2013-06-26, 10:43
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jag noterar vilken nivå du klarar av att lägga dig på i argumentationen.

För övriga kan jag meddela att anledningen till att Sverige och många andra civiliserade länder saknar förbud mot kusingifte är att samma länder saknar problem med inavel. Skäl till förbud saknas alltså. Men det kan nog bli ändring på det på sikt. Sverige har t.ex. inte haft några problem med tidelag men nu förbjuds det. (http://www.flashback.se/artikel/3728/tidelag-forbjuds-i-sverige) En direkt konsekvens av att våra så sexuellt okontrollerade invandrarmän från Mellanöstern inte kan låta våra stackars får vara ifred.
Jag tycker det är beundransvärt att den lyckas komma ner till en nivå du klarar av att ta till dig. Har SD börjat med svenska för lågpresterande så du lyckas ta till dig skriven text?

Och skulle det inte finnas inavelsproblematik i Sverige?
Den ökade frekvensen av Sjögrens syndrom och neuropati i Skellefteåtrakten menar man ju beror på kusingiften på 1800-talet...

Men vad är så farligt?
Vi låter människor med allvarliga sjukdomsanlag fortplanta sig fritt idag i Sverige.
Med ökad kunskap om generna kommer vi säkert kunna skaffa oss än mer kunskap.
Kusingifte ger tex inte några nya sjukdomar utan kan evt förstärka de som redan finns där.
Ska människor med sjukdomsanlag inte få fortplanta sig då?
Är det en lösning enligt dig?
Citera
2013-06-26, 11:25
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag tycker det är beundransvärt att den lyckas komma ner till en nivå du klarar av att ta till dig. Har SD börjat med svenska för lågpresterande så du lyckas ta till dig skriven text?

Den ökade frekvensen av Sjögrens syndrom och neuropati i Skellefteåtrakten menar man ju beror på kusingiften på 1800-talet...

Men vad är så farligt?
Vi låter människor med allvarliga sjukdomsanlag fortplanta sig fritt idag i Sverige.
Kusingifte ger tex inte några nya sjukdomar utan kan evt förstärka de som redan finns där.

Anledningen till att vi inte har några större problem med kusingifte, är att vi har slutat med arrangerade äktenskap.

Kulturer som både gifter bort individer med ofördelaktiga gener genom arrangerade äktenskap, och ofta gifter bort sina barn med nära släktingar, förstärker den negativa spiralen

I kulturer som tillåter fria val vid äktenskapsbildning, blir oftast de individer med ofördelaktiga gener utan partner och den negativa spiralen bryts.
Citera
2013-06-26, 11:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Då är det ett perfekt bevis på att koranen är från Gud eftersom mycket av det koranen innehåller visste man inte på den tiden och detta bekräftar du själv.

Man visste att söt- och saltvatten blandas i havet, men det ignorerar 'gud'.

Citat:
Ja, en man från fredens religion är jag.

Men det är OK för en fredens representant som du att hämnas på familjemedlemmer till såna som du i din lättkränkthet kännar du kränkt av.

Citat:
Jag krossar dina och dina gelikars argumentationer varje dag.

Visst.

Citat:
Jag lägger inte jobb för att försvara Gud. Gud behöver inget försvar. Han är sig själv nog.

Det du egentligen borde försvara är användandet av a priori-antaganden och cirkel-argumentation. Om du vet vad det är.

Citat:
Jag argumenterar för Islam för att försöka rädda mig och min själ. Att värna om Guds regler och sprida dom är en god handling och det är den enda anledningen till att jag skriver här och för att ta död på era felaktiga åsikter som ni har anammat från diverse sidor.

Och det du har åstakommit är att få islam till att framstå som en religion mest lämpad för våldsbenägne, ohederliga idioter.

Citat:
Du förstår, allt detta som pratas om här och som du och alla andra läser står er väldigt dyra på domendagen.

Då liggar du väldigt illa till, för du har enahande motbevisat islam mera än vad alla islam-kritikerna här har gjort tillsammans.

