Citat:
Ursprungligen postat av
HarFattProblem
Jag är en 16-åring med tidigare stor erfarenhet av aktiehandel, handel med värdepapper och valutor, osv. I dag har jag fått upp ögonen för Bitcoins, väldigt mycket, och är intresserad av att köpa denna valuta för några tusen och sälja allt om någon månad till något år. Vad bör jag veta för att göra detta, var är det bästa stället att köpa denna valuta utan att riskera att bli berövad på mitt ID? Självklart ska jag läsa mängder på egen hand genom google, men vet av erfarenhet att man kan få många bra, enkla och snabba svar här på Flashback

Yttrandefriheten på Flashback gäller dessvärre inte för minderåriga så du lär tyvärr bli bannad då du avslöjat din ålder i ett inlägg. Var lite försiktigare när du startar ditt nya konto vilket du med all sannolikhet kommer göra.
För att köpa bitcoins så rekommenderar jag
localbitcoins.com. Det kan vara krångligt nog att köpa bitcoins i vanliga fall, och om du försöker köpa genom någon hemsida så finns risken att siten låser dina pengar, framförallt eftersom du är underårig. Det är därför jag tror localbitcoins är ditt bästa val då du köper genom privatpersoner som sannolikt inte har lika hårda regler som ett företag. Eller så kan du kolla runt på diverse bitcoin-relaterade hemsidor efter någon som är villiga att sälja coins mot paypal eller dylikt.
Spelar du mycket datorspel online så kan du sälja items etc. för bitcoins på
ogrr.com.