2013-06-25, 21:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag påpekade bara att detta kunde ha förhindrats om fadern hade lyssnat på talibanerna. Står klart och tydligt att talibanerna varnade i förväg och sa vad de tänkte göra om fadern och dottern försatte. Detta kunde ha förhindrats bara om fadern skulle sluta spionera för främmande makter.
Så om man förvarnar att man skall mörda muslimska barn i Sverige för de besudlar arisk jord är det ok enligt dig...

Man har ju förvarnat och föräldrarns kan ju flytta...

Vilken go trollgubbe du är lol.
Citera
2013-06-25, 21:19
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Det är dit jag vill komma. Ni muslimer tycker inte att inavel är några problem. Men vi ickemuslimer som föredrar att kunna gå på benen anser att det är en självklarhet att man avstår från inavel. Men fortsätt ni. Det leder bara åt ett håll.

Men hittills har det funkat bra ju.
Citera
2013-06-25, 21:20
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Jag förstår inte varför du tjafsar. Vi är ju överens om att Muhammed var dum som ett tamboskap.

Var sa jag det? Du är så dålig på att ljuga och skäms inte för det heller haha. Visa mig vart jag skrev det?
Citera
2013-06-25, 21:20
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Så om man förvarnar att man skall mörda muslimska barn i Sverige för de besudlar arisk jord är det ok enligt dig...

Man har ju förvarnat och föräldrarns kan ju flytta...

Vilken go trollgubbe du är lol.

Nej det är inte samma sak.
Citera
2013-06-25, 21:25
Avslutad
Citat:
Tycker man att det är bra att gå på alla fyra så visst.
Citera
2013-06-25, 21:26
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Tycker man att det är bra att gå på alla fyra så visst.

förklara i detalj om du har bilder så skicka gärna men hur menar du?
Citera
2013-06-25, 21:31
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Nej det är inte samma sak.
Jo det är det.
Det är exakt samma sak.
Citat:
Och han (Gud) har av en enda människa skapat alla människor och folk, för att de skall bo över hela jorden. Han har fastställt bestämda tider och utstakat de gränser inom vilka de skall bo, (Apostlagärningarna 17:26)
De bryter mot de gränser gud givit att de ska leva inom.
Bara för kristna att verkställa guds vilja.
Citera
2013-06-25, 21:36
Medlem
Inom Islam finns det olika av vad jag skulle kalla det politiska ideologier som nu samverkar för att föra muslimerna tillbaka till stenåldern. Vad jag syftar på är de religiösa rättsskolorna de s.k maddhab från Saudiarabien - specifikt Hanbali madhhab som är den mest extrema riktningen av de fyra skolorna. Denna skola har nu sedan 50-60 talet drivit igenom en imperialistisk våldsagenda där sunt förnuft inte ingår i läran. Det är just denna form av extremism som gett upphov till wahabismen/salafismen vilket gett upphov till talibanerna, al-qaida och världens alla terroristers rörelser.

Detta våldsbenägna fenomen existerade märkligt nog inte innan andra världskriget. De flesta länderna i den islamiska världen var faktiskt (tro det eller ej) sekulära på sina sätt och vis. I Saudiarabien och Afghanistan kunde till exempel kvinnor köra bil, gå på fotbollsmatcher, cykla utan några större problem. Jag tror att allt började med det muslimska brödraskapets framgångar efter andra världskriget (som finansierades av britterna). Det var då mellanöstern började förgiftas av radikal extremism.

Här är till exempel Afghanska kvinnor på 70 talet - Varken slampigt eller extremt: http://p.twimg.com/A2GhUo2CcAACvkj.jpg:large

Till skillnad från idag http://3.bp.blogspot.com/_oKRPzc5GX5Y/TFHSp5QEMPI/AAAAAAAAAhA/0arSAjR2KlI/s1600/remember+afghan+women.jpg

Det ironiska är ändå faktumet att talibanerna fick sin makt av amerikanerna. Det var USA som finansierade den talibanska verksamheten på 80-talet och det var USA som lät talibanerna utbredda sin verksamhet för att sedan förklara krig mot de vilket i för sej hyckleri.

Jag vet verkligen inte vad som har hänt de senaste 60-50 åren. Det är synd att Islam fått dåligt rykte sedan dess. Mest av de som skett är också ett resultat av de krig västvärlden har fört mot de muslimska länderna. Vore det inte för amerikanernas/britternas/fransmännens krig mot mellanöstern skulle problem vara radikalt mindre. Men främst skulle jag nog säga att det är muslimerna själva som bär ansvaret för denna negativa riktning.

