2017-02-08, 00:32
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Kan se det här klippet hur många gånger som helst.
Georgies dumma fråga och Chris sköna svar

https://www.youtube.com/watch?v=BHGpgVkIWmo
Citera
2017-02-08, 13:18
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
att Tony sen erkänner för Dr Melfi
Att han har vetat de hela tiden men inte brytt sig för han drar in mest deg, Drf Tony Är boss...
Det har jag missat! Är du säker? Varför skulle Tony ha känt till detta innan killarna såg honom på bögklubben?
Citera
2017-02-08, 13:54
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Det har jag missat! Är du säker? Varför skulle Tony ha känt till detta innan killarna såg honom på bögklubben?

Tony är säker https://www.youtube.com/watch?v=UmY6oJmUT7s
Citera
2017-02-08, 14:02
Medlem
Citat:

Tror mer att han inte vill visa att han inget visste. Han vill ju ha kontroll över allt och alla, och veta allt. Han vill framstå som om han vet allt.
Citera
2017-02-08, 14:07
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Tror mer att han inte vill visa att han inget visste. Han vill ju ha kontroll över allt och alla, och veta allt. Han vill framstå som om han vet allt.
Finns ju inget som tyder på att Tony haft en aning innan avslöjandet men vem vet, han kanske anade på något sätt utan att det framgått i serien. Kanske ville han ge Melfi intrycket av att han visste allt...men tanken är väl att han ska vara ärlig med Melfi.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-02-08 kl. 14:52.
Citera
2017-02-08, 14:15
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Ni får "tror" & "kanske" hur mkt ni vill, jag vet vad jag vet & för mig är
framgår det tydligt i scenen med Melfi att han visste.. Chase Closed. punkt slut
Senast redigerad av Michael-ScarN 2017-02-08 kl. 14:22.
Citera
2017-02-10, 00:29
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ni får "tror" & "kanske" hur mkt ni vill, jag vet vad jag vet & för mig är
framgår det tydligt i scenen med Melfi att han visste.. Chase Closed. punkt slut

Skitsnack. Han visste inte alls. Han skämdes över att ha haft en homosexuell man i sin "familj" utan att ha vetat om det. Han ville inte framstå som ovetandes inför Dr Melfi.
Chris visste ju också.

2 minuter in

https://www.youtube.com/watch?v=dKMQpu_JKMQ
Citera
2017-02-10, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Skitsnack. Han visste inte alls. Han skämdes över att ha haft en homosexuell man i sin "familj" utan att ha vetat om det. Han ville inte framstå som ovetandes inför Dr Melfi.
Chris visste ju också.

2 minuter in

Precis detta är min uppfattning med.
Citera
2017-02-10, 08:56
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Chris visste ju också.

2 minuter in

Chris visste de också ja
Citera
2017-02-10, 12:35
Medlem
Citat:
Chris visste de också ja

Det är ett klassiskt beteende, Tex att någon skojar med en och hitta på någon historia och sedan säger "jag bara skojade, haha att du gick på den lätta" Så svarar man "Nä jag fattade hela tiden att du ljög" För att verka mindre dum. Man vill inte erkänna för andra att man blivit blåst/lurad.

Det är ganska uppenbart att ingen hade en aning om att Vito var bög.
Citera
2017-02-14, 01:29
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Intresserad av vilka mord som är era topp tre favoriter.
Motivera gärna varför också så att det inte blir en listtråd.
Mina är

1. När Baccala senior dödar Mustang Sally. Blir en riktig kamp där på köksbordet mellan Baccala och Sally med blod överallt efter att första skottet tagit i örat. Sen får en helt oskyldig sätta livet till också, mexaren. Ser så jävla absurt ut när han försöket skydda sig med en köksstol
"No please mr Baccala, no more"

2. Fat Dom på Satriales. Han drar ett skämt för mycket om Vito, Sil slår honom i bakhuvudet innan de börjar hugga honom med en kökskniv. Riktigt brutalt. Gillar det för att det kom så pass oväntat. Han skulle bara hämta lite pengar eller något. Eskalerade ganska snabbt det där.
Carlos kommentar när Tony kommer dit är helt obetalbar "Sil hit him first". Låter som en unge som bråkat med sin brorsa och ska få skäll av en förälder

3. När Tony dödar Ralph. Man förstod direkt att något skulle hända när Tony ångrar sig och plötsligt vill ha omelett och hänger av sig jackan. Resten vet ni ju. Blev en riktig kamp där i köket
Sen dyker Chris upp helt nerpundad och verkar helt väck.

Bubblaren är när Vito är på väg hem från den där lilla gemytliga staden han gömt sig i och krockar med en civil som han sedan sätter en kula i bakhuvudet på när de är på väg till mannens hus för att byta försäkringsuppgifter.
Senast redigerad av Vicious-Macki 2017-02-14 kl. 01:35.
Citera
2017-02-14, 04:20
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
2. Fat Dom på Satriales. Han drar ett skämt för mycket om Vito, Sil slår honom i bakhuvudet innan de börjar hugga honom med en kökskniv. Riktigt brutalt. Gillar det för att det kom så pass oväntat. Han skulle bara hämta lite pengar eller något. Eskalerade ganska snabbt det där.
Carlos kommentar när Tony kommer dit är helt obetalbar "Sil hit him first". Låter som en unge som bråkat med sin brorsa och ska få skäll av en förälder

Jag älskar den scenen. Fat Dom är en irriterande typ som drar Vitoskämten några steg för långt och som du säger så är Carlos kommentar priceless. Tony kommer in och ser Fat Doms kropp och Carlo reagerar som ett barn som har ertappats av en vuxen med att göra någonting dumt: ''Sil började!'' typ.

Den här scenen är en favorit också.
Jag antar att det som är intressant/tilltalande med den är det totalt oväntade (för Jimmy, alltså) och Jimmys reaktion (''Oh god'') när han inser vad som sker,

Den här scenen, där Chris & Paulie dödar en kypare som är missnöjd över dricksen (samt en senare scen, där Chris och Paulie bestämmer sig för att lägga ner stridsyxorna och Paulie säger - angående incidenten med kyparen - någonting i stil med: ''Somebody could have gotten hurt! Even killed!'').

Det ''roliga'' med många av mordscenerna i Sopranos, särskilt den sistnämnda, är väl att det finns en sorts skruvad svart humor där, som visar vilka empatilösa och antisociala typer som skildras i serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in