2013-06-26, 14:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Sen när du väl är framme knyter du dina nävar och säger för dig själv nu ska jag in på Flashback och hata araber lite grann

Och skulle en sån debatt-inriktning vara negativ för DIN agenda?

Du som gör allt du kan för att leda kritiken av islam bort från sakliga frågor .... som t.ex. vattendelning o.dyl.

Dess mer perifär-snack, dess större möjligheter har du för predikande och semantisk akrobatik.
Citera
2013-06-26, 15:05
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det finns problem med kusinäktenskap men hur stora de är och om de har någon större relevans blir ju frågan. Att utsagan att det finns inga problem är falsk innebär ju inte att utsagan att det blir så stora problem att det måste adresseras blir sann eller hur? Det finns faktiskt en rad utsagor där emellan.
Jo visst, men vi kanske kan enas om att problemen med kusingifte är större i kulturer med arrangerade äktenskap och att de med stor sannolikhet kommer att förvärras, så länge de fortsätter med inaveln i omfattande utsträckning.

Citat:
Jo det blir lite OT men jag ska svara.
Tycker den är helt åt helvete att som i dagsläget planera för ca 50.000 invandrare i år med den arbetsmarknadssituation vi har och de ekonomiska dito i omvärlden är att betrakta som jaa jag vet inte vad jag ska kalla det. Men det finns en ideologi bakom och det är att upprätthålla arbetslösheten uppe på höga nivåer och hålla lönerna nere. Det leder i förlängningen att man kommer som i USA krossa medelklassen genom att privatisera så mycket man kan av skola, vård, omsorg och försäkringar. Medelklassen kommer på sikt att minska drastiskt. Köpkraften hos dem minskar enormt och inhemska varor blir för dyra att konsumeras. Producerande företag slås ut eller "globaliseras" som det så fint heter, arbetare blir arbetslösa men kostar nada för trygghetssystem som a-kassa har monterats ner. Och showen kan fortsätta ett antal år till med att företagen tjänar multum.
Se USA idag, astronomiska underskott i handelsbalansen och i budgeten, men företagen i stort tjänar pengar som gräs, ja de som säljer billig import på volym då. Och dit är vi på väg nu med den politiken som förs. Alla jobbskatteavdrag ges ju av arbetslösa och arbetarnas egna jobb ges ju bort när de väljer att köpa utländsk billig import, ja de arbetslösa ges ju inget alternativ. Och mitt i allt detta så gasar man på än hårdare med invandring. Och Stefan Löfven den idioten apploderar friskt detta och fattar inte ett skit vad som händer utan tror på sina nationalekonomer när de hävdar att detta är en jobbpolitik samtidigt som varenda dagis, skola vårdinrättning som privatiseras uppvisar lägre löner och lägre personaltäthet. Det är åt helvete, jag är inte kapitalist utan industrialist. Är en jävla skillnad i synen på hur produktionsmedlen skall fördelas och varför.

Det är precis som jag ser det. Att sossarna inte ser moderaternas agenda bakom invandringen är ett mysterium. Ja,ja; det är ett intressant ämne som vi gör bäst i att släppa i den här tråden.
Citera
2013-06-26, 15:11
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Jo visst, men vi kanske kan enas om att problemen med kusingifte är större i kulturer med arrangerade äktenskap och att de med stor sannolikhet kommer att förvärras, så länge de fortsätter med inaveln i omfattande utsträckning.
Ja, inte blir den mindre iaf.
Citat:
Det är precis som jag ser det. Att sossarna inte ser moderaternas agenda bakom invandringen är ett mysterium. Ja,ja; det är ett intressant ämne som vi gör bäst i att släppa i den här tråden.
Ja, det blir nog bäst så.
Citera
2013-06-26, 15:11
Medlem
Nocets avatar
Nå IP!

Jag bemötte ditt tramsiga inlägg
men du har inte besvarat om du förstår vad en falsk dikotomi är som du korkat nog använde dig av mot Tinuviel? Du har inte heller besvarat att den bild du skickade in angående vattendelning stöder det som vi förklarat är bevisat att vattendelning som du och koranen pladdrar om är fysiskt omöjligt. Det står klart och tydligt att vattnet blandas även där det förekommer för ögat vackra skådespel när stora vattenmassor med stor skillnad i salinitet möts. Det blandas likväl men den stora vattentillförseln och skillnaden i salinitet gör att det ser spektakulärt ut när massorna möts.

