2013-05-28, 06:06
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Tror det handlar mer om natur i så fall. Svårt att bromsa en eventuell sexlust. Men som sagt, jag vet inte.

Min sanning är min bubbla, så som jag möter min verklighet runt om mig.

Du anklaga mig för att leva i en bubbla, så du får gärna ge ditt perspektiv på vad det innebär att leva i en bubbla också.

Såg nu att du ändra till "De", så antar att argumentet föll där.

Men "bubblan" behöver inte vara stängd egentligen, det kan man välja själv. Bubbla, ingen bubbla...valfritt.

Du har hittills visat att du är en civiliserad och kunnig människa. Jag råkade skriva du istället för de, dig ska jag bemöta på ett helt annat sätt eftersom du hittills har visat att du är en människa av rang
Citera
2013-05-28, 06:06
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Ingen tar ju skada av att ha sex, om båda parterna är överens.
Du tycker inte att det är lite vridet att jämföra med att mörda någon, där personen faktiskt dör?

Varje gång IP tänker så dör en kissekatt.
Det är därför världen kryllar av dem.

Så du menar att det är okej om en syster och en bror har sex med varann?
Citera
2013-05-28, 06:13
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Så du menar att det är okej om en syster och en bror har sex med varann?

Varför inte?!
Om båda är med på det och har åldern inne så ser jag inte att det är hela världen.
Den mänskliga instinkten säger ju emot, så det har ju aldrig varit ett större problem.
Jag tycker inte att det borde vara straffbart.

Men talade vi inte om homosexualitet och mord nyss?
Citera
2013-05-28, 06:30
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Du har hittills visat att du är en civiliserad och kunnig människa. Jag råkade skriva du istället för de, dig ska jag bemöta på ett helt annat sätt eftersom du hittills har visat att du är en människa av rang

Tackar, uppskattas. Då skulle jag vilja ta tillfället i akt och fråga om du anser det finns sanning i detta ämne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Higher_consciousness

Tidigare har jag varit emot "gud" och ansåg mig vara en Ateist. Sen av diverse anledningar (mestadels uttråkning) så börja jag läsa om Kvantum mekanik...nu är jag inte så säker längre på om jag är en Ateist eller inte. Har svårt att tänka mig att "gud" skapade allt och alla, jag är en man som är väldigt beroende av bevis. Och det känner jag inte riktigt kan bevisas...är vi alla "gud"?

Vad tycker du?
Citera
2013-05-28, 06:35
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Varför inte?!
Om båda är med på det och har åldern inne så ser jag inte att det är hela världen.
Den mänskliga instinkten säger ju emot, så det har ju aldrig varit ett större problem.
Jag tycker inte att det borde vara straffbart.

Men talade vi inte om homosexualitet och mord nyss?

Juste, den mänskliga instinkten. Även att det inte är till skada för någon om ett par syskon, en syster och en bror tex som har åldern inne som har sex ändå ser 99,9 % av alla människor denna handling som vedervärdig. Varför tycker vi att det är värdervärdigt med syskonen som har sex men inte med homosexuella?
Citera
2013-05-28, 06:44
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Juste, den mänskliga instinkten. Även att det inte är till skada för någon om ett par syskon, en syster och en bror tex som har åldern inne som har sex ändå ser 99,9 % av alla människor denna handling som vedervärdig. Varför tycker vi att det är värdervärdigt med syskonen som har sex men inte med homosexuella?

Jag tror att detta förklarar den biten, och till viss del varför du är som du är.

"The justification often given for the incest taboo is the impact of inbreeding on the children of incestuous sex. Children whose biological parents have a close genetic relationship have a greatly increased risk of congenital disorders, death and disability at least in part due to genetic diseases caused by the inbreeding."

Vill du att homosex ska vara olagligt?
Varför i så fall?
Citera
2013-05-28, 06:49
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Tackar, uppskattas. Då skulle jag vilja ta tillfället i akt och fråga om du anser det finns sanning i detta ämne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Higher_consciousness

Tidigare har jag varit emot "gud" och ansåg mig vara en Ateist. Sen av diverse anledningar (mestadels uttråkning) så börja jag läsa om Kvantum mekanik...nu är jag inte så säker längre på om jag är en Ateist eller inte. Har svårt att tänka mig att "gud" skapade allt och alla, jag är en man som är väldigt beroende av bevis. Och det känner jag inte riktigt kan bevisas...är vi alla "gud"?

Vad tycker du?

Det beror på hur man definierar ordet Gud. Gud betyder den ej skapte, eller den ende om man refererar till de Abrahamitiska religionerna. Då kan vi människor inte vara gudar eftersom vi är skapade och haft en början och har ett slut. Visst består människan av kropp och själv och själen dör aldrig men detta gör oss inte till gudar.

Varför skulle det vara svårt att tänka sig att Gud har skapat allt och alla? Jag tycker faktiskt tvärtom, nämligen att Gud måste ha skapat allt och alla. Jag kan hålla med om att universum är förbluffande och svårt att förstå sig på men det innebär endast att universum är förbluffande och svårt att förstå sig på och inte att det inte kan ha skapats av en skapare.

Vad universum har för syfte mer än att människor kan begrunda/betrakta det och undersöka det, i det mån det går, vet vi inte och jag tror inte att vi någonsin kommer att få veta det. Vi har inte skapat universum, vi fanns inte när/innan universum skapades därför tycker jag inte att människan har något med det att göra.
Citera
2013-05-28, 06:55
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Jag tror att detta förklarar den biten, och till viss del varför du är som du är.

