2013-07-02, 01:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Äh, den där Steve Thomas omdöme litar jag inte mycket på.....han har snöat in sig på Patsy....tacka fan att det är något knepigt med dom främmande DNA-bevisen man hittade på mordplatsen...inget snack om saken! Visst, man kan avfärda det om man vill...men det är idiotiskt att göra det till 100%...jag tror det är någon som tidigare har jobbat i huset med något, som är mördaren.
Då tror jag att du blir mer tillfreds med vad en annan gammal utredare i fallet, Lou Smth,
har att säga vilket du kan ta del av i länkade materialet. Långt ner på sidan.
Denne Smith har ju en helt uppfattning än Thomas om caset och tror inte att någon av
Ramseys är skyldig till att ha bragt lilla JonBenét om livet.

Ett smakprov:

Larry King: What do you think went wrong?

Lou Smit: I believe that the killer had started out with a kidnapping in mind. Now, this again is my hypothesis. This is...

Larry King: You've got to put a scenario together, right?

Lou Smit: I believe that he was going to take her out of house. There is some evidence to suggest that he did perhaps try to put her in a suitcase. Perhaps he couldn't get the suitcase in the window and then get out of the window himself. Perhaps he got into the window and couldn't pull the suitcase out after him.

So, I don't know why he suddenly went to that basement room, fashioned a garrote from something that was right there in plain sight and brutally murdered JonBenet. Perhaps she knew him. Perhaps she screamed. Something triggered this man to kill JonBenet in a very brutal fashion.

http://www.acandyrose.com/ramseycase-quotes1.htm
Citera
2013-07-02, 01:53
Medlem
Grandiosos avatar
"The detectives asked Ramsey why, just minutes after finding JonBenet's body, he had called his pilot to have his private plane take him and his family out of state that after- noon. Ramsey said that he had wanted to get back to Atlanta-where he and his family would be safe. Reminded that he had made the phone call within twenty minutes of finding his daughter's body, Ramsey repeated that he had felt his family would be safer in Georgia.

Finally, he was asked what he thought of polygraph tests. He said, "If they are accurate, I'm for them."

"What if I asked you to take one?" Thomas said.

"I have never been so insulted in my life as by that question," Ramsey said angrily.

"Will you take one?" the detective asked.

"No," was Ramsey's answer."

http://www.acandyrose.com/s-ramseypolygraph.htm

"To me, it seemed that their priorities were seriously out of order. One morning I listened to the radio as the father of another murdered girl called for the Ramseys to take lie detector tests. Marc Klass, the father of Polly Klass, had a special perspective on our case since he had gone through a similar hell when his daughter was slain and he was considered a suspect. Despite negative publicity, the man had almost lived at the police station during his ordeal, baring his soul to detectives, helping in any possible way. He urged the Ramseys to do as he had done and ask to be polygraphed so that police would not have to waste any more time investigating them. That was the sort of response I had always expected but never got from John and Patsy Ramsey, their relatives, and their defenders."

Steve Thomas Ur boken: "JonBenét, Inside the Ramsey Murder Investigation"

Om mordfallet som Thomas refererar till här ovan kan läsas här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Polly_Klaas

Mycket grymt och uppmärksammat det också, utspelande sig 1993.
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-02 kl. 02:14.
Citera
2013-07-02, 05:04
Medlem
Grandiosos avatar
Resignation Letter of Det. Steve Thomas
http://crimeshots.com/SteveThomas.html

Site Listings Concerning The JonBenét Ramsey Case
http://www.crimeshots.com/JonBenetCase.html
Citera
2013-07-02, 05:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Denne Smith har ju en helt uppfattning än Thomas om caset och tror inte att någon av
Ramseys är skyldig till att ha bragt lilla JonBenét om livet.
En rättelse:

Det skulle förstås stå "en helt annan uppfattning" i den meningen.
Slarvigt.
Citera
2013-07-02, 11:37
Medlem
Citat:
...."That was the sort of response I had always expected but never got from John and Patsy Ramsey, their relatives, and their defenders."
Steve Thomas[/i] Ur boken: "JonBenét, Inside the Ramsey Murder Investigation

Nja....folk reagerar ju olika på händelser som drabbar dem...man kan inte gå efter det, tycker jag...Jonbenets föräldrar har också sagt att dom har lyssnat på advokaten, vad han tyckt att dom skulle göra...Patsy har inte sagt något på sin dödsbädd, så kristen som hon är tycker man att hon inte skulle kunna hålla sig....

