vanlig krutpistol) hade jag använt det i samtliga situationer

Ja, elpistol och gummikulevapen, samt kanske någon sorts "lans" att hålla kniven ifrån sig med kunde vara praktiskt?
Citera
2013-07-08, 21:37
Medlem
Självklart var det rätt av polisen att skjuta. Det kan räcka med ett enda knivhugg för att beröva livet.
Citera
2013-07-08, 21:38
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Som de är utbildade för och utrustade för, utan att skjuta idiotkulor...
När en person börjar springa mot en polis med en kniv i högsta hugg är de mycket riktigt utbildade att dra pistolen och skjuta verkanseld.

Pistolen är det enda verktyg polisen har idag för att avbryta ett knivangrepp. Och den är de utbildade på att använda.
Citera
2013-07-08, 21:41
Medlem
Citat:
När en person börjar springa mot en polis med en kniv i högsta hugg är de mycket riktigt utbildade att dra pistolen och skjuta verkanseld.

Pistolen är det enda verktyg polisen har idag för att avbryta ett knivangrepp. Och den är de utbildade på att använda.

Konstigt att de skjuter så illa då!

Och, du missar nog pointen här. DET VIKTIGASTE verktyget är skallen, insidan... Och DEN har inte använts här: multipla skott av mördartyp. FAILURE!

Polisen har skalle-eller borde ha, batong, sprej, fotarbete, hund...

Men kräver förstås kompetens... :-(
Citera
2013-07-08, 21:41
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Intressant då vi hade en förespråkare som föreslog batonger mot en knivbeväpnad man.
En annan förespråkar "Fair fight" där användning av pistoler ses som fegt då motståndaren endast hade en kniv.

När skrev jag fair fight.. Dum på riktigt eller trollar du.. "Avrättningen" är fel skrev jag..
Citera
2013-07-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orre_
Självklart var det rätt av polisen att skjuta. Det kan räcka med ett enda knivhugg för att beröva livet.

Ja, man kan få en meteorit i skallen också...

Men jobbet innebär vissa risker, annars kan man bli kontorist...

Kompetent polis har sin batong och sprej och hund och fotarbete...

Men, det är klart, saknas kompetens så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in