Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-01, 19:56
  #1045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Möjligt men det var absolut ingen inkräktare i detta fall. Enormt osannolikt när man kollar indicier, omständigheter m.m.


De jag tycker är konstigt är lappen där kidnapparna krävde en lösensumma. Det sticker ut rätt mycket för har lappen har skrivits efter mordet så har gärningsmannen haft ett väldigt stort lugn eller så har den skrivits innan det hände.
Citera
2024-03-01, 19:57
  #1046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
De jag tycker är konstigt är lappen där kidnapparna krävde en lösensumma. Det sticker ut rätt mycket för har lappen har skrivits efter mordet så har gärningsmannen haft ett väldigt stort lugn eller så har den skrivits innan det hände.

Jag vet inte om de kom fram till att någon hade brutit sig in eller om fönstret var krossat från insidan
Citera
2024-03-01, 20:01
  #1047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
De jag tycker är konstigt är lappen där kidnapparna krävde en lösensumma. Det sticker ut rätt mycket för har lappen har skrivits efter mordet så har gärningsmannen haft ett väldigt stort lugn eller så har den skrivits innan det hände.

Den har skrivits efter av mamman för att försöka iscensätta en cover up.. Pennan och blocket var förövrigt (föga förvånande) mammans.. Hon hade all tid i världen att skriva det där brevet, och det syns ju på hur långt det är.
Citera
2024-03-01, 20:06
  #1048
Medlem
Det kanske viktigaste beviset är spindelnätet , så enkelt är det. Spindelnätet i fönstret var helt intakt och hade varit helt omöjligt att inte förstöra om någon nu klättrat genom källarfönstret.
Citera
2024-03-01, 20:07
  #1049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Möjligt men det var absolut ingen inkräktare i detta fall. Enormt osannolikt när man kollar indicier, omständigheter m.m.

Det finns hur mycket som helst på Youtube, se och begrunda.
Oss emellan; det var Burke som dödade sin syster. Föräldrarna skyddade honom. Detta av två anledningar:
De ville inte förlora båda barnen.
Vad skulle omgivningen tycka.

P.s citerade fel person, förlåt.
Citera
2024-03-01, 20:10
  #1050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Det finns hur mycket som helst på Youtube, se och begrunda.
Oss emellan; det var Burke som dödade sin syster. Föräldrarna skyddade honom. Detta av två anledningar:
De ville inte förlora båda barnen.
Vad skulle omgivningen tycka.

Ja din teori är nog den mest sannolika. Alla indicier pekar starkt på att familjen orsakat Jonbenets död ( olycka eller ej.)
Citera
2024-03-01, 20:12
  #1051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Den har skrivits efter av mamman för att försöka iscensätta en cover up.. Pennan och blocket var förövrigt (föga förvånande) mammans..

De kom fram till det, men jag vet inte för nu har de ju skickat in dna för att testa om de kan hitta en gärningsman. De gjorde det i slutet av förra året. De hade dna men var dnat kom ifrån vet jag inte, om det var från Jonbenets kropp eller hennes kläder.
Citera
2024-03-01, 20:19
  #1052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
De kom fram till det, men jag vet inte för nu har de ju skickat in dna för att testa om de kan hitta en gärningsman. De gjorde det i slutet av förra året. De hade dna men var dnat kom ifrån vet jag inte, om det var från Jonbenets kropp eller hennes kläder.

Glöm någon inkräktare, det är helt uteslutet . En intressant sak är att det tog tydligen 45 min till 2 timmar mellan slaget och strypningen.. Strypningen orsakade tillsist Jonbenets död. Skulle en inkräktare slagit Jonbenet medvetslös sen väntat så länge med att strypa henne, är det rimligt?

Eller kan det vara så att det är någon /några som har panik men inte vet riktigt vad dom ska göra..?
Citera
2024-03-01, 20:28
  #1053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Glöm någon inkräktare, det är helt uteslutet . En intressant sak är att det tog tydligen 45 min till 2 timmar mellan slaget och strypningen.. Strypningen orsakade tillsist Jonbenets död. Skulle en inkräktare slagit Jonbenet medvetslös sen väntat så länge med att strypa henne, är det rimligt?

Eller kan det vara så att det är någon /några som har panik men inte vet riktigt vad dom ska göra..?

Ja det är svårt att veta, men visst det finns saker som pekar mot familjen, mamman. Skulle hon strypa sin egen dotter, då är man känslokall
Citera
2024-03-01, 20:34
  #1054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Ja det är svårt att veta, men visst det finns saker som pekar mot familjen, mamman. Skulle hon strypa sin egen dotter, då är man känslokall

Nej det är inte svårt o veta .. Läs in dig på fallet ordentligt så kommer du se att ALLT pekar på familjen, och då i synnerhet mamman . Är det en olyckshändelse och mamman har panik så kan det förklara strypningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback