Tycker att s6e14 avslutningen är den bästa i hela serien, Phil Leotardo bestämmer sig att aldrig mer ta nån mer skit och sen är det lite sorgligt när Tony kramar om Chris på dopet så ser man på chris blick att han inte ens tycker om Tony längre men håller upp en fasad ändå.
Haha, skön scen! Det jag gillade med Johnny är att han tog sin riktiga familj på allvar. Han behandlade sin fru som en prinsessa till skillnad från Tony som vet ett riktigt svin mot sin. Jag tyckte även att det var gulligt att hans fru var överviktig också och att han försvarade hennes heder.
Varför är han som sitter jämte John inte med i hela serien, tycker han passar som en mob dude.
Han till vänster på bild? Han ser ung ut, det kanske rör sig om någon associate eller kanske soldier - men att han är medtagen till firandet borde ju peka ju på annat, men igen, att han inte är med mer i serien pekar ju samtidigt på att hans roll i familjen inte är så betydande.
Sal, spelad av Stephen Van Zandt, har en fru i serien är också hans fru i verkliga livet (Maureen Van Zandt). Van Zandts dotter spelar för övrigt dotter till Johnny Sacks.
Som någon nämnde här förut. Det är synd om Paulie angående tavlan som han sparade.
Sedan jag läste det, så har jag märkt av en sak. Varje gång Tony tillrättavisar Paulie så känns det som någonting dör inom honom. Jag kan inte hjälpa annat än att jag tycker så synd om honom. Det värsta är när de två är på en resa och träffar några tjejer. Givetvis blir Paulie alldeles för pratglad och Tony blir riktigt förbannad på honom.
Säga vad man vill om Paulie, men han vill aldrig skada Tony medvetet. Som någon annan skrev så älskade han verkligen Tony ända in i själen. Det är så fint när de pratar minnen om när de var små och när Paulie minns när Tony föddes.
Sedan så är Paulie en ganska tragisk figur. En är en ensamvarg. Han har egentligen bara Tony, Silvio och Christopher i serien som han bryr sig om. Hans mamma räknar jag inte med, eftersom deras relation är så vinglig.
Jag blev förvånad första gången jag såg hennes namn på listan i och med att Steve inte har någon dotter.
Åh fan, jag bara förutsatte att det var Van Zandts dotter. EDIT: Det står uttryckligen på hennes IMDB-sida att hon inte är släkt med Steven eller Maureen. Vilket sammanträffande va!
Kuriosa kring Steven van Zandt är att han sedan långt tillbaka har en förälskelse i Norge, han gjorde dessutom relativt nyligen en tv-serie (Lillyhammer) i Norge men i Sopranos anar man en referens till detta när hans karaktär Sil säger "What am I speaking here, Norweigan?".
En öppen fråga om slutet
Vem var det som låg bakom mordet på Tony? Kan det ha varit så att de andra familjerna såg familjen Soprano (diMeo) som så försvagade att de tänkte att allt som behövs göras är att få väck Tony och så kan de absorbera New Jersey vilket var den minsta familjen? Som Carmine Lupertazzi sade "They are not a family but merely a glorified crew.". Eller var det någon inom Sopranos som passade på? Eller någon som personligen höll av Phil Leotardo och ville hämnas trots vapenvilan?
Vincent Curatola som spelar Johnny Sacks berättar en lustig grej: "It's funny because two years ago I went to a different church for Mass with my wife Maureen, and I got up to get Communion. And the priest looked at me and said,'Oh..Body of Christ.. Johnny'."
Annan kuriosa är att Paulie "Walnuts" Gaultieri faktiskt har riktig maffiabakgrund och var under utredning på 70-talet i en stor maffiarättegång.
Är det bara jag som tycker att Adrianna är det hetaste som går i två par skor i serien?
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-07-08 kl. 13:48.