Citat:
Då kan ni inte säga att om detta var vi helt omedvetna. Ni har ni fått veta om Islam och många av er har även läst koranen. Avvisar ni den så är det av högmod.

No worries, vi kan alltid ursäkte oss med att vi lyssnade till dig och därmed fick information som ingen vettig person skulle kunne ta allvarligt.

Citat:
Det som kommer hända MÅSTE hända och du kommer INTE att likställas med en som med hela sitt väsen och själ dyrkat Gud.

För det bara är så.

Citat:
Du förstod inte ens vad jag menade med att alla människor syndar så även jag. Ingen kommer ifrån att inte synda och Gud förlåter alla synder ......

Jag har inte syndat én enda gång i mitt liv.

Citat:
....men förnekelsen av den vise förlåter Gud aldrig.

Enligt din mytologi.

Citat:
Jag ska förklara för dig som jag måste göra hela tiden för att du ska förstå. När jag säger att jag är medveten om att jag syndar menar jag : När jag är arg svär är det en synd. svordomar är en synd. När jag glömmer att be är det en synd, när jag sitter och lyssnar på någon som baktalar någon annan är det en synd. När jag sitter och lyssnar på någon annan som gör narr av en tredje person är det en synd. Då har jag syndat med öronen, när jag svär har jag syndat med tungan, när jag tittar på saker som distraherar mina tankar på ett omoraliskt sätt är det en synd. Det var detta som jag menade med att alla syndar.

Det är inte .... för dig .... en synd att ljuga i vattendelningsfrågan?
Citera
2013-06-26, 12:40
Avslutad
Citat:

Men vad är så farligt?
Diskussionen handlar inte om sjuka människors rätt att fortplanta sig (men jag tolkar det som att du faktiskt verkar tro det efter tre riktiga stolpskottsinlägg). Diskussionen handlar om inavel. Du verkar dock, precis som IP, ha behov av att sätta dig in i betydelsen av det begreppet.

Och vad beträffar sakfrågan - inavel - gav Reymont just ett ganska uttömmande svar på din senaste missuppfattning till inlägg.
Citera
2013-06-26, 12:45
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martiim
Jag är som sagt ingen expert i ämnet, så varför frågar du mig om du redan har svaret ?

Om du tycker att man inte behöver följa Koranen eller Bibeln för att kalla sig muslim eller kristen så är det din åsikt. Jag tycker att det är uppenbart att man ska göra det. Annars kan jag ju lika gärna kalla mig själv muslim igen, även fast jag äter griskött. Jag vet många som kallar sig själva för muslimer, även fast dem äter griskött och knappt vet någonting om islam. Det du säger är alltså att dem verkligen är muslimer ändå, bara för att dem kallar sig det? Jag får det väldigt svårt att skilja på olika religioner med ditt tänkande och det verkar som om du uppfattat verklighetens 2013 väldigt fel. Tänk tillbaka genom åren på hur mycket religionen förändrats. Den har anpassats efter dagens samhälle och grundtanken bakom allt försvinner ju längre in i framtiden vi kommer. Folk vet ju knappt vad dem tror på längre, men alla säger att dem tror på Gud ?
Expertis vad gäller diskutera religioner, tror jag inte är något man behöver tänka på, religion är ett runt ämne och inte har väl jag påstått mig vara expert jag heller.

Jag enbart frågade dig, vad islam isf var, utifrån de personliga anekdoterna och dina reflektioner i religion.
Alla har väl sina erfarenheter och så klart olika kunskaper också.

Att jag gick längre, för att uttrycka religionernas gudsstatus som känntetecknande och med det menade att religioner inte är mer religioner än vad skillnaden är mellan Löfbergs Lila och Gevalia, dvs The Label och The manufacturing "name", etiketten, yttre ramen : jag försökte ju enbart uppmärksamma att religionsivrarna själv drabbas av en slags förblindande vilsenhet i att komma med något exklusivt unikt, nytt med sprängstoffsverkan i så stor grad att man behöver ett hemlighetsmakeri utan dess like, när det sedan visar sig vad det handlar om.. så är det fan i mig så gott som på pricken detsamma.

