2012-06-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
....Men, tyvärr, allt stannar vid spekulationer i detta tragiska och otroligt uppmärksammade ärende. Någon definitiv sanning om vad som hände den där julnatten 1996 i staden Boulder lär vi aldrig få del av.

Konstigt att detta, ett av dom mest mystiska mordfallen i kriminalvärldshistorien, inte har blivit mer uppmärksammat i svensk press. Undrar om Leif GW uttalat sig om JonBenet-fallet förresten?
I youtube-filmen nämndes att en mystisk man felaktigt hade påstått att han var far till Jonbenet, när någon undrade vad han glodde på henne för, under en uppvisning om jag förstod rätt...väldigt mystiskt...och den där göken....med ett namn på "Hol..."..som tog livet av sig...som hade varit besatt av JonBenet...hur var det med det. JonBenet var ju en kändis i hela Bolder tydligen...många skumma ögon som kollade in henne. Och det där med genomströmningen av kreti och pleti vid juletid, strax innan mordet, där okända personer vistades i huset...hm....
Men det där att föräldrarna inte betedde sig precis efter "sörjarmallen" gör bl a att jag inte tror att någon av dom är inblandad. Det här är något alldeles extra....
Citera
2012-06-11, 17:18
Medlem
Grandiosos avatar
[quote=Trapizo]

Citat:
Konstigt att detta, ett av dom mest mystiska mordfallen i kriminalvärldshistorien, inte har blivit mer uppmärksammat i svensk press. Undrar om Leif GW uttalat sig om JonBenet-fallet förresten?

Ja, det tycker jag också är lite märkligt! Det anses ju i USA och andra delar av världen
vara ett av tidernas största mordmysterier. Bara fallet Jack The Ripper har
tilldragit sig större intresse.
Nej, jag tror inte "våran" författande polisprofessor - numera pensionerad om jag inte
är felunderrättad - har kommenterat mordet på lilla skönhetsdrottningen.
Det skulle onekligen vara rätt intressant att få höra vilka slutsatser han drar av det hela.
Jag tror mig dock ana lite vad han skulle komma fram till efter att ha fördjupat sig
i fallet en stund...

Citat:
JonBenet var ju en kändis i hela Bolder tydligen...många skumma ögon som kollade in henne.

Jo, hon var nog känd även utanför hemstaden. Och visst - där var nog ett antal stycken
riktiga pervon som spanat in hennes existens och fantiserade om henne...
Det hade väl begåtts en del pedofilbrott i närområdet någon tid dessförinnan, tror jag mig
minnas, så såna här sjuka individer fanns bevisligen i Boulder vid tidpunkten för JonBenéts
död. Trots detta faktum har jag ändå svårt att se någon pedofil ligga bakom det hela.
Det är ett antal omständigheter som talar mot att så verkligen har skett.
Och vad dessa närmare handlar om behöver jag väl knappast återupprepa här.
Det står om dessa tidigare i trådens historia. Kidnappningsbrevet, penselpinnen och så vidare.

Citat:
Och det där med genomströmningen av kreti och pleti vid juletid, strax innan mordet, där okända personer vistades i huset...hm....

Jo, många människor besökte Ramseys hem den tiden, så var det ju. Flera stycken hade
väl dessutom fått förtroendet att ha nycklar dit, fast just på den punkten är jag lite osäker.
Det kan vara som jag fått fel för mig. Ska försöka fastställa hur det låg till med detta.
Teoretiskt kan det förstås i så fall vara någon ur dessa familjer man umgicks med som
berett sig tillträde till huset när de var borta på julfest den sista dagen, gömt sig någonstans
i huset i väntan på att det skulle bli natt och familjen gått till vila.
Och tvingat med sig JonBenét ner i källaren och utfört ett sexuellt övergrepp på henne
för att sedan ta livet av den lilla flickan.

Hon har skrikit vid någon tidpunkt på natten, ett hjärtskärande, helt fasansfullt skrik,
enligt en kvinnlig granne som direkt lokaliserade de hemska ljuden till Ramseys hus.

