2013-07-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Repriserar det här förresten när jag ändå är i gång:
A grand jury believed there was enough evidence in 1999 to indict John and Patsy Ramsey on charges relating to the still-unsolved killing of their beauty queen daughter JonBenet Ramsey, ABC News sources say.
http://abcnews.go.com/US/jonbenet-ra...ry?id=18333413

Vad en jury tror eller inte tror säger inte så mycket...det finns inga hållbara bevis för att Ramseys är skyldiga, inga hållbara indicier heller för det. Struntar du helt i Hellg.....-spåret??? och mystiske-mannen-spåret från skönhetstävlingen veckan innan jul?????
Citera
2013-07-11, 15:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Vad en jury tror eller inte tror säger inte så mycket...det finns inga hållbara bevis för att Ramseys är skyldiga, inga hållbara indicier heller för det. Struntar du helt i Hellg.....-spåret??? och mystiske-mannen-spåret från skönhetstävlingen veckan innan jul?????
Kan du möjligen länka till någon text som tar upp det där spåret du talar om?
Jag kan nämligen inte påminna mig att jag läst om någon "Hellg..." i samband med det
här fallet. Vad skulle det vara för snubbe det här?

Det är inte den här gynnaren du syftar på väl?

http://www.youtube.com/watch?v=PaKXRn0PnLQ
Citera
2013-07-11, 19:27
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Jag tror alltså inte på pappan John som den som råkade ta livet av dottern men
han har kommit att hjälpa frugan att "mörka" det hemska som hänt och förutom det du
nämner med den anmärkningsvärda grejen att han hittade "rätt" så fort han kom
ner i källaren den gången, så är det då faktumet att han relativt snabbt ville boka in
en flygresa för återstående familjemedlemmar i huset till en annan delstat - tror jag det var -
som sticker lite i ögonen plus en del annat som jag inte just nu kan erinra mig detaljerna om.

Alltså: Har Patsy skuld till sin dotters död så vet maken om det och har bistått henne
i ansträngningarna att dölja det hela.
Ifall Patsy är den skyldige och maken John skulle vara helt ovetandes om det; det är så
osannolikt så det finns bara inte...
Jag tänker att upptäckandet kan ha varit en slump eller en plötslig insikt om att man inte letat i ett av rummen så då kollar man där först?
Med tanke på all uppståndelse och nyhetsbevakning tycker jag inte att det är konstigt att Ramseys drog sig undan/ville resa bort. Det var ju inte som att barnet var försvunnet längre.

Det låter lite tunt i mina öron.
Citera
2013-07-11, 23:01
Medlem
Citat:
Kan du möjligen länka till någon text som tar upp det där spåret du talar om?
Jag kan nämligen inte påminna mig att jag läst om någon "Hellg..." i samband med det
här fallet. Vad skulle det vara för snubbe det här?

Det är inte den här gynnaren du syftar på väl?

http://www.youtube.com/watch?v=PaKXRn0PnLQ

Nej, det är en annan jag menar, fast nog för att Karr verkar vara skum så det räcker... Den jag menar hette Michael Helgoth...och historien med Helgoth och skummisen som glodde konstigt på J veckan innan jul hade jag läst om på något annat ställe, innan jag också såg det i filmen jag länkade ovan: http://www.youtube.com/watch?v=QDbPrqEeQ34
Har du inte sett den än? den är riktigt spännande faktiskt. Man tror att Helgoth var en av två inkräktare...det är inte säkert att Helgoth var mördaren utan medhjälparen... Jag vet visserligen om det där med statistiken, att det oftast är föräldrarna som är förövarna vid mord på barn, men det finns ju alltid undantag...jag tillhör ju dom som tror det är så i det här fallet.
Citera
2013-07-12, 02:08
Medlem
Citat:
Jag tror alltså inte på pappan John som den som råkade ta livet av dottern men
han har kommit att hjälpa frugan att "mörka" det hemska som hänt och förutom det du
nämner med den anmärkningsvärda grejen att han hittade "rätt" så fort han kom
ner i källaren den gången, så är det då faktumet att han relativt snabbt ville boka in
en flygresa för återstående familjemedlemmar i huset till en annan delstat - tror jag det var -
som sticker lite i ögonen plus en del annat som jag inte just nu kan erinra mig detaljerna om.

Alltså: Har Patsy skuld till sin dotters död så vet maken om det och har bistått henne
i ansträngningarna att dölja det hela.
Ifall Patsy är den skyldige och maken John skulle vara helt ovetandes om det; det är så
osannolikt så det finns bara inte...