Man vill bara framstå som extra-helig, utöver den andre extra-tillförlitlig, someone special of a special kind..

Men nej, mn v äljer att inta fixa positioner.. vilket jag inte ser som vidare pacifistiskt ambitiöst, det var ju bara det jag sa.. att religionsskapare MEDVETET allienerar sig och ständigt förskjuter positioner i tron att ha något substantiellt att komma med, men vad har man... en uppsättning föremål/objekt, attribut att ceremoniera kring.. that´s all.

T.ex inte äta det och dt, inte den och den dage, inte skära si men skära så, läsa x rader dessa dagar och prostrera x ggr åt det väderstrecket, för DÅ.. då ÄR du "äkta.

Sedan menade jag mer religionstillhörighet, just det som du beskrev.. vad grupptillhörighete, kulturskapandet om "ett vi" betyder och får för konsekvenser.. mot vem och vad egentligen, är en s.k religiös lojal ? Är det Gud som ställt upp kriterierna för att t.ex nedvärdera icke-muslimer och bana väg för diskriminering, eller odlar man bilden av att vissa icke-charmiga egenskaper, det har "bara dom" .

Koder.. HUR beter sig en, korrekt människa? Enligt mig, medmänskligt så klart, enligt gudsfanatiker.. hmm en massa om och men, för när en människa egentligen är en människa.. då det finns "gudsstatus"

Vilket jag ser som icke-pacifistiskt.
Citera
2013-06-26, 12:46
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Anledningen till att vi inte har några större problem med kusingifte, är att vi har slutat med arrangerade äktenskap.

Kulturer som både gifter bort individer med ofördelaktiga gener genom arrangerade äktenskap, och ofta gifter bort sina barn med nära släktingar, förstärker den negativa spiralen

I kulturer som tillåter fria val vid äktenskapsbildning, blir oftast de individer med ofördelaktiga gener utan partner och den negativa spiralen bryts.
Kan säkert vara så, men du glömmer ett steg innan, mark och ekonomiska faktorer. Man vill att egendom och arv stannar inom släkten. Finns inga trygghetssystem så är egendomen det enda som man i släkten kan falla tillbaka på när åldern börjar ta ut sin rätt.

Kan förklara att kusinäktenskap går ner något enormt när flyktingar kommer till väst.
Man har bl.a inget att oroa sig för att mista mao och en tryggad ålderdom ges.
Har för mig att det var i Danmark eller Norge man gjort en studie och den visade sig att det minskade med typ 50% i första generationen. Kommer nog att vara ett minne blott om några generationer till. Västs levnadsmönster har en förmåga att vinna gehör, även bland flyktingar efter några generationer. Tycker folk saknar förtroende för våra vettiga värderingars vinnande egenskaper i Sverige ibland.

Om inte demokrati och humanism vore överlägsna ideologier mot andra dito förtjänar de inte att överleva. Hittills har de klarat allt som kastats på dem och besegrat allt som attackerat dem så det vore väl fasiken om någon religion skulle få den på fall. Tror inte för ett ögonblick reaktionär islam överlever att existera i den formen i väst. Finns inga möjligheter till det. Alla människor oavsätt ras vill leva fria om de kan det, och sekulära muslimer i väst visar att det går och de är fria att forma sin islam bäst de vill utan att bli dömda av samhället och av många andra muslimer.

Reaktionär islam är att betrakta som kommunism något som den fattiga och obildade underklassen och den yttersta eliten vill ha. Med stigande utbildning och inkomster, försvinner den nästan helt. Det är ett problem idag pga att vi har för stor invandring så de som kommer till Sverige inte har en chans att komma in på arbetsmarknaden, men på sikt försvinner det helt, tror jag, om vi får en balanserad invandring. Annars kommer vi få riktigt stora problem.
Senast redigerad av MeanME 2013-06-26 kl. 13:02.
Citera
2013-06-26, 12:59
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Diskussionen handlar inte om sjuka människors rätt att fortplanta sig (men jag tolkar det som att du faktiskt verkar tro det efter tre riktiga stolpskottsinlägg). Diskussionen handlar om inavel. Du verkar dock, precis som IP, ha behov av att sätta dig in i betydelsen av det begreppet.