Föräldrarna har emellertid inte uppfattat något sådant, vilket ju är högst anmärkningsvärt,
och det är en grej som tyder på att någonting inte står rätt till här...
Det är faktiskt för mig helt obegripligt att en granne kan vakna av dessa fruktansvärda
ångestskrik, men inte pappa John och mamma Patsy. Inte brodern Burke heller.
Citera
2012-06-11, 22:35
Medlem
Citat:
Jag tror mig dock ana lite vad han skulle komma fram till efter att ha fördjupat sig i fallet en stund...

....tja...statistiskt sett skulle det vara föräldrarna...men...det här fallet är så fasansfullt knepigt...så man vet varken ut eller in...jag tycker ju alltså inte föräldrarna riktigt passar in i "mördarföräldrarollen". Ingenting bevisar att det verkligen var mamman som skrev kidnapparbrevet, hon kunde bara inte uteslutas var det väl, och det kunde ju vara någon annan ändå....och penselpinnen....det var ju hennes tydligen....men det bevisar inte att det var hon eller någon annan i familjen som använde den till att strypa Jonbenet.

Jag tror att någon var i huset och rekogniserade under tiden familjen var på julfesten...så kom dom hem....till ett hus som gömde en....sadistisk pedofilande mördargalning till psykopat...och ur mörkret kom till Jonbenets rum, där hon befann sig alldeles ensam och sårbar, satan själv.....huuu.....jag håller på att skrämma mig själv.... fasansfullt...fasansfullt!!!

Citat:
Hon har skrikit vid någon tidpunkt på natten, ett hjärtskärande, helt fasansfullt skrik, enligt en kvinnlig granne som direkt lokaliserade de hemska ljuden till Ramseys hus.
Föräldrarna har emellertid inte uppfattat något sådant, vilket ju är högst anmärkningsvärt,
Det är faktiskt för mig helt obegripligt att en granne kan vakna av dessa fruktansvärda

Om det är sant det där med skriet som grannen hörde...så kan det ju vara så att föräldrarna inte hörde någonting pga att huset var så stort..och bra isolerat mellan väggarna....men att det ändå gick att höra till grannen på den sidan Jonbenet och mördaren befann sig.
Citera
2012-06-12, 00:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Om det är sant det där med skriet som grannen hörde...så kan det ju vara så att föräldrarna inte hörde någonting pga att huset var så stort..och bra isolerat mellan väggarna....men att det ändå gick att höra till grannen på den sidan Jonbenet och mördaren befann sig.

Jo, det är sant! Titta på inslaget som jag länkar så får du se.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso Grannen Scott Gibbons såg ett mystiskt ljussken inifrån huset på natten och en annan granne,
Melody Stanton hörde fruktansvärt hemska, höga flickskrik därifrån.

"It was the longest, most horrible scream i have ever heard in my entire life.
I could tell the sound was coming from the Ramsey house and i knew instantly
it had to be their little girl, JonBenét."

- Melody Stanton

http://www.youtube.com/watch?v=otg_gaRDr0o&feature=related
[/quote]
Citera
2012-06-12, 01:09
Medlem
Grandiosos avatar
Det där förhållandet med väskan som ska ha stått rakt under ett fönster i källaren
och vilket då ska antyda möjligheten av att en tänkt förövare begagnat sig av för att häva
sig upp så att han kunde ta sig ut den vägen efter fullbordat dåd; det är något där som
inte övertygar, som inte stämmer...för att om så verkligen varit fallet att inkräktaren stått
på väskan, då tycker jag faktiskt att den borde ha vält när denne släppt fötterna från den.
Väskan borde inte stå så "prydligt" på plats. Det stör mig onekligen...det och mycket
annat här...

