Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Du som är påläst! Vad tror du hände?

Jag har ingen säker övertygelse om vad som hände. Jag har några olika scenarion, men trots att jag läst en del (även om det var några år sedan nu), så vågar jag mig inte på att rikta in mig. Att lösningen finns inom familjen är jag så säker på som jag kan vara utan att själv ha varit med. Jag skulle kunna dra en massa exempel som indikerar det, så som att någon av dem bevisligen ljugit, men då skulle jag behöva lång tid - och många sidor.
Mamman - Patsy - förlorade för några år sedan sin kamp mot cancern och hon har tagit svaret med sig i graven. Det är jag övertygad om till 95%.
Till 95% är jag också övertygad om att Patsy har lagt den sista handen på lilla JonBenét - och med det hävdar jag inte att hon nödvändigtvis var den som bokstavligen drog snaran runt halsen på dottern.
Lika stor övertygelse har jag om att någon av familjemedlemmarna råkade nära på döda JonBenét/dödade henne genom olyckshändelse, att händelsen "avslutades" och ordnades så att det skulle se ut som/upplevas som en kidnapparhistoria - samt att två skyddar den tredje.
Pengar och makt kan köpa mycket. Och för vissa familjer är en yttre - perfekt - fasad det viktigaste. Så kan jag säga.
P.S. Det finns även många artiklar utlagda på nätet, om man nu inte vill börja med att köpa böcker.