Den här filmen hittade jag förresten....sett förut??
http://www.youtube.com/watch?v=QDbPrqEeQ34
Citera
2013-07-02, 18:19
Medlem
substitutes avatar
Patsy sa inget innan hon dog.
Hon visste väl vem som mördade Jon Benet men om hon sagt något vid sin dödsbädd
så hade en viss familjemedlem varit tvungen att avtjäna hela sitt liv i fängelse,
något hon inte kunde leva/dö med.
Senast redigerad av substitute 2013-07-02 kl. 18:22.
Citera
2013-07-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Patsy sa inget innan hon dog.
Hon visste väl vem som mördade Jon Benet men om hon sagt något vid sin dödsbädd
så hade en viss familjemedlem varit tvungen att avtjäna hela sitt liv i fängelse,
något hon inte kunde leva/dö med.

Hade det varit hon själv, så kunde hon ha hasplat ur sig att hon gjorde det utan att John visste något....hade det varit han som var mördaren, så fanns det väl ingen vettig anledning att skydda honom längre...han kunde väl inte hinna hämnas på henne om hon tjallade på dödsbädden direkt....han som i så fall varit så jävlig och mördat hennes älskade dotter....eller?????
Citera
2013-07-03, 22:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Patsy har inte sagt något på sin dödsbädd, så kristen som hon är tycker man att hon inte skulle kunna hålla sig....
Det vet vi ju inte vad hon kan ha sagt då.
Det kan vi ju omöjligen veta eller hur?

Hon låg väl hemma och inväntade slutet har jag för mig - tror det var i föräldrahemmet? -
och bara de allra närmaste fanns väl runt omkring henne då.
Inga utomstående alls.
Och avslöjade hon någonting om förloppet vid sin dotters död för någon av dessa
så är det inte givet att det skulle komma att spridas vidare utanför familjekretsen.

Nu är ju jag av den uppfattningen att maken, John, hela tiden vetat om vad som hände
den gången i december 1996. I min värld är han inte skyldig till just JonBenéts död,
men involverad i den efterföljande mörkläggningen med arrangerandet av den där
helt osannolika "kidnappningshistorien".
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-03 kl. 23:03.
Citera
2013-07-03, 23:28
Medlem
Citat:
Nu är ju jag av den uppfattningen att maken, John, hela tiden vetat om vad som hände den gången i december 1996. I min värld är han inte skyldig till just JonBenéts död, men involverad i den efterföljande mörkläggningen med arrangerandet av den där

...då tycker jag "Hellgard", "Hellgott", "Hellg..." äsch (orkar inte googla upp det) -spåret verkar mer troligt...killen som tog livet av sig/blev mördad efter Jonbenet-mordet och som ägde skor med samma avtryck som återfanns på mordplatsen....OCH!!!!!! vem var det som veckan innan Jonbenet-mordet, vid en tävling som hon deltog i, hade storstirrat på henne och presenterat sig som Jonbenets pappa när en av deltagarnas förälder hade konfronterat honom, trots att han inte alls var John Ramsey?? Denna förälder hade tyckt han verkade skum....hm.... Man får inte heller glömma att Ramsey hade öppet hus dagarna innan julafton, där tusentals okända personer kom och gick hemma hos dom....och kunde snoka omkring....
Citera
2013-07-07, 08:20
Medlem
Citat:
Värdet av detta DNA-spår bedöms tydligen olika.
Den av utredarna, Steve Thomas, som kanske främst hela tiden varit övertygad om att förövaren
är att söka inom familjen - nämligen mamma Patsy - menar att man överskattar betydelsen
av just det här med ett påträffat DNA-spår, det kan ha hamnat där det hamnade av en
helt oskyldig anledning, och hävdar att det inte alls förändrar någonting i grunden så
att man en gång för alla kan avskriva inblandning från Ramseys, mamma Patsy och pappa John.

För min del är det också synnerligen svårt att få det sannolikt med en gärningsman
utanför denna familj. Alltför mycket talar för något helt annat vilket finns redovisat
i härvarande tråd.

Flickan blev dödad och utsatt för sexuellt övergrepp. På henne fanns DNA som inte kommer från föräldrarna och i källaren fanns skospår som inte kommer från föräldrarna heller. Det mesta talar för att det var någon annan som gjorde det. Mamman kan ha skrivit brevet när hon trodde att någon i familjen var mördaren. Det skulle förklara fallet!
Citera
2013-07-07, 22:18
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Det vet vi ju inte vad hon kan ha sagt då.
Det kan vi ju omöjligen veta eller hur?

Hon låg väl hemma och inväntade slutet har jag för mig - tror det var i föräldrahemmet? -
och bara de allra närmaste fanns väl runt omkring henne då.
Inga utomstående alls.
Och avslöjade hon någonting om förloppet vid sin dotters död för någon av dessa
så är det inte givet att det skulle komma att spridas vidare
utanför familjekretsen.

Nu är ju jag av den uppfattningen att maken, John, hela tiden vetat om vad som hände
den gången i december 1996. I min värld är han inte skyldig till just JonBenéts död,
men involverad i den efterföljande mörkläggningen med arrangerandet av den där
Fast om det bara var de närmaste och de varit delaktiga/införstådda i brottet hade det inte varit mycket vits med att prata om det det sista man gör. Om de hade vetat hade de nog pratat om det tidigare.
Och om fler var där hade inget kunnat nämnas.
Jag tor inte på att de håller locket på i tio år och sedan babblar bredvid mun. Skandalen/det uppfattade "allmängiltiga" nyhetsvärdet gör att om de varit skyldiga och en endaste gång, en av dem pratade om det med en icke-medbrottsling skulle vi alla fått veta det. Det vore otroligt stora nyheter...

Varför är du så säker på mr Ramsey? Han skall ha gått raka vägen till liket när polisen ville gå runt och titta, men vad i övrigt pekar åt hans håll?
Citera
2013-07-09, 19:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Varför är du så säker på mr Ramsey? Han skall ha gått raka vägen till liket när polisen ville gå runt och titta, men vad i övrigt pekar åt hans håll?
Jag tror alltså inte på pappan John som den som råkade ta livet av dottern men
han har kommit att hjälpa frugan att "mörka" det hemska som hänt och förutom det du
nämner med den anmärkningsvärda grejen att han hittade "rätt" så fort han kom
ner i källaren den gången, så är det då faktumet att han relativt snabbt ville boka in
en flygresa för återstående familjemedlemmar i huset till en annan delstat - tror jag det var -
som sticker lite i ögonen plus en del annat som jag inte just nu kan erinra mig detaljerna om.

Alltså: Har Patsy skuld till sin dotters död så vet maken om det och har bistått henne
i ansträngningarna att dölja det hela.
Ifall Patsy är den skyldige och maken John skulle vara helt ovetandes om det; det är så
osannolikt så det finns bara inte...

Repriserar det här förresten när jag ändå är i gång:

A grand jury believed there was enough evidence in 1999 to indict John and Patsy Ramsey on charges relating to the still-unsolved killing of their beauty queen daughter JonBenet Ramsey, ABC News sources say.

http://abcnews.go.com/US/jonbenet-ra...ry?id=18333413
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in