2013-06-30, 00:52
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Älskar när Paulie tappar sin sko i snön och när han sitter och knaprar Tic Tacs i smyg och blir påkommen av Christopher. Kul är också när Tony, p.g.a. den dåliga mottagningen ute i skogen, tror att Paulie säger att Valery dödade 16 tjeckoslovakier och var en "interior decorator" var på Chrisopher säger "His house looked like shit".

Ja, det är ett av mina favoritavsnitt. Jag gillar när Christopher konfronterar Paulie och de nästan börjar slåss mot varandra. Helt ärligt så trodde jag nästan för ett ögonblick att en av dom skulle dö.

Paulie är en av de skönaste karaktärerna i serien, men fan vilket psykfall han är.

Citat:
Ursprungligen postat av robcore
Men sen får man inte glömma den gode Bobby Bacala Så jävla kul när han kommer hem till Junior i sina militärkläder och Tony garvar sönder. Kommer ihåg att jag börja garva irl då med.

Ja, han är för söt. Hans far är ju också skön.

http://www.youtube.com/watch?v=-FGPJ6D2KyQ

Klockren scen!
Citera
2013-06-30, 01:58
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Ja, han är för söt. Hans far är ju också skön.

http://www.youtube.com/watch?v=-FGPJ6D2KyQ

Klockren scen!
Så stenhård OG!

Fick Danny Devito-vibbar från Its always sunny när han började svinga med pistolen. XD
Citera
2013-06-30, 02:09
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Så stenhård OG!

Fick Danny Devito-vibbar från Its always sunny när han började svinga med pistolen. XD

Störtskön. Furio är också i högklass.

http://www.youtube.com/watch?v=Ywnn0jNmDIw

Inga konstigheter där inte.
Citera
2013-06-30, 05:03
Medlem
Citat:
Störtskön. Furio är också i högklass.

http://www.youtube.com/watch?v=Ywnn0jNmDIw

Inga konstigheter där inte.
Den scenen är galet bra. I Italien gick ju Tony igenom en del för att få Furio till sitt crew och på sammankomsten strax därefter kändes det som att Tony blev lite besviken då han såg Furio gulla med barnen och att han var allmänt trevlig mot alla andra - Tony fick dock så att han teg. Furio är helt klart en stand up guy i en klass för sig.

En annan bossig scen är är när Tony och Furio möter upp Corrados doktor ute på golfbanan.

YOU GOT A BEE ON YOUR HAT
Citera
2013-06-30, 21:39
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Den scenen är galet bra. I Italien gick ju Tony igenom en del för att få Furio till sitt crew och på sammankomsten strax därefter kändes det som att Tony blev lite besviken då han såg Furio gulla med barnen och att han var allmänt trevlig mot alla andra - Tony fick dock så att han teg. Furio är helt klart en stand up guy i en klass för sig.

En annan bossig scen är är när Tony och Furio möter upp Corrados doktor ute på golfbanan.

YOU GOT A BEE ON YOUR HAT

Ja, exakt. När man ser Furio utanför jobbet så verkar han som en toppenkille. De andra gubbarna som t.ex Paulie är ju alltid likadana till sättet. Det är väl det som gör att Furio sticker ut från mängden.

Vilka karaktärer tål du inte i serien? Jag klarar inte av Christopher. Han är ingen man lägger märke till, förutom att han har ett hetsigt humör. Den enda anledningen till varför han överhuvudtaget klarade sig så bra var för han delade blodsband med Tony. Tänker du likadant?

Sen så tycker jag att Artie är en falsk jävel. Ju längre det går i serien desto mer stör jag mig på honom. Det värsta är när han klandrade Tony över hans misslyckade investering. Dessutom så försökte han ju sätta kuken i Christophers brud.

Sen så är ju prästen en vidrig filur också, men honom slipper man ju se för det mesta.
Citera
2013-06-30, 23:02
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Nä, Carmela är inget för mig heller, ser ut som en irländsk/italiensk judinna, inget fel med det, men det är inte attraktivt helt enkelt. Stör mig också på hennes long island/new jersey accent.
Edie Falco som spelar Carmela är 50% italiensk och 25% engelsk och 25% svensk.

Att hon talar med New Jersey dialekt är inget konstigt. I serien är hon därifrån och de bor ju där.
Citera
2013-06-30, 23:43
Medlem
Dimaks avatar
Fyrfan vad patetiskt man är ibland

Citera
2013-07-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ja, exakt. När man ser Furio utanför jobbet så verkar han som en toppenkille. De andra gubbarna som t.ex Paulie är ju alltid likadana till sättet. Det är väl det som gör att Furio sticker ut från mängden.

Vilka karaktärer tål du inte i serien? Jag klarar inte av Christopher. Han är ingen man lägger märke till, förutom att han har ett hetsigt humör. Den enda anledningen till varför han överhuvudtaget klarade sig så bra var för han delade blodsband med Tony. Tänker du likadant?

Sen så tycker jag att Artie är en falsk jävel. Ju längre det går i serien desto mer stör jag mig på honom. Det värsta är när han klandrade Tony över hans misslyckade investering. Dessutom så försökte han ju sätta kuken i Christophers brud.

Sen så är ju prästen en vidrig filur också, men honom slipper man ju se för det mesta.
Christopher är diggar jag, han har på något sätt det rätta tänket även om han är lite väl impulsiv många gånger. Att han är släkt med Tony är har definitivt räddat honom ur många situationer där en person i vanliga fall hade blivit uttagen, made eller inte. Dessutom tror jag att många av de äldre ser sig själva i Christopher och känner igen sig från när de var unga.

