2013-06-19, 20:45
Medlem
sinfons avatar
Det som är fel, som ni inte kan "sätta fingret på" är att vårdpersonal med patientansvar (i synnerhet när det kommer till psykiatripatienter) aldrig dokumenterar något som inte är ett bevisat/känt faktum - iallafall inte på ett sätt så att det skulle kunna misstas för absolut sanning. Man skriver sin tolkning/bedömning av patienten, situationen, planering osv. och i annat fall är man jättenoga med att lägga till "pat uppger", "enligt pat" osv. efter varje mening om det så behövs! Man ska inte behöva fråga sig vad som egentligen är känt eller vad som kan vara patientens egna utsaga när man läser en journal! Och man vidimerar verkligen inte nya journalanteckningar med gamla på det där sättet (såvida det inte rör sig om typ medicinska undersökningar/labsvar), det är ju fortfarande patientens berättelse även om den finns nedskriven tidigare. Till sist är språket inte akademiskt. Gå och lägg dig, Berny. Dina lögner blir inte mer sanna för att du klipper och klistrar i dem (eller har fått typ en skötare eller kurator att skriva ned dem åt dig).
Citera
2013-06-19, 20:46
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Bara kostnaden...1600 mg Xanor/dag = ca 35.000 kr/dag (svart då & beroende på vilken del av landet). Seriöst.

"och hade tagit kanske dubbla denna dagsdosen innan inläggningen"

Bara den formuleringen; "kanske".

Det också. Som sagt, detta är helt absurda doser som drar ner Bernys trovärdighet till noll. Oavsett om det övriga i "journalanteckningen" mot förmodan skulle vara sant så tror man ju ändå inte på det när detta är en uppenbar lögn.
Citera
2013-06-19, 20:49
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Oavsett så kan jag ju säga att 1600 mg xanor är LÖGN. Även 8 mg subutex x 3 / dag låter fruktansvärt mycket. Har för mig heroinister får en tablett á 8 mg per dag på subutexprogrammet. Varför skulle Berny få tre om dagen?! Att sedan kombinera dessa två preparat (opiater och bensodiazepiner) skulle ge en andningsdepression utav rang = död. Nej, det är bullshit till 100%. Det där är ingen journalanteckning.

Den delen måste vara ett "tryckfel" ingen kan vara så dum att hen tror på det själv. En normaldos är cirka 1mg.
Angående subutex finns det ett tak där högre dos inte ger mer effekt. Jag har för mig att det ligger någonstans runt vad som anges i "journalanteckingarna", där kan dosen stämma rent teoretiskt iaf.
edit: taket ska enligt faq:en här på FB ligga på just 24mg. 1600mg-grejen måste bara vara ett misstag, från Berny/kurator/läkare. Det är som att påstå att ens FB-kuk är 18m lång typ
Senast redigerad av langaocb 2013-06-19 kl. 20:54.
Citera
2013-06-19, 20:53
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Oavsett så kan jag ju säga att 1600 mg xanor är LÖGN. Även 8 mg subutex x 3 / dag låter fruktansvärt mycket. Har för mig heroinister får en tablett á 8 mg per dag på subutexprogrammet. Varför skulle Berny få tre om dagen?! Att sedan kombinera dessa två preparat (opiater och bensodiazepiner) skulle ge en andningsdepression utav rang = död. Nej, det är bullshit till 100%. Det där är ingen journalanteckning.

Men eller hur. Det där avslöjar direkt att det inte är en journalanteckning från läkare eller sjuksköterska.
Citera
2013-06-19, 20:54
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det som är fel, som ni inte kan "sätta fingret på" är att vårdpersonal med patientansvar (i synnerhet när det kommer till psykiatripatienter) aldrig dokumenterar något som inte är ett bevisat/känt faktum - iallafall inte på ett sätt så att det skulle kunna misstas för absolut sanning. Man skriver sin tolkning/bedömning av patienten, situationen, planering osv. och i annat fall är man jättenoga med att lägga till "pat uppger", "enligt pat" osv. efter varje mening om det så behövs! Man ska inte behöva fråga sig vad som egentligen är känt eller vad som kan vara patientens egna utsaga när man läser en journal! Och man vidimerar verkligen inte nya journalanteckningar med gamla på det där sättet (såvida det inte rör sig om typ medicinska undersökningar/labsvar), det är ju fortfarande patientens berättelse även om den finns nedskriven tidigare. Till sist är språket inte akademiskt. Gå och lägg dig, Berny. Dina lögner blir inte mer sanna för att du klipper och klistrar i dem (eller har fått typ en skötare eller kurator att skriva ned dem åt dig).