Du får gärna kalla mig råtta om du vill då det ligger i linje med din gravt begränsade intellektuella förmåga. Däremot kommer du aldrig kunna slå mig på fingrarna när det gäller saklig debatt.

/Nocet
Citera
2013-06-26, 15:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Du har inte heller besvarat att den bild du skickade in angående vattendelning stöder det som vi förklarat är bevisat att vattendelning som du och koranen pladdrar om är fysiskt omöjligt. Det står klart och tydligt att vattnet blandas även där det förekommer för ögat vackra skådespel när stora vattenmassor med stor skillnad i salinitet möts. Det blandas likväl men den stora vattentillförseln och skillnaden i salinitet gör att det ser spektakulärt ut när massorna möts.

Det är inte förste gången IslamsPride användar sig av 'bevis' i vattendelningsfrågan som faktisk motbevisar honom själv.

Och det mest roliga är, att hela denna 'bevisföring' omkring vattendelningsfrågan beror på tolkningsprejudikat inom islam, som dom nu är fast i.

Hade jag varit PR-konsulent för islam skulle jag med enkel semantisk akrobatik ha kunnet neutralisera vattendelningsfrågan såpass mycket att den inte skulle ha den förödande effekt den har nu.
Citera
2013-06-26, 16:39
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Nå IP!

Jag bemötte ditt tramsiga inlägg men du har inte besvarat om du förstår vad en falsk dikotomi är som du korkat nog använde dig av mot Tinuviel? Du har inte heller besvarat att den bild du skickade in angående vattendelning stöder det som vi förklarat är bevisat att vattendelning som du och koranen pladdrar om är fysiskt omöjligt. Det står klart och tydligt att vattnet blandas även där det förekommer för ögat vackra skådespel när stora vattenmassor med stor skillnad i salinitet möts. Det blandas likväl men den stora vattentillförseln och skillnaden i salinitet gör att det ser spektakulärt ut när massorna möts.

Du får gärna kalla mig råtta om du vill då det ligger i linje med din gravt begränsade intellektuella förmåga. Däremot kommer du aldrig kunna slå mig på fingrarna när det gäller saklig debatt.

/Nocet

Vattenmassorna möts men blandas inte. Det finns hav där på ytan är det salt och bittert och på botten är det sött och vice versa sen hav vi hav som du såg på bilden att de möts men blandas inte. I vissa hav är salthalten så hög att de aldrig överskrider linjen där de möts. Du är en värdelös debattör men för all del höj dig själv till skyarna om du mår bra utav det. Jag kallar dig för råtta för att du har visat gång på gång på gång på gång att du förtjänar det.
Citera
2013-06-26, 17:08
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Vattenmassorna möts men blandas inte. Det finns hav där på ytan är det salt och bittert och på botten är det sött och vice versa sen hav vi hav som du såg på bilden att de möts men blandas inte. I vissa hav är salthalten så hög att de aldrig överskrider linjen där de möts. Du är en värdelös debattör men för all del höj dig själv till skyarna om du mår bra utav det. Jag kallar dig för råtta för att du har visat gång på gång på gång på gång att du förtjänar det.

Är du legalt efterbliven? Det du visar på bilden är ett ypperligt exempel på att vattnet blandas, som vanligt när sötvatten tillförs till saltvatten. Att det bildas något som du och andra idioter väljer att tolka som en "barriär" är den skiftande färglinje där vattenmassorna blandas långsamt i förhållande till den stora mängd sötvatten som tillförs. Hur tror du att kretsloppet för söt- och saltvatten fungerar egentligen? Hur dum kan man vara och samtidigt påstå sig ha studerat till ingenjör. Detta är kemi och fysik på dagisnivå som vi försökt förklara för dig utförligt tidigare i tråden men du fortsätter posta värdelösa bilder som visar att VATTNET BLANDAS. Det du beskriver är fysiskt omöjligt då hela kretsloppet för vatten bygger på just motsatsen.

Vattnet läggs inte i olika hinnor baserat på om det är salt eller sött, det blandas, det dunstar, det regnar samt tillförs nytt vatten från floder och annat. Du kan inte på allvar fortfarande mena att vattnet ligger i olika lager i våra hav?

Du är och förblir trådens stora skämt IP.