Och vad beträffar sakfrågan - inavel - gav Reymont just ett ganska uttömmande svar på din senaste missuppfattning till inlägg.
Ditt bristande intellekt bör du inte låta avspeglas i din analys.
Bättre att säga som det är då, att du inte förstår.
Du framstår som mindre dum då.
Mycket mindre dum faktiskt.

Ditt främsta argument mot kusinäktenskap var...
genetiska sjukdomar...

Och kusingifte skapar inga nya sjukdomar som inte finns i generna innan.
De gör att de framträder tydligare, inga nyheter men lagstiftningen tycker det är negligerbara problem. Du tycker inte det är så det står dig fritt att tycka, men uppenbart tycker inte makthavare och sakkunniga att det är så mycket att bry sig om heller.
Senast redigerad av MeanME 2013-06-26 kl. 13:04.
Citera
2013-06-26, 13:11
Avslutad
Citat:
Ditt bristande intellekt bör du inte låta avspeglas i din analys.
Bättre att säga som det är då, att du inte förstår.
Du framstår som mindre dum då.
Mycket mindre dum faktiskt.

Ditt främsta argument mot kusinäktenskap var...
genetiska sjukdomar...

Och kusingifte skapar inga nya sjukdomar som inte finns i generna innan.
De gör att de framträder tydligare, inga nyheter men lagstiftningen tycker det är negligerbara problem. Du tycker inte det är så det står dig fritt att tycka, uppnbart tycker inte makthavare och sakkunniga att det är så mycket att bry sig om heller.
Det där är väl delvis en definitionsfråga. Den muslimska familjen som går på alla fyra kan naturligtvis sägas vara frisk genom att inaveln inte skapat någon sjukdom, bara omöjliggjort gående på två ben då den väckt till liv en sedan länge insomnat apgen som tvingar ned de inavlade muslimerna på alla fyra. Man kan dock mycket väl tänka sig en genforskare ge namn åt syndromet och vips har men en genetisk sjukdom.

Och vad beträffar lagstiftning så får väl tiden utvisa. Som jag nyss konstaterade har vi just fått ett förbud mot tidelag som inte ansetts behövts tidigare. Den lagen är helt arabrelaterad.
Citera
2013-06-26, 13:27
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Kan säkert vara så, men du glömmer ett steg innan, mark och ekonomiska faktorer. Man vill att egendom och arv stannar inom släkten. Finns inga trygghetssystem så är egendomen det enda som man i släkten kan falla tillbaka på när åldern börjar ta ut sin rätt.
Vet inte om jag glömde. Tyckte inte att det var nödvändigt att nämna.

Citat:
Kan förklara att kusinäktenskap går ner något enormt när flyktingar kommer till väst.
Man har bl.a inget att oroa sig för att mista mao och en tryggad ålderdom ges.
Har för mig att det var i Danmark eller Norge man gjort en studie och den visade sig att det minskade med typ 50% i första generationen. Kommer nog att vara ett minne blott om några generationer till. Västs levnadsmönster har en förmåga att vinna gehör, även bland flyktingar efter några generationer. Tycker folk saknar förtroende för våra vettiga värderingars vinnande egenskaper i Sverige ibland.
Jo, att det kommer att minska här i väst, tror jag också; vet dock inte vad det har för relevans mot IP´s påstående om att det har fungerat bra hitintills med kusingifte, vilket du då argumenterade emot, men senare, något förvirrat, i min mening, försökte jämställa med situationen i Sverige som av redovisad anledning inte har samma allvarliga konsekvenser som den har i kulturer med arrangerade äktenskap.

