2013-06-20, 19:05
Medlem
Jag är en 16-åring med tidigare stor erfarenhet av aktiehandel, handel med värdepapper och valutor, osv. I dag har jag fått upp ögonen för Bitcoins, väldigt mycket, och är intresserad av att köpa denna valuta för några tusen och sälja allt om någon månad till något år. Vad bör jag veta för att göra detta, var är det bästa stället att köpa denna valuta utan att riskera att bli berövad på mitt ID? Självklart ska jag läsa mängder på egen hand genom google, men vet av erfarenhet att man kan få många bra, enkla och snabba svar här på Flashback
Citera
2013-06-20, 20:17
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarFattProblem
Jag är en 16-åring med tidigare stor erfarenhet av aktiehandel, handel med värdepapper och valutor, osv. I dag har jag fått upp ögonen för Bitcoins, väldigt mycket, och är intresserad av att köpa denna valuta för några tusen och sälja allt om någon månad till något år. Vad bör jag veta för att göra detta, var är det bästa stället att köpa denna valuta utan att riskera att bli berövad på mitt ID? Självklart ska jag läsa mängder på egen hand genom google, men vet av erfarenhet att man kan få många bra, enkla och snabba svar här på Flashback
Yttrandefriheten på Flashback gäller dessvärre inte för minderåriga så du lär tyvärr bli bannad då du avslöjat din ålder i ett inlägg. Var lite försiktigare när du startar ditt nya konto vilket du med all sannolikhet kommer göra.

För att köpa bitcoins så rekommenderar jag localbitcoins.com. Det kan vara krångligt nog att köpa bitcoins i vanliga fall, och om du försöker köpa genom någon hemsida så finns risken att siten låser dina pengar, framförallt eftersom du är underårig. Det är därför jag tror localbitcoins är ditt bästa val då du köper genom privatpersoner som sannolikt inte har lika hårda regler som ett företag. Eller så kan du kolla runt på diverse bitcoin-relaterade hemsidor efter någon som är villiga att sälja coins mot paypal eller dylikt.

Spelar du mycket datorspel online så kan du sälja items etc. för bitcoins på ogrr.com.
Citera
2013-06-22, 02:07
Medlem
Är ny inom det här. Idag så kräver dom flesta bankerna leg när man ska göra en insättning t.ex när man ska köpa Bitcoins. Finns det nå sida där man kan köpa Bitcoins som tar emot MasterCard? Då kan man köpa Spendon eller vet någon kanske ett bättre alternativ till och bli anonym? Tack på förhand
Citera
2013-06-22, 08:09
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighTek
Är ny inom det här. Idag så kräver dom flesta bankerna leg när man ska göra en insättning t.ex när man ska köpa Bitcoins. Finns det nå sida där man kan köpa Bitcoins som tar emot MasterCard? Då kan man köpa Spendon eller vet någon kanske ett bättre alternativ till och bli anonym? Tack på förhand
Va? Mastercard är väl inte anonym.
Citera
2013-06-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Va? Mastercard är väl inte anonym.

Spendon är en förbetald kreditkort. (MasterCard)
Citera
2013-06-22, 14:58
Medlem
någon som skulle kunna bjuda mig på 0.02 bitcoins idag? ni kommer få en present på 0.06 bitcoins av mig i veckan när man kan överföra till kaption igen
Citera
2013-06-22, 17:14
Medlem
Är den här sidan legit? http://www.bitcoin-services.co.uk/ukash-to-bitcoin.php
Citera
2013-06-22, 18:56
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighTek
www.kapiton.se kräver inget leg. Bara att göra en banköverföring från din bank. Dock ingen möjlighet att betala direkt med MasterCard. Jag tror det är ytterst få/inga exchanges som tar kreditkort eller Paypal p.g.a. risken att de är stulna och så.
Citera
2013-06-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
www.kapiton.se kräver inget leg. Bara att göra en banköverföring från din bank. Dock ingen möjlighet att betala direkt med MasterCard. Jag tror det är ytterst få/inga exchanges som tar kreditkort eller Paypal p.g.a. risken att de är stulna och så.

Taget från kapiton.se

"Meddelandet behövs för att kunna para ihop betalningen med ditt konto.

Bankgiro tar vanligtvis en bankdag men kan ta upp till tre bankdagar Du kan komma behöva verifiera att pengarna satts in från ett konto du har rätt till."

Då kan man lika gärna skicka från sitt eget konto via internet. Inte speciellt anonymt.

Finns det inga andra ställen man kan köpa till bra pris? Vill kunna få Bitcoinsen snabbt efter betalning.
Citera
2013-06-23, 00:54
Medlem
Varför är alla så oroliga över anonymiteten? När du överfört till exchange är det ju sedan helt omöjligt att ta reda på vilka Bitcoins du fått och sedan fortsätta spåra dig.
Citera
2013-06-23, 11:48
Medlem
DangerDooms avatar
Tja!

Hörde det här om bitcoins att det har gått upp otroligt mycket!
Hur mycket ligger det på?
Nu råkar jag sitta på en massa mBTC (Mega bitcoins) via en sida och jag har ingen aning hur jag kommer tillväga med hur allting går till...

Te x kan man koppla sig via sidan till Paypal eller hur fungerar allting?
Vad är skillnaden mellan vanlig BTC och mBTC?
Citera
2013-06-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Tja!

Hörde det här om bitcoins att det har gått upp otroligt mycket!
Hur mycket ligger det på?
Nu råkar jag sitta på en massa mBTC (Mega bitcoins) via en sida och jag har ingen aning hur jag kommer tillväga med hur allting går till...

Te x kan man koppla sig via sidan till Paypal eller hur fungerar allting?
Vad är skillnaden mellan vanlig BTC och mBTC?

mBTC står för milli BTC (0.001) inte mega

1 BTC är idag värd cirka $100 så en mBTC är värd $0.1, grattis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in