Citat:
Ursprungligen postat av
MannenBakomDig
Ja, exakt. När man ser Furio utanför jobbet så verkar han som en toppenkille. De andra gubbarna som t.ex Paulie är ju alltid likadana till sättet. Det är väl det som gör att Furio sticker ut från mängden.
Vilka karaktärer tål du inte i serien? Jag klarar inte av Christopher. Han är ingen man lägger märke till, förutom att han har ett hetsigt humör. Den enda anledningen till varför han överhuvudtaget klarade sig så bra var för han delade blodsband med Tony. Tänker du likadant?
Sen så tycker jag att Artie är en falsk jävel. Ju längre det går i serien desto mer stör jag mig på honom. Det värsta är när han klandrade Tony över hans misslyckade investering. Dessutom så försökte han ju sätta kuken i Christophers brud.
Sen så är ju prästen en vidrig filur också, men honom slipper man ju se för det mesta.
Christopher är diggar jag, han har på något sätt det rätta tänket även om han är lite väl impulsiv många gånger. Att han är släkt med Tony är har definitivt räddat honom ur många situationer där en person i vanliga fall hade blivit uttagen, made eller inte. Dessutom tror jag att många av de äldre ser sig själva i Christopher och känner igen sig från när de var unga.
Jag tycker att Artie får skylla sig själv från och till. Alkoholen hjälper honom inte att tänka rätt, om man säger så. En rolig grej är att man efter den där investeringen och allt vad det innebar så får man se en kort scen när någon öppnar en dörr... och där står Furio - att få se fortsättningen på den scenen hade varit skoj.
Prästen känner jag inget för alls. Han är bara i vägen och som icketroende så finner jag det löjligt att Carmella finner honom så pass viktig. Han är en riktig muncher som man lika gärna hade kunnat vara utan. Självklart har alla sin roll i serien men prästen har jag svårt för, hans sätt att uppträda är sliskigt. Jag tror man bytte ut skådespelare för prästrollen i första säsongen. I något av de tidigare avsnitten när Tony står i sin trädgård och skall grilla säger han "
eh, you bless it I'll eat it" till en präst men om det är Intintola han säger det till vet jag inte.
Det finns ett par andra karaktärer jag inte gillar men inte för att serien skulle bli bättre utan dem utan för att att jag själv inte hade kunnat stå ut med dem i verkliga livet.
Jag har sagt det innan; Janice. Hon dyker alltid lägligt upp när det finns något som hon kan vinna på det. Det gör de andra i serien också men jag vet inte, hon har en tendens att glömma av det förflutna och sedan tro att det som hände då inte spelar någon roll i dagsläget. Det känns inte riktigt som att hon är i en position för att vara girig.
Sen har vi; Irina, Tonys comāre i första säsongen. Hon är en typiskt person som inte kan släppa taget. Hon är lite som Intintola, hon är mest i vägen och sedan kommer hon med små hot och bara ställer till problem när hon inte får som hon vill.
Jag kan också nämna; Gloria, då för samma skäl som ovan. Jag tycker hursomhelst att scenen där hon kastar en köttbit i nacken på Tony är skitroligt varje gång. Men Gloria är ganska mycket värre än Irina eftersom hon försöker manipulera och utpressa Tony på sätt som bara en riktigt sjuk människa gör och till skillnad från Irina är det inte bara snack. Glorias och Patsys möte är kungligt.