Citat:
Om inte demokrati och humanism vore överlägsna ideologier mot andra dito förtjänar de inte att överleva. Hittills har de klarat allt som kastats på dem och besegrat allt som attackerat dem så det vore väl fasiken om någon religion skulle få den på fall. Tror inte för ett ögonblick reaktionär islam överlever att existera i den formen i väst. Finns inga möjligheter till det. Alla människor oavsätt ras vill leva fria om de kan det, och sekulära muslimer i väst visar att det går och de är fria att forma sin islam bäst de vill utan att bli dömda av samhället och av många andra muslimer.

Det hoppas jag också, men om du tittar på t.ex Turkiet som är ett land ordentligt på uppgång ekonomiskt, med en någorlunda hyfsat fungerande demokrati, och en lång tradition av sekulärt styre, så ser det inte helt ljust ut. De radikala är förbannat envisa och kan mycket väl ställa till med en helvetes massa problem även i väst.

Edit: Och det blir knappast bättre av att de invandrare som kommer till Sverige kommer från de länder i världen med högst koncentration av radikala muslimer. Och att vi inte har en aning om vad det är för människor som kommer hit, pga av "borttappade" identitetshandlingar.

Citat:
Reaktionär islam är att betrakta som kommunism något som den fattiga och obildade underklassen och den yttersta eliten vill ha. Med stigande utbildning och inkomster, försvinner den nästan helt. Det är ett problem idag pga att vi har för stor invandring så de som kommer till Sverige inte har en chans att komma in på arbetsmarknaden, men på sikt försvinner det helt, tror jag, om vi får en balanserad invandring. Annars kommer vi få riktigt stora problem.

Håller helt med dig. Lite OT vill jag då av nyfikenhet fråga dig om du tycker att moderaterna för en politik som ger oss en balanserad invandring?
Senast redigerad av Reymont 2013-06-26 kl. 13:35.
Citera
2013-06-26, 13:36
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det där är väl delvis en definitionsfråga. Den muslimska familjen som går på alla fyra kan naturligtvis sägas vara frisk genom att inaveln inte skapat någon sjukdom, bara omöjliggjort gående på två ben då den väckt till liv en sedan länge insomnat apgen som tvingar ned de inavlade muslimerna på alla fyra. Man kan dock mycket väl tänka sig en genforskare ge namn åt syndromet och vips har men en genetisk sjukdom.

Och vad beträffar lagstiftning så får väl tiden utvisa. Som jag nyss konstaterade har vi just fått ett förbud mot tidelag som inte ansetts behövts tidigare. Den lagen är helt arabrelaterad.
Man vet ju inte ens vad det beror på, bl.a icke progressiv congenital cerebellar ataxia nämns tex.
Vad det handlar om är att de inte fått någon hjälp att komma över problemen.
Man hade inte ens hjälpt familjen med så basala saker som gåstolar eller parallellstänger.
Ungarna verkade ju inte ha några problem att kunna lära sig gå verkar det som.
Citera
2013-06-26, 14:27
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Jag har sett filmerna nu. Det framkommer ingenting som tyder på att handikappen skulle vara en följd av inavel. Vart vill du komma?

Vet du inte vad inavel betyder? Det är det förfarandet av vilket du är en produkt och som gör dig till en så sällsynt lättledd religiös fanatiker och en sådan värdelös tänkare. Sannolikt även en usel taxichaufför, har själv aldrig åkt med en arab som hittat eller kunnat bedöma avstånd.

Guds hundrade namn; Han som går på alla fyra (Det är därför kamelen vet svaret).

HAHAHAAH Du är helt borta i skallen. Har du någonsin varit i en svensk skola och sett hur många sär barn det finns? Nu kanske du inte har dina rötter här i Sverige men tror du verkligen att om ett barn får ett cp skada tror du då det beror på kusingifte? .

Jag är väl medveten om att kusingifte kan föra med sig diverse sjukdomar men det är inte givet. Det är inte säkert att alla får sjukdomar. Jag känner dussintals människor som har gift sig med sin kusin och fått välskapta barn. haha lär dig en sak, alla som är cp skadade är inte det på grund av kusingifte, finns även andra orsaker.