"The justification often given for the incest taboo is the impact of inbreeding on the children of incestuous sex. Children whose biological parents have a close genetic relationship have a greatly increased risk of congenital disorders, death and disability at least in part due to genetic diseases caused by the inbreeding."

Vill du att homosex ska vara olagligt?
Varför i så fall?

Visst skulle barnen löpa större risk om ett par syskon skulle skaffa barn med varann men vi pratar inte om barnaföddande, utan endast om sex. Du tycker alltså med andra ord att det är helt ok för en syster och en bror som har gemensam mamma, att ha sex med varann. Endast sex alltså och inte skaffa barn?

Varför tycker du att nekrofili är fel? Eller du kanske inte ens tycker det är fel?

Jag säger inte att homosexualitet ska vara olagligt utan att staten inte ska legalisera det och inte heller göra det olagligt helt. Homosexuella får göra vad de vill inom hemmets fyra väggar. Deras herre belönar de för vad de har gjort i nästa liv. MEN en stat som vi har sett i Frankrike nu, inte ska legalisera homosexualitet, att de ska få gifta sig och skaffa barn. Det är helt jävla vidrigt. Då kan vi lika gärna låta nekrofiler gifta sig också.
Citera
2013-05-28, 06:59
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Det beror på hur man definierar ordet Gud. Gud betyder den ej skapte, eller den ende om man refererar till de Abrahamitiska religionerna. Då kan vi människor inte vara gudar eftersom vi är skapade och haft en början och har ett slut. Visst består människan av kropp och själv och själen dör aldrig men detta gör oss inte till gudar.

Varför skulle det vara svårt att tänka sig att Gud har skapat allt och alla? Jag tycker faktiskt tvärtom, nämligen att Gud måste ha skapat allt och alla. Jag kan hålla med om att universum är förbluffande och svårt att förstå sig på men det innebär endast att universum är förbluffande och svårt att förstå sig på och inte att det inte kan ha skapats av en skapare.

Vad universum har för syfte mer än att människor kan begrunda/betrakta det och undersöka det, i det mån det går, vet vi inte och jag tror inte att vi någonsin kommer att få veta det. Vi har inte skapat universum, vi fanns inte när/innan universum skapades därför tycker jag inte att människan har något med det att göra.

Ok, ja det dilemmat jag pendlar mellan egentligen är om "gud" bara är en verklighetsuppfattning, ett sätt att möta sin verklighet och allt runt om eller om det är en skapare.

Jag lever inte efter någon religion alls. Det enda jag har gjort är att meditera för att se om jag kunde "boosta" min hjärnförmåga, och det bästa svaret jag hittade var just Higher_consciousness förklaringen då jag upplever lite förändringar i bland annat mitt minne och hur jag ser på saker och ting runt om mig.

Jag gillar ju trots allt vetenskap fortfarande och anser väl att universum är en kemisk reaktion, men längre än så har jag inte lyckats ta mig.

Har dock hittat information på att universum kan vara en stor hjärna, osäker på det fortfarande dock.
Senast redigerad av nothingnesser 2013-05-28 kl. 07:11.
Citera
2013-05-28, 07:15
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ok, ja det dilemmat jag pendlar mellan egentligen är om "gud" bara är en verklighetsuppfattning, ett sätt att möta sin verklighet och allt runt om eller om det är en skapare.

Jag lever inte efter någon religion alls. Det enda jag har gjort är att meditera för att se om jag kunde "boosta" min hjärnförmåga, och det bästa svaret jag hittade var just Higher_consciousness förklaringen då jag upplever lite förändringar i bland annat mitt minne och hur jag ser på saker och ting runt om mig.

Jag gillar ju trots allt vetenskap fortfarande och anser väl att universum är en kemisk reaktion, men längre en så har jag inte lyckats ta mig.

Har dock hittat information på att universum kan vara en stor hjärna, osäker på det fortfarande dock.

Trots att vi har olika uppfattningar har du redan vunnit min respekt och all heder till dig! Du är en människa av rang. Du förkastar varken den ena eller den andra utan du är ärlig och saklig. Detta skriver jag för att alla andra som jag hamnat i diskussion med kanske kan ta detta till sig.

Jag tror på en personlig Gud. En Gud som besitter vetenskap och vilja, dock tror jag inte att Gud är någon varelse utan jag tror att Gud består av kraft och ljus men kan ha andra egenskaper. Min personliga uppfattning är att Gud måste vara formlös och inte bestå av materia dock finns Gud utanför den materiella världen och innanför den. Eftersom Gud finns överallt och tar ingen plats behöver Gud inte heller formas/ändra skepnad. Gud ÄR! Vårt förstånd och våra sinnen kan inte uppfatta Gud för att våra sinnen inte tål det. Det hela blir väldigt vagt och svårt att förstå sig på.

Men jag tror inte bara utan jag är helt övertygad om att det existerar en personlig Gud med vetenskap och vilja och som inte liknar något som finns i himlarna eller jorden.
Citera
2013-05-28, 07:17
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Du är en människa av rang. Du förkastar varken den ena eller den andra utan du är ärlig och saklig.

Så att, IP. Förkastar du tanken om att koranen kan vara helt fel ute och att din religion bara är en hög dynga?
Citera
2013-05-28, 07:22
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Så att, IP. Förkastar du tanken om att koranen kan vara helt fel ute och att din religion bara är en hög dynga?

Du har mycket att lära, min vän. Svara gärna på mitt senaste inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in