2013-08-05, 19:15
Avslutad
https://www.flashback.org/t584587 Den tråden borde Berny läsa. Fast ändå inte, då kanske vi får läsa om hur hela grannskapet våldtog och sålde henne.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-05 kl. 19:19.
Citera
2013-08-05, 19:25
Medlem
sinfons avatar
Åh forskningen ja, den diskussionen hon hade här var helt fantastisk. Fast min favorit är nog när hon gick med i något slags fackförbund för författare och beskrev det som att hon typ blivit nominerad till nobelpriset. Nu har vi också fått konstaterat att hon är bästsäljande författare.

Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Det troliga är väl att fallet blivit nedlagt med motivering -brist på bevis. & att Berny nu försöker överklaga det nedlagda ärendet till alla instanser som bara går. För faktum är vad har hon egentligen för bevis att detta har hänt? I en rättegång behöver man betydligt mer än bara hörsägen...

Är också hyfsat säker på att det är det som är "processen".
Citera
2013-08-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
https://www.flashback.org/t584587 Den tråden borde Berny läsa. Fast ändå inte, då kanske vi får läsa om hur hela grannskapet våldtog och sålde henne.
Det värsta av allt i den där tråden är ju att några av "överlevarna" insett vad de hållit på med och idag mår skit för att de förstört några av de viktigast relationerna de har. så himla hemskt. de kvällstidningar och den slaskpress som piskar upp den här typen av historier och får folk att tro att var och varannan man är pedofil borde verkligen, verkligen stå till svars.
Citera
2013-08-05, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Det värsta av allt i den där tråden är ju att några av "överlevarna" insett vad de hållit på med och idag mår skit för att de förstört några av de viktigast relationerna de har. så himla hemskt. de kvällstidningar och den slaskpress som piskar upp den här typen av historier och får folk att tro att var och varannan man är pedofil borde verkligen, verkligen stå till svars.

Håller helt med! Och inga länkar fungerar längre som nämns i inledningen, så de flesta har, får vi hoppas, vaknat upp ur sin överlevarkoma.
Citera
2013-08-05, 19:35
Medlem
Jag kan ingenting om juridik, men däremot en del om vetenskap och hur regelrätt forskning bedrivs och hennes snack om det var nog början på slutet för min korta tro på Bernys ord. Det hon påstod var så jääääävla far out att man undrade om hon ens vet vad begreppen hon svänger sig med innebär. Herregud. Hon har ju inte ens gått ur grundskolan, HUR skulle hon få bedriva studier? Och med vilket material? Vet hon ens vilket jävla jobb det är få anslag för att ens KUNNA forska?

Jag tror snarare att någon snäll psykiater samtalade lite med henne, kanske tog en titt på hennes skrivande och tipsade om böcker och avhandlingar att läsa, i tron att det kunde hjälpa henne att förstå sig själv bättre. Uppmuntrade säkert henne att läsa och hålla sig sysselsatt under den förmodligen ganska tråkiga tiden på behandlingshemmet. Detta blev väl sedan att hon hade "kontakter" och "en docent". Typ.
Citera
2013-08-05, 19:42
Medlem
Alla har vi vänner som folk kanske funderar på hur DET gick till. Jag hajjade dock till rejält nu när jag kikade in på Bernys FB och ser att hon har Leif GW Persson som polare. Kändes som ett väldigt omaka par helt enkelt.

Edit: Såg nu att det KAN vara trollande bakom Leifan.
Citera
2013-08-05, 19:47
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Jag kan ingenting om juridik, men däremot en del om vetenskap och hur regelrätt forskning bedrivs och hennes snack om det var nog början på slutet för min korta tro på Bernys ord. Det hon påstod var så jääääävla far out att man undrade om hon ens vet vad begreppen hon svänger sig med innebär. Herregud. Hon har ju inte ens gått ur grundskolan, HUR skulle hon få bedriva studier? Och med vilket material? Vet hon ens vilket jävla jobb det är få anslag för att ens KUNNA forska?

Jag tror snarare att någon snäll psykiater samtalade lite med henne, kanske tog en titt på hennes skrivande och tipsade om böcker och avhandlingar att läsa, i tron att det kunde hjälpa henne att förstå sig själv bättre. Uppmuntrade säkert henne att läsa och hålla sig sysselsatt under den förmodligen ganska tråkiga tiden på behandlingshemmet. Detta blev väl sedan att hon hade "kontakter" och "en docent". Typ.