Nej, väskan i källaren och det halvöppna fönstret - det ter sig så arrangerat!
Det luktar betänkligt mycket arrangemang över det mesta i det här fasansfulla fallet.
Citera
2012-06-12, 03:07
Medlem
Om man tar bort följande:
Att detta hände i USA
Att JonBenet var en söt unge
Att familjen hade ett "perfekt" och "lyckligt" liv och inte ont om pengar
Vi tar bort hela bilden Media målat upp

Också lägger vi till :
Att detta hände i Sverige
Att Jonbenet var ett "vanligt" barn
Att familjen var en vanlig svensson familj

Hur hade ni då tänkt i detta fall? Om detta handlade om grannflickan där ni bor? Hur hade ni då sett på saken? Jag hade satsat mina kort på att föräldrarna var skyldiga.
Citera
2012-06-12, 09:34
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Hon har skrikit vid någon tidpunkt på natten, ett hjärtskärande, helt fasansfullt skrik,
enligt en kvinnlig granne som direkt lokaliserade de hemska ljuden till Ramseys hus.

Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo

Jag har också alltid tyckt att det där med skrik har varit bra konstigt. I början trodde jag att grannen måste ha misstagit sig, att det inte kom skrik från Ramseys hus. Men sedan visste jag inte vad jag skulle tro.

Om det nu skulle vara så bra ljudisolerat, hur skulle det kunna vara det mellan väggarna i huset medan det går bra att höra ljud om man är på andra sidan gatan (och troligen i sitt eget hus mitt i natten)? Jag menar, huset har ju ytterväggar också. Skulle man ljudisolera alla andra väggar men strunta i ytterväggarna?

För övrigt är det ändå konstigt att det kan höras till ett hus på andra sidan gatan om man är i sitt eget hus.

Visst, Ramseys hus var stort. 4 våningar om man ska räkna med källaren, och föräldrarna hade sitt sovrum allra högst upp. Det finns också en möjlighet att föräldrarna sov djupt och inte skulle höra skrik även om det var dåligt ljudisolerat. Om de sov djupt så kanske Burke var mer lättväckt och blev skrämd?

Jag kan tänka mig att man hör eventuella skrik om man råkar vara utomhus så sent på kvällen, tex rasta hunden. Men sådan information har jag inte, så jag kan bara anta att grannen var inomhus i sitt eget hus men ändå kunna höra ett fasanfullt skrik från Ramseys hus. Ändå kan familjen inte höra något..
Citera
2012-06-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag har också alltid tyckt att det där med skrik har varit bra konstigt. I början trodde jag att grannen måste ha misstagit sig, att det inte kom skrik från Ramseys hus. Men sedan visste jag inte vad jag skulle tro.
Om det nu skulle vara så bra ljudisolerat, hur skulle det kunna vara det mellan väggarna i huset medan det går bra att höra ljud om man är på andra sidan gatan (och troligen i sitt eget hus mitt i natten)? Jag menar, huset har ju ytterväggar också. Skulle man ljudisolera alla andra väggar men strunta i ytterväggarna? För övrigt är det ändå konstigt att det kan höras till ett hus på andra sidan gatan om man är i sitt eget hus.

Undrar om det där källarfönstret eller några ventiler var öppna och vette ut mot grannen....i så fall kan det förklara en del att ingen i familjen, sovandes i en annan del av huset (inget fuskbygge), inte vaknade. Jag vet faktiskt inte hur det var med det.

Citat:
Visst, Ramseys hus var stort. 4 våningar om man ska räkna med källaren, och föräldrarna hade sitt sovrum allra högst upp. Det finns också en möjlighet att föräldrarna sov djupt och inte skulle höra skrik även om det var dåligt ljudisolerat. Om de sov djupt så kanske Burke var mer lättväckt och blev skrämd?

4 våningar!!!!...så få!!!!........ja föräldrarna kan ju ha tagit sömnmedel för att kunna somna fort...dom skulle ju upp och resa dagen efter var det ju....och Burke var ju ett barn....han kan ha sovit som en sten.....