/Nocet
Citera
2013-06-26, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Man vet ju inte ens vad det beror på, bl.a icke progressiv congenital cerebellar ataxia nämns tex.
Vad det handlar om är att de inte fått någon hjälp att komma över problemen.
Man hade inte ens hjälpt familjen med så basala saker som gåstolar eller parallellstänger.
Ungarna verkade ju inte ha några problem att kunna lära sig gå verkar det som.
Inte fått någon hjälp! Höj blicken från den aktuella familjen och titta på mellanösternkulturerna med strukturrad inavel. Hade man i västvärlden då kusingifte ännu pågick vetat vad alla idag vet gnom den moderna läkevetenskapen hade man omedelbart upphört med inaveln. Men inte muslimerna inte. De är för dumma. De litar till guds vilja och fortsättet oförtrutet att avla genfel. Det går så bra så.
Citera
2013-06-26, 17:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vattenmassorna möts men blandas inte.

Jo, dom blandas .... vilket faktisk tydligt framgår av dom senaste 'bevis' du har presenterat och totalt missforstått (här bortser jag humant från dina profetior om en kommande vetenskap).

Citat:
Det finns hav där på ytan är det salt och bittert och på botten är det sött och vice versa sen hav vi hav som du såg på bilden att de möts men blandas inte.

"Hav" .... sådär generellt inom hela området av DESSA specifika hav. Och vad är anledningen till att "hav" uppenbarligen har ytvatten som iblant är sött, iblant salt. Sötvatten har ju mindre densitet, så OM söt- och saltvatten hypotetisk inte kan blandas borde det vara ytsötvatten överallt.

Citat:
I vissa hav är salthalten så hög att de aldrig överskrider linjen där de möts.

Du talar om saltvatten som mötar ännu mer salint saltvatten (och med vissa situationsparametrar som jag inte ens vill nämna för dig för inte att förvirra dig).

Vi andra talar om sötvatten som mötar saltvatten.

Citat:
Du är en värdelös debattör men för all del höj dig själv till skyarna om du mår bra utav det. Jag kallar dig för råtta för att du har visat gång på gång på gång på gång att du förtjänar det.

Även råttor har såpass mycket förstånd att dom empirisk erkännar skillnaden mellan söt-, bräckt- och saltvatten. Denna .... för dig helt osannolika ..... verklighets-anknytning beror emå på att dessa råttor inte har läst koranen.

Fråga: Finns koranen öht översatt till 'råttiska' .... du vet: '"Squeeek-ish" ..... eller måste dom lära sig arabiska också?
Citera
2013-06-26, 17:52
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Är du legalt efterbliven? Det du visar på bilden är ett ypperligt exempel på att vattnet blandas, som vanligt när sötvatten tillförs till saltvatten. Att det bildas något som du och andra idioter väljer att tolka som en "barriär" är den skiftande färglinje där vattenmassorna blandas långsamt i förhållande till den stora mängd sötvatten som tillförs. Hur tror du att kretsloppet för söt- och saltvatten fungerar egentligen? Hur dum kan man vara och samtidigt påstå sig ha studerat till ingenjör. Detta är kemi och fysik på dagisnivå som vi försökt förklara för dig utförligt tidigare i tråden men du fortsätter posta värdelösa bilder som visar att VATTNET BLANDAS. Det du beskriver är fysiskt omöjligt då hela kretsloppet för vatten bygger på just motsatsen.

Vattnet läggs inte i olika hinnor baserat på om det är salt eller sött, det blandas, det dunstar, det regnar samt tillförs nytt vatten från floder och annat. Du kan inte på allvar fortfarande mena att vattnet ligger i olika lager i våra hav?

Du är och förblir trådens stora skämt IP.

/Nocet

Du förstår lika lite som noll och själv är du en nolla. Ärligt talat, låtsas du som att du inte förstår eller förstår du inte på riktigt?
Citera
2013-06-26, 17:55
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Inte fått någon hjälp! Höj blicken från den aktuella familjen och titta på mellanösternkulturerna med strukturrad inavel. Hade man i västvärlden då kusingifte ännu pågick vetat vad alla idag vet gnom den moderna läkevetenskapen hade man omedelbart upphört med inaveln. Men inte muslimerna inte. De är för dumma. De litar till guds vilja och fortsättet oförtrutet att avla genfel. Det går så bra så.

Jag känner många som är gifta med sin kusin och skaffat barn och de är helt välskapta.
Citera
2013-06-26, 17:58
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Du förstår lika lite som noll och själv är du en nolla. Ärligt talat, låtsas du som att du inte förstår eller förstår du inte på riktigt?
Hur vore det om du bemöte hans argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in