2013-06-18, 11:36
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
För att det ter sig lite långsökt att en bög skulle utge sig för att vara straight på en bögporrsajt,
jag ser i nuläget inget vettigt motiv bakom en sådan handling.
om motivet är vettigt vet jag inte, men det skadar inte att komma i håg att a) porren tjänar pengar på fantasier, b) myten om att förföra Den Straighte Mannen är i högsta grad levande i samtida bögporr. du som sett så mycket av den varan behöver nog ingen förklaring av hur storyn brukar se ut.

det är därför tillrådligt att ta allt marknadsföringsmaterial från porrindustrin med en liten nypa salt. skådisarna heter oftast inte chad chase, rik slick och bill butch på riktigt, och vad produktionsbolaget offentliggör om deras sexuella preferenser behöver man på motsvarande sätt inte behandla som något slags sanning som inte kan ifrågasättas.

Citat:
Det är inte riktigt så enkelt.

Det går inte alltid att vara säker på när en kille är gay då inte alla typer gör sig lika uppenbara som fjollorna.
Läderbögar/daddys kan vara lite knepiga att genomskåda när de döljer sina barnsliga anletsdrag med mustasch och buskaskägg, klär sig på ett sätt som gör att de ser långa, ståtliga och mer respektingivande ut och de brukar inte prata fullt så tillgjort som femibögen.

Twinks är en annan sort bland vilka det också blir lite knivigare att skilja mellan äkta vara och G4P iom att många av dem ser ut som sexuellt outvecklade tolvåringar i både kropp och ansikte.

Beträffande straighta så behövs det oftast ingen magisk radar till att avslöja dem för när man har sett så ofantligt många gayklipp som jag gjort under en relativt kort tidsperiod då har man också lärt sig att pränta in vissa mönster utifrån dessa.
De flesta straighta (även de som inte är så snygga eller manliga) går att avslöja om man bara slänger ett lite närmare öga på hur de beter sig i filmerna. Nyckelordet för agerandet är allt som oftast homofobi och den tar sig uttryck på flera olika sätt.
tja, då kommer vi nog inte längre. du har uppenbarligen en magisk blick för att avgöra andras sexuella preferenser vilken t ex jag saknar. kanske någon som besitter dina förmågor förstår och kan ge dig svar på dina frågor.
Citera
2013-06-18, 11:41
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyskRoule77e
Om de verkar obekväma med närmanden?
då brukar jag droga dem och våldta dem och lägga upp bilder av dem med kuk i mun på internet efteråt.

nej, jag bara skojade. då brukar jag ge upp och ägna mig åt något annat.
Citera
2013-06-18, 17:23
Medlem
Citat:

Beträffande straighta så behövs det oftast ingen magisk radar till att avslöja dem för när man har sett så ofantligt många gayklipp som jag gjort under en relativt kort tidsperiod då har man också lärt sig att pränta in vissa mönster utifrån dessa.

Tänk vilken förmåga du har fått nu när du med hjälp av att ha granskat bögporr blivit en expert på bögars beteende

Om jag hade sagt samma sak om heteroporr så hade nog de flesta bara skakat på huvudet...
Citera
2013-06-18, 22:55
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
om motivet är vettigt vet jag inte, men det skadar inte att komma i håg att a) porren tjänar pengar på fantasier, b) myten om att förföra Den Straighte Mannen är i högsta grad levande i samtida bögporr. du som sett så mycket av den varan behöver nog ingen förklaring av hur storyn brukar se ut.
Jag visste inte att detta var en så vanlig fantasi bland bögar, de klipp jag sett med ordet "straight" i titeln har mestadels skildrat soloshow, samrunkning eller olika varianter av bicurious-sex och i det sistnämnda har jag inte märkt att någon blivit förförd. Bögar brukar väl inte förföra varandra? Varför skulle det vara nödvändigt?

Citat:
det är därför tillrådligt att ta allt marknadsföringsmaterial från porrindustrin med en liten nypa salt. skådisarna heter oftast inte chad chase, rik slick och bill butch på riktigt, och vad produktionsbolaget offentliggör om deras sexuella preferenser behöver man på motsvarande sätt inte behandla som något slags sanning som inte kan ifrågasättas.
Porrskådisar använder oftast fingerade namn, det har jag vetat ända sen jag såg "Boogie nights" som 17-åring och det stämmer även in på de få snygga bögskådisar jag kollat upp.