Citat:
Jag kan tänka mig att man hör eventuella skrik om man råkar vara utomhus så sent på kvällen, tex rasta hunden. Men sådan information har jag inte, så jag kan bara anta att grannen var inomhus i sitt eget hus men ändå kunna höra ett fasanfullt skrik från Ramseys hus. Ändå kan familjen inte höra något..

Om både grannen och Ramseys hade öppet fönster/ventil mot varandra så kan det nog ha hörts när Jonbenet skrek...det kanske var fler väggar mot föräldrarna än mot grannen....har ingen i Boulder testat det där??
Citera
2012-06-12, 20:00
Medlem
Citat:
Det där förhållandet med väskan som ska ha stått rakt under ett fönster i källaren och vilket då ska antyda möjligheten av att en tänkt förövare begagnat sig av för att häva
sig upp så att han kunde ta sig ut den vägen efter fullbordat dåd; det är något där som
inte övertygar, som inte stämmer...för att om så verkligen varit fallet att inkräktaren stått
på väskan, då tycker jag faktiskt att den borde ha vält när denne släppt fötterna från den.
Väskan borde inte stå så "prydligt" på plats. Det stör mig onekligen...det och mycket
annat här...
Nej, väskan i källaren och det halvöppna fönstret - det ter sig så arrangerat!
Det luktar betänkligt mycket arrangemang över det mesta i det här fasansfulla fallet.

Nog tusan är det skumt alltid....det är ju inte så konstigt om man i början misstänkte föräldrarna i det här fallet...fast...nu efter 16 år tycker jag allt att man måste tänka på möjligheten att det är fråga om en mycket speciell, ondskefull, jag kallar det seriemördare...en mördare som kanske har akrobattalang...som var/är besatt av hela Ramsey-familjen, speciellt JonBenet. Jag tror inte JonBenet är varken första eller sista offret för den här mördaren. Jag tror han snokat igenom huset tidigare utan att ge sig till känna....han kan ha varit i huset tidigare av legala skäl också...Ramseys höll väl inte reda på alla husbesökarna vad jag förstår....

Jag undrar också...hur var det med den där tomten som Jonbenet snackade om...som hade lovat att komma på besök...någon hemlighet som det visst var frågan om....har inte fått kläm på det riktigt!!!
Citera
2012-06-16, 01:23
Medlem
Grandiosos avatar
JonBenét Ramsey - Give JonBenét Justice in 2011
finns på Facebook.

http://www.facebook.com/pages/JonBen%C3%A9t-Ramsey-Give-JonBen%C3%A9t-Justice-in-2011/139610156056536
Citera
2012-06-28, 15:35
Medlem
Grandiosos avatar
Här är en bra sajt för den som nyss börjat intressera sig för fallet. En utförlig genomgång
av oilika teorier innehåller den bland annat.

JonBenét Ramsey Case Encyclopedia

http://jonbenetramsey.pbworks.com/w/page/11682527/Who%20Is%20Who%20in%20JBR%20Case
Citera
2012-07-06, 01:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
I still think John Ramsey has something to do with this. An aquaintance of mine said they used to cut the Ramseys hair at a salon in Boulder, and they told me John was one weird dude, and when Jon Bonet was with him in the salon he gave her attention in a way that was not normal and seemed a little weird. Just sayin. Something is still not right with this whole thing. I know there was a trace of some other DNA, but that does not totally exclude him. Something is still not right in that family and I'm convinced it's John himself.

http://www.denverpost.com/news/ci_20972889/interactive-timeline-notable-events-jonbenet-ramsey-case

http://extras.denverpost.com/news/jonbenet.htm

Citat:
The case had become one of the most perplexing murder mysteries in the U.S. of the 20th century.

Citat:
Former Denver homicide lieutenant Jon Priest, a consultant who gives seminars around the world about evidence collection and crime investigation, said the DNA may not have belonged to the killer at all.
“Who knows how it got on her clothes,” Priest said in a recent interview.

http://blogs.denverpost.com/coldcases/2012/06/28/boulder-jonbenet-ramsey-boulder-beaten/4464/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in