[quote=Trapizo]
Citat:
Konstigt att detta, ett av dom mest mystiska mordfallen i kriminalvärldshistorien, inte har blivit mer uppmärksammat i svensk press. Undrar om Leif GW uttalat sig om JonBenet-fallet förresten?
Ja, det tycker jag också är lite märkligt! Det anses ju i USA och andra delar av världen
vara ett av tidernas största mordmysterier. Bara fallet
Jack The Ripper har
tilldragit sig större intresse.
Nej, jag tror inte "våran" författande polisprofessor - numera pensionerad om jag inte
är felunderrättad - har kommenterat mordet på lilla skönhetsdrottningen.
Det skulle onekligen vara rätt intressant att få höra vilka slutsatser han drar av det hela.
Jag tror mig dock ana lite vad han skulle komma fram till efter att ha fördjupat sig
i fallet en stund...
Citat:
JonBenet var ju en kändis i hela Bolder tydligen...många skumma ögon som kollade in henne.
Jo, hon var nog känd även utanför hemstaden. Och visst - där var nog ett antal stycken
riktiga pervon som spanat in hennes existens och fantiserade om henne...
Det hade väl begåtts en del pedofilbrott i närområdet någon tid dessförinnan, tror jag mig
minnas, så såna här sjuka individer fanns bevisligen i Boulder vid tidpunkten för JonBenéts
död. Trots detta faktum har jag ändå svårt att se någon pedofil ligga bakom det hela.
Det är ett antal omständigheter som talar mot att så verkligen har skett.
Och vad dessa närmare handlar om behöver jag väl knappast återupprepa här.
Det står om dessa tidigare i trådens historia. Kidnappningsbrevet, penselpinnen och så vidare.
Citat:
Och det där med genomströmningen av kreti och pleti vid juletid, strax innan mordet, där okända personer vistades i huset...hm....
Jo, många människor besökte Ramseys hem den tiden, så var det ju. Flera stycken hade
väl dessutom fått förtroendet att ha nycklar dit, fast just på den punkten är jag lite osäker.
Det kan vara som jag fått fel för mig. Ska försöka fastställa hur det låg till med detta.
Teoretiskt kan det förstås i så fall vara någon ur dessa familjer man umgicks med som
berett sig tillträde till huset när de var borta på julfest den sista dagen, gömt sig någonstans
i huset i väntan på att det skulle bli natt och familjen gått till vila.
Och tvingat med sig JonBenét ner i källaren och utfört ett sexuellt övergrepp på henne
för att sedan ta livet av den lilla flickan.
Hon har skrikit vid någon tidpunkt på natten, ett hjärtskärande, helt fasansfullt skrik,
enligt en kvinnlig granne som direkt lokaliserade de hemska ljuden till Ramseys hus.
Föräldrarna har emellertid inte uppfattat något sådant, vilket ju är högst anmärkningsvärt,
och det är en grej som tyder på att någonting inte står rätt till här...
Det är faktiskt för mig helt obegripligt att en granne kan vakna av dessa fruktansvärda
ångestskrik, men inte pappa John och mamma Patsy. Inte brodern Burke heller.