De kanske hade en kurs i vetenskaplig metod på behandlingshemmet, perfekt för gamla sprutnarkomaner som vill doktorera! Det var nog samtidigt som Theus utbildades till klinikhund.
Citera
2013-08-05, 21:36
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
På tal om det, någon som har koll på hur det funkar, formellt, med såna här rättsprocesser? alltså, efter rättegång kan man ju begära ut förundersökningsprotokoll och dom vad jag förstår, men innan? hur lång tid brukar det ta från att man sätter igång med förundersökning till rättegång? har noll koll på sånt nämligen. Om man ska tro Berny så har hon ju pratat om R sen i typ oktober och under hela vintern verkade det som om hon var på förhör (enligt henne). Hur lång tid till borde det ta innan vi definitivt kan veta om "R" existerar eller inte?

jurister, poliser, come forward! :P

Det är väl lite olika hur lång tid sådant tar, men när åtal väcks brukar det vara mycket i media (om det är något stort, sas), eftersom det är då FUP blir offentlig. Sedan brukar det rapporteras lite under rättegången för att sedan blåsa upp lite mer när domen kommer. Därefter någon notis om någon av parterna överklagar, vilket oftast någon gör när det handlar om stora mål, då är det rapporter från rättegången igen och sedan ny (eller fastställande av den gamla) dom igen. Som sista sak i tidningar brukar det vara att HD avslår ansökan av prövning.

Det som jag dock ställer mig frågande till är hur det är tänkt att det ska gå till väga, eller från när de ska fällas? Sexuella övergrepp/våldtäkt i allmänhet/grov misshandel i barndomen preskriberas när målsägande är 28 år, och Berny är äldre än det. Grov våldtäkt mot barn preskriberas däremot den dag när offret fyllt 33. Så om nu polisen fortfarande håller på med förundersökning gäller det alltså grov våldtäkt i barndomen (och då måste de ha en övertygande bevisning för att det skett och att det är grovt) eller så är det saker som skett de senaste nio åren. Gäller det exempelvis grovt olaga hot tar det inte den här tiden.
Citera
2013-08-05, 21:54
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Alla har vi vänner som folk kanske funderar på hur DET gick till. Jag hajjade dock till rejält nu när jag kikade in på Bernys FB och ser att hon har Leif GW Persson som polare. Kändes som ett väldigt omaka par helt enkelt.

Edit: Såg nu att det KAN vara trollande bakom Leifan.

Ja, den är troll haha..
Citera
2013-08-05, 22:06
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Det troliga är väl att fallet blivit nedlagt med motivering -brist på bevis. & att Berny nu försöker överklaga det nedlagda ärendet till alla instanser som bara går. För faktum är vad har hon egentligen för bevis att detta har hänt? I en rättegång behöver man betydligt mer än bara hörsägen...

Och vad hände med denna anmälan? :

http://www.expressen.se/gt/berny-anmaler---far-att-bli-fri/

hennes föräldrar betalade henne 10.000 för att ta tillbaka anmälan
Citera
2013-08-06, 00:57
Avslutad
Såg detta på skvallerbloggen:

Citat:
Camilla Danilda har skrivit boken "Att leva med sanningen" där hon berättar om de sexuella övergrepp hon utsattes för under sin uppväxt och om jag förstått det rätt så hamnade hon i någon sekt senare också.

Boken nämnde inga platser eller namn men det blev klart som korvspad vem det handlade om då hennes egen pappa Bengt Nordin stämde henne för förtal.

Bengt är även pappa till Jennyfer Star, Bernys fd BFF och har även figurerat som hennes agent under en period.

Har själv inte läst Camillas bok men det har förmodligen Berny, kan hon fått sin idé till "en psykopats dotter" därifrån?

Källa: https://www.flashback.org/t1065093

Någon som vet mer?
Citera
2013-08-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
hennes föräldrar betalade henne 10.000 för att ta tillbaka anmälan

Betalade för att ta tillbaka anmälan? Vad jag vet är det omöjligt i Sverige att ta tillbaka en anmälan om brott som ligger under allmänt åtal vilket dem brotten ligger under som hon gjorde anmälan om.

Så om du ska anklaga människor för något krävs det att det faktiskt är möjligt att göra det du anklagar dem för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in