Jag menar, är inte människan naturligt begåvad med sunt förnuft? Självfallet men ändå ser vi muslimer som spränger sig själva i luften tillsammans med människor som är av samma religion. Vi ser muslimer som kidnappar, halshugger, våldtar och rånar människor trots förbudet. Jag kan inte riktigt förklara varför det blivit så. Man måste komma ihåg att denna extremism inte har någonting med islam att göra.
Senast redigerad av Kamora 2013-06-25 kl. 21:45.
Citera
2013-06-25, 21:42
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det är ju det som det inte har:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage

Inavel är aldrig lyckat.
Citera
2013-06-25, 21:48
Avslutad
Citat:
förklara i detalj om du har bilder så skicka gärna men hur menar du?
Jag kan bättre än så.... Se och njut! http://www.youtube.com/watch?v=MdxsMSZlbqQ
Citera
2013-06-25, 21:54
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Inom Islam finns det olika av vad jag skulle kalla det politiska ideologier som nu samverkar för att föra muslimerna tillbaka till stenåldern. Vad jag syftar på är de religiösa rättsskolorna de s.k maddhab från Saudiarabien - specifikt Hanbali madhhab som är den mest extrema riktningen av de fyra skolorna. Denna skola har nu sedan 50-60 talet drivit igenom en imperialistisk våldsagenda där sunt förnuft inte ingår i läran. Det är just denna form av extremism som gett upphov till wahabismen/salafismen vilket gett upphov till talibanerna, al-qaida och världens alla terroristers rörelser.

Detta våldsbenägna fenomen existerade märkligt nog inte innan andra världskriget. De flesta länderna i den islamiska världen var faktiskt (tro det eller ej) sekulära på sina sätt och vis. I Saudiarabien och Afghanistan kunde till exempel kvinnor köra bil, gå på fotbollsmatcher, cykla utan några större problem. Jag tror att allt började med det muslimska brödraskapets framgångar efter andra världskriget (som finansierades av britterna). Det var då mellanöstern började förgiftas av radikal extremism.

Här är till exempel Afghanska kvinnor på 70 talet - Varken slampigt eller extremt:

Till skillnad från idag

Det ironiska är ändå faktumet att talibanerna fick sin makt av amerikanerna. Det var USA som finansierade den talibanska verksamheten på 80-talet och det var USA som lät talibanerna utbredda sin verksamhet för att sedan förklara krig mot de vilket i för sej hyckleri.

Jag vet verkligen inte vad som har hänt de senaste 60-50 åren. Det är synd att Islam fått dåligt rykte sedan dess. Mest av de som skett är också ett resultat av de krig västvärlden har fört mot de muslimska länderna. Vore det inte för amerikanernas/britternas/fransmännens krig mot mellanöstern skulle problem vara radikalt mindre. Men främst skulle jag nog säga att det är muslimerna själva som bär ansvaret för denna negativa riktning.

Jag menar, är inte människan naturligt begåvad med sunt förnuft? Självfallet men ändå ser vi muslimer som spränger sig själva i luften tillsammans med människor som är av samma religion. Vi ser muslimer som kidnappar, halshugger, våldtar och rånar människor trots förbudet. Jag kan inte riktigt förklara varför det blivit så. Man måste komma ihåg att denna extremism inte har någonting med islam att göra.
Gick inte sovjetunionen in i Afghanistan innan USA? Många afghaner talar flytande ryska, många och många.. men ändå, nog har väl många afghaner fått den kommunistiska fundamental-retoriken via mer än koranen?
Så sett befäst den extremreligiösa hållningen med ytterligare några åtskruvade varv, alltså på fler grunder än det här vanliga ; att icke vika en tum från folktron, "allahu akbar" som väl isf mer rimmar med den kommunistiska sekterismen, generellt sett.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-06-25 kl. 21:57.
Citera
2013-06-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora

Här är till exempel Afghanska kvinnor på 70 talet - Varken slampigt eller extremt: http://p.twimg.com/A2GhUo2CcAACvkj.jpg:large

Till skillnad från idag http://3.bp.blogspot.com/_oKRPzc5GX5Y/TFHSp5QEMPI/AAAAAAAAAhA/0arSAjR2KlI/s1600/remember+afghan+women.jpg

Afghanistan har blivit så sönderknullat av oförtjänta krig, så att extremism frodas där är nästintil förståeligt. Man kan lixom förstå att Afghanerna har tappat förtroendet för omvärlden, särskillt USA.
Om jänkarna hade fullföljt sitt uppdrag i Afghanistan efter 9/11 och verkligen hjälpt till efter avslutad invasion, kanske skitit i att invadera Iraq och spenderat dessa triljarder på att bygga upp en infrastruktur och rätssamhälle i Afghanistan, då hade det garanterat sett anorlunda ut.

Och jag tror absolut att jänkarnas nuvarande användande av drönare i regionen skapar nya fanatiker/terrorister, det är inte helt otänkbart att vapnen som nu skickas till Syrien kan kommas att användas mot västerlännigar i framtiden heller.

Faktum kvarstår dock, det är fullt möjligt att finna stöd för hemskheter i Koranen, det är ett obestridbart faktum efter att det pågår så frekvent och öppet. Så att hävda att människor som begår brott i islams namn inte är riktiga muslimer, det går lixom inte längre. Inte när vi gång på gång på gång matas med bilder på människor som i kör skanderar Allahu akbar medans huvuden dekapiteras eller bomber exploderar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in