Repriserar det här förresten när jag ändå är i gång:

A grand jury believed there was enough evidence in 1999 to indict John and Patsy Ramsey on charges relating to the still-unsolved killing of their beauty queen daughter JonBenet Ramsey, ABC News sources say.

http://abcnews.go.com/US/jonbenet-ra...ry?id=18333413

På 2000-talet hittades DNA på den mördade flickan och då hade juryn aldrig kommit fram till det beslutet...
Citera
2013-07-12, 03:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
På 2000-talet hittades DNA på den mördade flickan och då hade juryn aldrig kommit fram till det beslutet...
Citat:
Former Denver homicide lieutenant Jon Priest, a consultant who gives seminars around the world about evidence collection and crime investigation, said the DNA may not have belonged to the killer at all.
“Who knows how it got on her clothes,” Priest said in a recent interview.

http://blogs.denverpost.com/coldcases/2012/06/28/boulder-jonbenet-ramsey-boulder-beaten/4464/
Citera
2013-07-12, 03:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, det är en annan jag menar, fast nog för att Karr verkar vara skum så det räcker... Den jag menar hette Michael Helgoth...och historien med Helgoth och skummisen som glodde konstigt på J veckan innan jul hade jag läst om på något annat ställe, innan jag också såg det i filmen jag länkade ovan: http://www.youtube.com/watch?v=QDbPrqEeQ34
Har du inte sett den än? den är riktigt spännande faktiskt. Man tror att Helgoth var en av två inkräktare...det är inte säkert att Helgoth var mördaren utan medhjälparen... Jag vet visserligen om det där med statistiken, att det oftast är föräldrarna som är förövarna vid mord på barn, men det finns ju alltid undantag...jag tillhör ju dom som tror det är så i det här fallet.
Ska kolla upp den snarast och se vad jag kan hitta i övrigt om just den här figuren.
Citera
2013-07-12, 04:08
Medlem
Citat:
http://blogs.denverpost.com/coldcases/2012/06/28/boulder-jonbenet-ramsey-boulder-beaten/4464/

Den här länken har varit postad tidigare tror jag: JonBenet: DNA Rules Out Parents

Citat:
The current investigation also focuses on the possibility of two intruders, because of two very clear, and different, boot prints in the room where JonBenet was found. And, there's another clue investigators are interested in: a rope found in the bedroom next to JonBenet's.

What's more, detectives are now seriously investigating a lead that was ignored years earlier: a report of an unknown blue van spotted outside the Ramsey house the night before and the day after JonBenet was murdered.

He believes he has the DNA for the man he suspects is the killer of JonBenet Ramsey: "It would be very, very helpful to the investigation to have that DNA matched to an individual."

The crime lab has two spots of JonBenet's blood found on the underwear she was wearing the night of the murder. Mixed in with that blood is the DNA of an unknown person. It has taken years to isolate, but forensic scientists in Colorado now have a complete DNA profile of the killer. They know the killer is a male. What they don't know is his name.

Augustin and Gray are convinced that the DNA sample belongs to JonBenet's killer, because of a small amount of matching DNA that also was found under the 6-year-old murder victim's fingernails.

http://www.cbsnews.com/8301-18559_162-661569.html
Citera
2013-07-13, 01:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, det är en annan jag menar, fast nog för att Karr verkar vara skum så det räcker... Den jag menar hette Michael Helgoth
.
Har läst på om den mannen nu. Tror nog inte att han var inblandad i flickans död dock.
Citat:
Michael Helgoth knew the Ramseys from a property dispute and this may have provided some motivation for the crime.
Citat:
Helgoth committed suicide just one day after Alex Hunter announced in a press conference: "I want to say something to the person or persons who took this baby from us, the list of suspects narrows. Soon there will be no-one on the list but you." The timing therefore seems suspicious.
Citat:
No DNA Match. Michael Helgoth's DNA was not a match with DNA collected at the crime scene.

http://jonbenetramsey.pbworks.com/w/page/11682446/Acquaintance%20Sexual%20Predators
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-13 kl. 01:43.
Citera
2013-07-13, 02:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
11:30 to midnight JonBenet is attacked in bedroom with Tazer weapon, neighbor hears her scream. JonBenet is taken to basement where she is tied up. Lefthanded roommate then rapes JonBenet. JonBenet wakes up, sees rapist, she wets herself and is raped. During rape she scratches rapist and is strangled during or shortly after rape. Skull is slammed into floor, when this doesn't work, Burke's baseball bat is used on JonBenet's head.

