2013-07-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Det känns som det är enda gången han är glad. Alltså när han är omedveten om hur det egentligen står till. Jag tycker han gör rollen så förbannat bra. Efter alla dessa års slit så får han äntligen bli "boss", men makten stiger verkligen honom över huvudet.
Det är sant, jag såg avsnittet igår när A.J. blir avstängd från skolan för att ha stulit och druckit nattvardsvinet. Senare vid hemma hos Tony så utspelar sig en riktigt underhållande scen då Livia och Corrado är inbjudna på middag. Det sista får mig alltid att skratta.

Citera
2013-07-06, 00:02
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Förresten.. är det bara jag som tänker på alla snälla killar på Flashback när jag ser Artie? "Snäll" kille som vill doppa kuken i tjejerna, men som får nobben. Fast det visar sig att han har dolda motiv med det. Egentligen så vet vi ju om att han är bara snäll för det är hans enda chans att få ligga. Det får han ju inte och det är roligt hur han blir förbannad över det.

Hur många försökte han inte sätta på egentligen? Han hade alltid dolda motiv också.

Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det är sant, jag såg avsnittet igår när A.J. blir avstängd från skolan för att ha stulit och druckit nattvardsvinet. Senare vid hemma hos Tony så utspelar sig en riktigt underhållande scen då Livia och Corrado är inbjudna på middag. Det sista får mig alltid att skratta.

Det är en väldigt bra scen. (Återigen vid middagen. )

Sådan far, sådan son.
Citera
2013-07-06, 01:33
Medlem
Citat:
Förresten.. är det bara jag som tänker på alla snälla killar på Flashback när jag ser Artie? "Snäll" kille som vill doppa kuken i tjejerna, men som får nobben. Fast det visar sig att han har dolda motiv med det. Egentligen så vet vi ju om att han är bara snäll för det är hans enda chans att få ligga. Det får han ju inte och det är roligt hur han blir förbannad över det.

Hur många försökte han inte sätta på egentligen? Han hade alltid dolda motiv också.
Haha, hade man varit ute efter någon vars enda egenskap var att de var snälla så hade man ju köpt en kanin. Skulle också kunna jämföra dem med Intintola, med undantaget av att han inte vill ligga. Patetiskt.

Citat:
Det är en väldigt bra scen. (Återigen vid middagen. )

Sådan far, sådan son.
"What about daddy's little girl?".
Citera
2013-07-06, 10:50
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Janice roll är den som ger mig mest obehag. Hon känns så creepy så fort man ser henne i bild..
Citera
2013-07-06, 13:30
Medlem
TaxMonkeys avatar
Dessa två slutscenerna är definitivt bland de starkaste i serien.

S6E02: http://www.youtube.com/watch?v=8Bgi3z4M-Mo
S6E14: http://www.youtube.com/watch?v=U2DShC4GhVc
Citera
2013-07-06, 14:18
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Dessa två slutscenerna är definitivt bland de starkaste i serien.

S6E02: http://www.youtube.com/watch?v=8Bgi3z4M-Mo
S6E14: http://www.youtube.com/watch?v=U2DShC4GhVc

S6E14:
Inte riktigt min musikstil, men en bra låt är en bra låt är en bra låt och den musiken passar perfekt där.
Snygg länk.

\m/ Crimson
Citera
2013-07-07, 02:02
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
S6E14:
Inte riktigt min musikstil, men en bra låt är en bra låt är en bra låt och den musiken passar perfekt där.
Snygg länk.

\m/ Crimson
De kan sin sak, HBO!

Förresten, får vi någonsin svar på varför Adriana stannar hos Christopher trots all skit? Hon är ju snygg som fan medan Chris är fruktansvärt ful. Dessutom misshandlar han henne vid flertalet tillfällen och är allmänt svinig. Tror inte vi har en enda scen där Chris visar någon form av kärlek eller vänlighet till Adriana, och ändå är hon med honom i vått och torrt. Känns jävligt skumt.
Citera
2013-07-07, 02:17
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
De kan sin sak, HBO!

Förresten, får vi någonsin svar på varför Adriana stannar hos Christopher trots all skit? Hon är ju snygg som fan medan Chris är fruktansvärt ful. Dessutom misshandlar han henne vid flertalet tillfällen och är allmänt svinig. Tror inte vi har en enda scen där Chris visar någon form av kärlek eller vänlighet till Adriana, och ändå är hon med honom i vått och torrt. Känns jävligt skumt.
De älskare varandra.
Citera
2013-07-07, 02:38
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Är det bara jag som gillar Johnny Sack?

Citat:
Ursprungligen postat av cay
"What about daddy's little girl?".

Haha!

Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Janice roll är den som ger mig mest obehag. Hon känns så creepy så fort man ser henne i bild..

Den kvinnan har alltid något lurt på gång. Hon är alltid underhållande dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
De älskare varandra.

Hon älskade honom åtminstone.
Citera
2013-07-07, 02:47
Medlem
RevolverRoffes avatar
S05E05 när Tony och Adrianna kraschar bilen på väg mot North Carolina för att köpa kokain och Christopher tror att de hade en affär och går in med en (tom) pistol och trycker av mot Tony varpå Tony och gänget tar ut Christopher och ger honom en chans att backa från sina anklagelser. Intressant är då att när Tony är nära att döda Christopher så griper Paulie "Walnuts" Gaultieri in och säger till Tony att Christopher måste ha vetat att pistolen var tom. Rätt intressant då Paulie och Christopher i princip aldrig drar jämt och ofta har problem med varandra.
Citera
2013-07-07, 08:35
Medlem
Citat:
De kan sin sak, HBO!

Tror nog han tyckte om henne iaf. Han klarar ju inte av att döda henne efter att han fått reda på att hon är informatör åt FBI, han gör ett försök dock, men klarar det ju inte.
Han ger henne dessutom klubben sköta och ett försöket att spela in en skiva med den där snubben som får en gitarr i pallet, men om det är tecken på kärlek vetifan. Kan ju vara så att han bara gjorde det för egen vinning.
Chris är alldeles för självupptagen för att visa kärlek, men jag tror en då att han tyckte om henne.
En del tjejer dras ju också till killar som behandlar dom som skit.
Citera
2013-07-07, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
S05E05 när Tony och Adrianna kraschar bilen på väg mot North Carolina för att köpa kokain och Christopher tror att de hade en affär och går in med en (tom) pistol och trycker av mot Tony varpå Tony och gänget tar ut Christopher och ger honom en chans att backa från sina anklagelser. Intressant är då att när Tony är nära att döda Christopher så griper Paulie "Walnuts" Gaultieri in och säger till Tony att Christopher måste ha vetat att pistolen var tom. Rätt intressant då Paulie och Christopher i princip aldrig drar jämt och ofta har problem med varandra.

Jovisst, det var ofta tjaffs mellan Paulie och Chrissy, men tror inte Paulie ville at Chriss skulle dö för de. Dom har ju känt varandra sen Chrissy var liten, och hade någon slags hatkärlek till varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in