Jag tycker att Artie får skylla sig själv från och till. Alkoholen hjälper honom inte att tänka rätt, om man säger så. En rolig grej är att man efter den där investeringen och allt vad det innebar så får man se en kort scen när någon öppnar en dörr... och där står Furio - att få se fortsättningen på den scenen hade varit skoj.

Prästen känner jag inget för alls. Han är bara i vägen och som icketroende så finner jag det löjligt att Carmella finner honom så pass viktig. Han är en riktig muncher som man lika gärna hade kunnat vara utan. Självklart har alla sin roll i serien men prästen har jag svårt för, hans sätt att uppträda är sliskigt. Jag tror man bytte ut skådespelare för prästrollen i första säsongen. I något av de tidigare avsnitten när Tony står i sin trädgård och skall grilla säger han "eh, you bless it I'll eat it" till en präst men om det är Intintola han säger det till vet jag inte.

Det finns ett par andra karaktärer jag inte gillar men inte för att serien skulle bli bättre utan dem utan för att att jag själv inte hade kunnat stå ut med dem i verkliga livet.

Jag har sagt det innan; Janice. Hon dyker alltid lägligt upp när det finns något som hon kan vinna på det. Det gör de andra i serien också men jag vet inte, hon har en tendens att glömma av det förflutna och sedan tro att det som hände då inte spelar någon roll i dagsläget. Det känns inte riktigt som att hon är i en position för att vara girig.

Sen har vi; Irina, Tonys comāre i första säsongen. Hon är en typiskt person som inte kan släppa taget. Hon är lite som Intintola, hon är mest i vägen och sedan kommer hon med små hot och bara ställer till problem när hon inte får som hon vill.

Jag kan också nämna; Gloria, då för samma skäl som ovan. Jag tycker hursomhelst att scenen där hon kastar en köttbit i nacken på Tony är skitroligt varje gång. Men Gloria är ganska mycket värre än Irina eftersom hon försöker manipulera och utpressa Tony på sätt som bara en riktigt sjuk människa gör och till skillnad från Irina är det inte bara snack. Glorias och Patsys möte är kungligt.
Citera
2013-07-01, 16:26
Medlem
mustams avatar
Gillar scenen när Tony frågar dr melfi om ett barmhärtighetsknull(stavning) efter han kommit tillbaka efter skottskadan
Citera
2013-07-01, 16:27
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Jag har sagt det innan; Janice. Hon dyker alltid lägligt upp när det finns något som hon kan vinna på det. Det gör de andra i serien också men jag vet inte, hon har en tendens att glömma av det förflutna och sedan tro att det som hände då inte spelar någon roll i dagsläget. Det känns inte riktigt som att hon är i en position för att vara girig.

Jag håller med dig, men jag gillar Janice! Jag tycker hon är svinigt skön faktiskt. Jag älskar hur hon bara improviserar när hon ska göra något. Som i scenen när hon vill bli av med Ralph och bara sparkar ner honom för trappan helt plötsligt. Sedan så får hon panik när hon fattar att hon inte vet vad hon ska göra. Svårt att förklara, men du fattar säkert. Nä, jag tycker Janice är störtskön.

Sen så mördande hon Richie, som var tuffaste jäveln i serien. Även där så kom det från ingenstans och i sin egen panik så ljuger hon upp en lögn. Jävla galning.

Citat:
Jag kan också nämna; Gloria, då för samma skäl som ovan. Jag tycker hursomhelst att scenen där hon kastar en köttbit i nacken på Tony är skitroligt varje gång. Men Gloria är ganska mycket värre än Irina eftersom hon försöker manipulera och utpressa Tony på sätt som bara en riktigt sjuk människa gör och till skillnad från Irina är det inte bara snack. Glorias och Patsys möte är kungligt.

Gloria var ju störd på riktigt. En riktig borderline slyna precis som hans mamma. Irina verkar bara vara deprimerad och ensam.

Vad tycker du om psykologen som Tony ser då?
Citera
2013-07-01, 18:19
Medlem
TaxMonkeys avatar
Ännu en underbar scen som jag hade glömt bort

http://www.youtube.com/watch?v=LC0Vdkqgvis

När Tony upptäcker den gamla tavlan med hästen hemma hos Paulie. Visar verkligen hur mycket Paulie avgudade Tony, och hur jävla otacksam och småaktig Tony i sin tur var.
Citera
2013-07-01, 18:45
Medlem
Citat:
Vad tycker du om psykologen som Tony ser då?
Vet vad du menar med Janice och visst bidrar hon till en del roliga saker, det kan jag inte förneka.

Tycker Dr. Melfi känns som en ärlig person som verkligen vill hjälpa Tony. Hon möter mycket motstånd från sin familj, vänner och kollegor eftersom hon väljer att ha kvar Tony men jag gillar henne. Hon har en ganska neutral position, hon verkar genuin. Gillar scenen när Tony fantiserar om att han befinner sig i hennes rum när Melfi pratar med Glorias röst.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Ännu en underbar scen som jag hade glömt bort

http://www.youtube.com/watch?v=LC0Vdkqgvis

När Tony upptäcker den gamla tavlan med hästen hemma hos Paulie. Visar verkligen hur mycket Paulie avgudade Tony, och hur jävla otacksam och småaktig Tony i sin tur var.
Tycker riktigt synd om Paulie där - "I'm sorry T, but you never come here no more". Nah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in