http://websleuths.com/forums/archive/index.php/t-36048
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-13 kl. 02:04.
Citera
2013-07-13, 04:20
Medlem
Grandiosos avatar
Om jag nu för en stund skulle släppa taget om min egen teori om vad som hände JonBenét
och vem som bar skuld till hennes våldsamma död, och haka på det där spåret med
inkräktare och kanske den här ovan nämnde Michael Helgoth så kan det då
bli som följer: Ensam eller i sällskap med någon annan "likasinnad" tar sig Helgoth in
i Ramseys hus den där ödesdigra dagen. Strax efter att familjen begett sig iväg för
någon julfest i grannskapet. Nu har man ett par timmar till sitt förfogande att förbereda
sig på. Avsikten är ursprungligen att kidnappa flickan och därför går Helgoth och hämtar
en penna ur mamma Patsys pennskrin och sätter sig att skriva ett förhållandevis långt
instruktionsbrev till familjen.

Ja, när det är gjort så är det bara att vänta in familjens återkomst till hemmet och att
man ska gå till sängs så att sedan kidnappningen kan genomföras närmare natten.
Helgoth - och kanske en medbrottsling till alltså - gömmer sig någonstans i det stora huset.

Och så återvänder Ramseys och man går snart till vila och Helgoth överfaller lilla JonBenét
i hennes säng och när hon ger ifrån sig ett högt, förskrämt skrik vid sitt uppvaknande
tystar han henne med den där elgrejen eller vad det nu rörde sig om.

Han bär ner henne till källaren och har för avsikt att ta samma väg ut som han tog sig in
många timmar tidigare; nämligen genom det där fönstret som John Ramsey sedermera blir
uppmärksam på efter att ha påträffat sin dotters döda kropp.

Kidnappningsbrevet har Helgoth placerat på ett ställe i trappan där det inte kan missas.
Han känner sig förresten rätt nöjd med hur han fick det formulerat. Tonen är hållen
på ett sånt sätt genomgående att ingen kommer att tveka om att den eller de som
ligger bakom kidnappningen verkligen menar allvar och är beredda att sätta sitt hot
i verket om man skulle låta bli att tillmötesgå kraven som ställs.

Nu händer det sig dock att pedofilaktige Michael plötsligt blir sugen på lilla skönhetsdrottningen
där man befinner sig nere i kalla och mörka källarutrymmet.
Han kan bara inte motstå impulsen att göra något med flickan innan han ger sig därifrån.
Hon är avtuppad och ingen kommer att höra något däruppe i huset så han börjar böka
med henne på sitt fula sätt. Han har redan bundit henne så något motstånd blir det inte
tal om ifall hon mot förmodan skulle vakna.
Han ska nu alltså tillfredsställa sig sexuellt men någonting blir alldeles fel här.
Den sexåriga lilla tjejen återfår till hans överraskning medvetandet och börjar göra
högljutt och plågat väsen ifrån sig.
Helgoth blir arg och får tag i ett tungt föremål som han slår henne i huvudet med.
Han inser till sin förskräckelse att hon nog dog av det slaget.

Ja, sedan går han upp och iordningsställer ett strypningsredskap.
Hämtar penselpinne och fixar till en slags garott. Ingen hör eller ser honom under tiden.
Tillbaka i källaren genomför han den brutala strypningsakten.
Varför han brydde sig om detta när han redan trodde att flickan var död vet han väl
inte riktigt själv. Var han osäker på att hon dött av det tidigare vålsamma slaget mot
huvudet så kunde han ju drämt till en gång till för att verkligen säkerställa en dödlig utgång.

Ja, nu blev det som det blev med det här dödandet som ju inte alls var inplanerat
från början. Det var den där fördömda sexuella upphetsningen vid anblicken av en
åtråvärd rysligt söt liten tjej som ställde till det för honom.

Han låter henne ligga kvar och likaså kidnappningsbrevet.
De kanske inte hittar henne på flera dagar och då har man betalat ut lösensumman.

Okay - nu sticker han iväg äntligen. Ensam eller med en medbrottsling.

Kan det ha gått till så här, mån tro? Trovärdigt eller ej?
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-13 kl. 04:25.
Citera
2013-07-13, 11:03
Medlem
Citat:
295704
Kan det ha gått till så här, mån tro? Trovärdigt eller ej?

Tja..vad vet man? Det här fallet är verkligen en riktig soppa...en riktigt vansinnig soppa...När det gäller Jonbenet så kan man konstatera att det dräller av hur många knäppskallar som helst som var och är besatta av den här lilla tjejen...av mordgåtan är en sak...men av själva barnet är oroväckande, och man får ju också tänka på hur många främmande människor som faktiskt hade vistats i huset på något sätt, vid olika tidpunkter.
Senast redigerad av Trapizo 2013-07-13 kl. 11:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in