HAHA araben har säkert velat skrämma dig. Kan se det framför mig. Du sitter bredvid araben och han vill driva med dig lite och kör för nära kanten och andra bilar, jag kan se hur du sitter bredvid helt spänd i kroppen och med spända ögon stirrar rakt fram utan att våga säga nåt. Sen när du väl är framme knyter du dina nävar och säger för dig själv nu ska jag in på Flashback och hata araber lite grann
Citera
2013-06-26, 14:34
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Jo, att det kommer att minska här i väst, tror jag också; vet dock inte vad det har för relevans mot IP´s påstående om att det har fungerat bra hitintills med kusingifte, vilket du då argumenterade emot, men senare, något förvirrat, i min mening, försökte jämställa med situationen i Sverige som av redovisad anledning inte har samma allvarliga konsekvenser som den har i kulturer med arrangerade äktenskap.
Det finns problem med kusinäktenskap men hur stora de är och om de har någon större relevans blir ju frågan. Att utsagan att det finns inga problem är falsk innebär ju inte att utsagan att det blir så stora problem att det måste adresseras blir sann eller hur? Det finns faktiskt en rad utsagor där emellan.
Citat:
Det hoppas jag också, men om du tittar på t.ex Turkiet som är ett land ordentligt på uppgång ekonomiskt, med en någorlunda hyfsat fungerande demokrati, och en lång tradition av sekulärt styre, så ser det inte helt ljust ut. De radikala är förbannat envisa och kan mycket väl ställa till med en helvetes massa problem även i väst.
Håller med helt och fullt.
Citat:
Edit: Och det blir knappast bättre av att de invandrare som kommer till Sverige kommer från de länder i världen med högst koncentration av radikala muslimer. Och att vi inte har en aning om vad det är för människor som kommer hit, pga av "borttappade" identitetshandlingar.
Kan resas stora frågetecken där ja.
Citat:
Håller helt med dig. Lite OT vill jag då av nyfikenhet fråga dig om du tycker att moderaterna för en politik som ger oss en balanserad invandring?
Jo det blir lite OT men jag ska svara.
Tycker den är helt åt helvete att som i dagsläget planera för ca 50.000 invandrare i år med den arbetsmarknadssituation vi har och de ekonomiska dito i omvärlden är att betrakta som jaa jag vet inte vad jag ska kalla det. Men det finns en ideologi bakom och det är att upprätthålla arbetslösheten uppe på höga nivåer och hålla lönerna nere. Det leder i förlängningen att man kommer som i USA krossa medelklassen genom att privatisera så mycket man kan av skola, vård, omsorg och försäkringar. Medelklassen kommer på sikt att minska drastiskt. Köpkraften hos dem minskar enormt och inhemska varor blir för dyra att konsumeras. Producerande företag slås ut eller "globaliseras" som det så fint heter, arbetare blir arbetslösa men kostar nada för trygghetssystem som a-kassa har monterats ner. Och showen kan fortsätta ett antal år till med att företagen tjänar multum.
Se USA idag, astronomiska underskott i handelsbalansen och i budgeten, men företagen i stort tjänar pengar som gräs, ja de som säljer billig import på volym då. Och dit är vi på väg nu med den politiken som förs. Alla jobbskatteavdrag ges ju av arbetslösa och arbetarnas egna jobb ges ju bort när de väljer att köpa utländsk billig import, ja de arbetslösa ges ju inget alternativ. Och mitt i allt detta så gasar man på än hårdare med invandring. Och Stefan Löfven den idioten applåderar friskt detta och fattar inte ett skit vad som händer utan tror på sina nationalekonomer när de hävdar att detta är en jobbpolitik samtidigt som varenda dagis, skola vårdinrättning som privatiseras uppvisar lägre löner och lägre personaltäthet. Det är åt helvete, jag är inte kapitalist utan industrialist. Är en jävla skillnad i synen på hur produktionsmedlen skall fördelas och varför.
Senast redigerad av MeanME 2013-06-26 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in