Citat:
Ursprungligen postat av
MannenBakomDig
Du har gjort ett väldigt bra arbete. Det är en fröjd att få läsa dina tankegångar angående serien.
Ja, du om någon skulle passa bra att jobba hos FBI.
Vad är dina generella tankar om FBI agenten som Tony nästan blir vän med på slutet? Han som är näst högsta hönset och som arbetar på fältet. Agent Ron Goddard menar jag. Jag tycker han är rätt skön.
Jag känner samma sak om nästan varje inlägg jag läser i denna tråden. Det är riktigt kul att läsa om andras tankar, man ser att man har noterat samma saker som andra tittare, man får läsa om andras teorier som man antingen delar eller inte - i vilket fall är det alltid lika givande.
Nej, inte FBI - det är ju
the bad guys!
Är det Dwight Harris du tänker på? Överlag positiva tankar, men inte från början, i början är ju inte populär hos någon, vilket man kan förstå. Scenen när han och hans kollega Ron Goddard står längst ner på Tonys uppfart vid vändzonen när Tony skall hämta morgontidningen är riktigt underbar - av det enkla skälet att Tony blir så arg.
Min syn på honom ändrades ganska mycket då han fick ett nytt jobb med nya uppgifter, att han på något sätt känner att han kommer närmare Tony är något som märks tydligt i de senare avsnitten när han ger viktig intel till Tony vid ett par tillfällen - kanske för att han gillar Tony, för att han tyckte Tony gjorde honom en tjänst med uppgifterna om killarna från mellanöstern eller för att han helt enkelt inte gillar Phil med tanke på vad som hände en av hans tidigare kollegor. Det framgår klart och tydligt att han känner sig som en av dem, inte som en familjen men han är en supporter i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
RevolverRoffe
Vilket är helt absurt då han närmast varit en simpel chaufför åt Corrado "Junior" Soprano, att han ens fick chansen att bli någon i Tonys crew är sanslöst, väntar fortfarande på förklaring till det men det kommer kanske senare.
Förstår vad du menar men jag håller inte med. Att det kan uppfattas så när man följer serien kan jag förstå men faktum är att Bobby redan blev made i mitten av 80-talet, ungefär då Tony gick från soldier till capo. Bobby hade hand om Corrados shy men var inte en riktig capo över ett crew.
Att han senare fick lägga mycket på hyllan p.g.a. Corrados tillstånd och gjorde det utan att direkt klaga var något som höjde honom i Tonys ögon. Att Bobby inte är den typiska gangstern vet jag att många tycker och det gör även jag men jag tror helt klart att han hade anpassat sig efter jobbet, på samma sätt som han gjorde med alla de uppgifterna han fick.