Tack sinfon! Här satte du verkligen fingret på det som är "fel" på texten. Det är subjektivt skrivet, fullt av obekräftade uppgifter och inte professionellt någonstans.
Citera
2013-06-19, 21:01
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Den delen måste vara ett "tryckfel" ingen kan vara så dum att hen tror på det själv. En normaldos är cirka 1mg.
Angående subutex finns det ett tak där högre dos inte ger mer effekt. Jag har för mig att det ligger någonstans runt vad som anges i "journalanteckingarna", där kan dosen stämma rent teoretiskt iaf.
edit: taket ska enligt faq:en här på FB ligga på just 24mg. 1600mg-grejen måste bara vara ett misstag, från Berny/kurator/läkare. Det är som att påstå att ens FB-kuk är 18m lång typ

Citerar mitt eget inlägg från några sidor bakåt:

Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Xanor i kombination med alkohol är dödligt redan vid 25-50 mg (källa: FASS).

Skulle tro att den högre dosen, möjligen uppåt 100 mg, är fysiskt möjligt att inta utan att dö. Det förutsätter förstås en abnorm tolerans. Att trappa ner från "kanske" 3000+ mg skulle inte ta två månader, snarare ett decennium.
Citera
2013-06-19, 21:15
Medlem
violinsofviolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Haha, "tryckfel", hon som är författare & allt borde ju om någon korrekturläsa det hon lägger ut på bloggen

Det är himla konstigt överlag hur så många läkare kan tappa hakan & mjukna inför Berny. Det spelar liksom ingen roll vilken medicin det gäller, hon får i de flesta fall högsta dosen...
Citera
2013-06-19, 21:16
Medlem
EttNypons avatar
Synd att B inte skriver i tråden längre.

Hon har alltid nya kläder och rätt så fint smink. Make up store och Too faced... Jag kan inte låta bli att undra hur hon har råd med allt.
Citera
2013-06-19, 21:22
Medlem
När det gäller det där med att hon inte kunde lämna lägenheten 2006; hon reste hit (långt ifrån Sthlm, vi har gemensamma vänner) & var himla glad i att festa & träffa nytt folk. Social & framstod som lugn & sansad.
Citera
2013-06-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttNypon
Synd att B inte skriver i tråden längre.

Hon har alltid nya kläder och rätt så fint smink. Make up store och Too faced... Jag kan inte låta bli att undra hur hon har råd med allt.

Det är vi många som undrar. Men hur vet du att sminket hon använder är från MUS & Too Faced?
Citera
2013-06-19, 21:35
Medlem
EttNypons avatar
Citat:
Det är vi många som undrar. Men hur vet du att sminket hon använder är från MUS & Too Faced?

Har kikat runt på hennes blogg, bilddagbok och instagram där hon ibland lägger upp bilder på sminket/skriver om det i bildtexter.
Citera
2013-06-19, 21:39
Avslutad
Citat:
När det gäller det där med att hon inte kunde lämna lägenheten 2006; hon reste hit (långt ifrån Sthlm, vi har gemensamma vänner) & var himla glad i att festa & träffa nytt folk. Social & framstod som lugn & sansad.

Citat:
Under detta året klarade hon inte av att lämna sin lägenhet en enda gång på grund av handikappande frekventa PTSD-flashbacks och kraftig ångest i övrigt.

Att hon eller vem det nu är som har skrivit detta verkligen poängterar att hon inte lämnade lägenheten en enda gång när det finns massor med bevis på motsatsen.

Kasst, Berny
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-19 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in