2013-06-19, 19:44
Medlem
sinfons avatar
Det kan möjligen vara en kuratoranteckning (de finns med bland journalerna) nedskriven exakt som hon själv berättar, vet att de gör så ibland.
Citera
2013-06-19, 19:47
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Om jag inte minns helt fel så är hon på arvika i dokumentären,
hon är även ute utomhus endel, den spelades ju förvisso in under några år, men problem med att lämna lägenheten verkar hon ju inte ha haft

Det håller jag med om, att hon verkar ha lämnat lägenhet för diverse sociala tillställningar utan större problem. Jag tycker också att journalanteckningen är suspekt.
Citera
2013-06-19, 19:55
Medlem
violinsofviolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det som är väldigt fascinerande är att hur dåligt hon (och många andra som bloggar) än mår så har de alltid tid att ta bilder på sin "ångest" och lägga upp på internet. Till och med när de är "psykotiska" så tar de bilder där de skriker framför en spegel och sedan upp med det på nätet. Hur fixar de det? Hur kan ens första tanke vara när man har ångest som inte liknar något och är psykotisk att ta bild på det? För att inte tala om hur de klarar av att ladda upp bilden på nätet. Detta finner jag mycket märkligt.

Jag, som är sjukskriven, skulle aldrig orka göra dessa saker när jag har varit psykotisk eller haft mycket stark ångest. Det är liksom det sista jag tänker på. Jag skulle heller aldrig palla med festivaler, fester, umgänge osv hela tiden. Jag orkar knappt borsta tänderna regelbundet.

Word up på den! Jag blir typ paralyserad/helt i min egen skalle & får fysiska symptom vid ångest/panikångest. Rädslan över att hamna i det när jag är borta/ute (festival, utomlands, osv) gör mig hemskt försiktig & bunden till hemmet.

Tror inte hon förstår hur löjlig hon framställer sig själv & sin *livshistoria*, med all tvetydighet.
Citera
2013-06-19, 19:56
Medlem
BlotGoths avatar
Hon har detta som citat på sin "en psykopats dotter"s facebooksida

Citat:
Ursprungligen postat av En psykopats dotter
Men hur skulle jag kunna hata? Då skulle jag vara dom.
Den som tror att en traumatiserad människa kan hata sina förövare, att det är så enkelt, har inte förstått mycket alls. Livet är större än hatet. Vem är ond- den som inte har förmågan att känna sin ondska eller offret som har drabbats av ondska, sett allt mörker och upplevt det men som kan känna empati? Offret måste välja riktning i livet. Om du väljer hatet, då förlorar du dig själv, då är du redan borta och då har du inte förstått varken dig själv eller livet för om du hade förstått något alls så skulle du inte kunna hata.
Citera
2013-06-19, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Word up på den! Jag blir typ paralyserad/helt i min egen skalle & får fysiska symptom vid ångest/panikångest. Rädslan över att hamna i det när jag är borta/ute (festival, utomlands, osv) gör mig hemskt försiktig & bunden till hemmet.

Tror inte hon förstår hur löjlig hon framställer sig själv & sin *livshistoria*, med all tvetydighet.

Precis det jag ville få fram!
Citera
2013-06-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Nu är jag ju ingen expert på journalanteckningar, men jag håller med, det är något som inte klingar helt riktigt med den där anteckningen, men jag kan inte sätta fingret på vad det är, men nått är det..

De brukar ha grava stavfel, hehe. Sedan brukar de inte vara sådär utförliga, inte de jag läst i alla fall.
Citera
2013-06-19, 20:07
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
De brukar ha grava stavfel, hehe. Sedan brukar de inte vara sådär utförliga, inte de jag läst i alla fall.

Näe de brukar ju inte de, förmodligen har hon väl använt "journalanteckning" lite slarvigt, men även för att vara utdrag ur ett dokument, som befinner sig i hennes journal, så känns det lite udda, utbroderat minst sagt.
Citera
2013-06-19, 20:11
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Kan man har DID, schizofreni, ADHD, Aspergers, PTSD samtidigt? Flera utesluter ju varandra. Och på detta KOL och Hepatit.

Alltså, jag finner snart inga ord längre... Hennes historia är så otroligt osannolik, så man har inget annat val än att ifrågasätta den. Som när folk börjar prata om satanistiska övergrepp på barn och ritualmord.

Word. Och ja, hennes Opus dei-historia liknar lite de som var populära på 90-talet om satanistiska sekter, rituella övergrepp och fosterätande. Jag skulle aldrig ifrågasätta någon som påstår sig blivit utsatt för övergrepp men efter alla Bernys utspel genom åren kan jag inte köpa ett enda ord som kommer från den kvinnan. Ännu mindre dessa ytterst suspekta "journalanteckningar". Är de sanna är det dock högst beklagligt och tragiskt.
Citera
2013-06-19, 20:13
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:

Samma här, när jag hade ett helvete med PÅ och depression.
Låg under ett täcke och sov ungefär hela tiden, kunde inte förmå mig att stiga upp.
Och just det du skrev, rädslan över att det skulle ske i sammanhang runt folk.
Fyfan vilket helvete det kan vara.
Citera
2013-06-19, 20:13
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det kan möjligen vara en kuratoranteckning (de finns med bland journalerna) nedskriven exakt som hon själv berättar, vet att de gör så ibland.

Rimlig förklaring. Annars kan det ju röra sig om en läkare som är rädd att hamna i trubbel för att han skriver ut till en "kändis" med väldokumenterat missbruk.
Citera
2013-06-19, 20:28
Medlem
Kardnialvokals avatar
Oavsett så kan jag ju säga att 1600 mg xanor är LÖGN. Även 8 mg subutex x 3 / dag låter fruktansvärt mycket. Har för mig heroinister får en tablett á 8 mg per dag på subutexprogrammet. Varför skulle Berny få tre om dagen?! Att sedan kombinera dessa två preparat (opiater och bensodiazepiner) skulle ge en andningsdepression utav rang = död. Nej, det är bullshit till 100%. Det där är ingen journalanteckning.
Citera
2013-06-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Oavsett så kan jag ju säga att 1600 mg xanor är LÖGN. Även 8 mg subutex x 3 / dag låter fruktansvärt mycket. Har för mig heroinister får en tablett á 8 mg per dag på subutexprogrammet. Varför skulle Berny få tre om dagen?! Att sedan kombinera dessa två preparat (opiater och bensodiazepiner) skulle ge en andningsdepression utav rang = död. Nej, det är bullshit till 100%. Det där är ingen journalanteckning.

Bara kostnaden...1600 mg Xanor/dag = ca 35.000 kr/dag (svart då & beroende på vilken del av landet). Seriöst.

"och hade tagit kanske dubbla denna dagsdosen innan inläggningen"

Bara den formuleringen; "kanske".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in