Citat:
tja, då kommer vi nog inte längre. du har uppenbarligen en magisk blick för att avgöra andras sexuella preferenser vilken t ex jag saknar. kanske någon som besitter dina förmågor förstår och kan ge dig svar på dina frågor.
De flesta kan nog se vad jag sett om de bara öppnar ögonen lite och granskar alla detaljer och beteendemönster hos skådespelarna.
I nästan samtliga filmer där killen sett lika manlig och straight ut som den här - http://postimg.org/image/1cbjtookk/ så har de alla verkat obekväma, besvärade och rent av lite småäcklade av att vara intima med en annan man och detta märks ju så tydligt för mig men det är kanske annorlunda för er män.
Är du själv porrtittare? Vad är det som du fokuserar på mest isåfall? Du kanske inte känner av stämningar lika bra med tanke på att du är man, är det så att du tittar mer på det mest uppenbart sexuella och kanske omedvetet ser förbi alla nyanser?
Citera
2013-06-18, 23:23
Bannlyst
Är det sant att bögar har en bögradar, att de kan känna om en kille som verkar hetero är sugen?
Citera
2013-06-19, 01:13
Medlem
johanness avatar
Citat:
Är det sant att bögar har en bögradar, att de kan känna om en kille som verkar hetero är sugen?
ja och nej. många inbillar sig att de har förmågan att avgöra andra personers sexuella identitet utan att fråga, men då det inte finns något bra sätt att få veta när man gissat fel är dess träffsäkerhet inte så mycket att hurra för.

förmågan att lägga märke till att en heterokille vill ligga med en är något helt annat och har inte så mycket med gaydar att göra.
Citera
2013-06-19, 01:17
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Varför har bögar speglar i taket? Har aldrig förstått det.
Har vi? Tack för upplysningen, ska genast införskaffa en. Varför har vi det?

Citat:
Begreppet gaydar existerar ju, men en sådan är knappast exklusivt för bögar att tro sig inneha. I själva verket är det nämligen ingen övernaturlig bögkraft, utan bara en uppsättning attribut som man associerar med (manlig) homosexualitet, och med de som grund gör man gissningen att personer som innehar många av dessa attribut också är homosexuella. Alltså finns det lika många "gaydars" som det finns personer som tror sig inneha dem, och vissa är säkert mer träffsäkra än andra i sina gissningar, men i slutändan är det just gissningar det rör sig om.
Citera
2013-06-19, 01:45
Bannlyst
Citat:
ja och nej. många inbillar sig att de har förmågan att avgöra andra personers sexuella identitet utan att fråga, men då det inte finns något bra sätt att få veta när man gissat fel är dess träffsäkerhet inte så mycket att hurra för.

förmågan att lägga märke till att en heterokille vill ligga med en är något helt annat och har inte så mycket med gaydar att göra.

Hur vet man det? Hur vet man att en heterokille vill pussas lite?
Citera
2013-06-19, 01:47
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Det har nog snarare att göra med att lika lär känna lika, på något sätt. Du lär känna drag och beteende hos den typ av människor som du umgås med. Till exempel finns ju den klassiska spänn-bögs gångstilen (då inte menat en gym-bög utan någon hetero som spänner sig hela tiden för att verka större) och när du ser den, tillsammans med hållning, kanske att personen just verkar lite spänd, andas väldigt lite med magen och mer med bröstkorgen, så kan du gissa att han spänner sig och kanske håller in magen.

Jag själv är usel på dialekter och att höra skillnad på dom, utom de mer utdragna och särpräglade. Jag kan inte placera en dialekt för fem öre, så som vissa kan höra en lätt stockholmsdialekt eller att någon kommer från Karlstad..

Det är lite samma sak som att du kanske kan gissa att någon kommer från grannbyn baserat på hur de ser sig om, hur de går, eller hur de för sig. Du vet inte, personen kanske bara hade en sten i skon, men du gissar på grund av de drag du känner igen från andra från det området.

Det finns ju en tanke (ingen aning om hur sant det här är) att många vita har svårt att se skillnad på svarta människor, eller asiater, just för att vi inte är vana att se de drag som är urskiljande. Vi tänker på hårfärg, näsor, öron, och massa annat, men när vi tittar på någon svart så har vissa svårare att se de drag som är mest särskljande!
Citera
2013-06-19, 01:47
Medlem
johanness avatar
Citat:
Hur vet man det? Hur vet man att en heterokille vill pussas lite?
tja, hur vet man överhuvudtaget att någon vill pussas med en? det märker man på lite olika sätt, beroende på situationen.
Citera
2013-06-19, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Har vi? Tack för upplysningen, ska genast införskaffa en. Varför har vi det?

Begreppet gaydar existerar ju, men en sådan är knappast exklusivt för bögar att tro sig inneha. I själva verket är det nämligen ingen övernaturlig bögkraft, utan bara en uppsättning attribut som man associerar med (manlig) homosexualitet, och med de som grund gör man gissningen att personer som innehar många av dessa attribut också är homosexuella. Alltså finns det lika många "gaydars" som det finns personer som tror sig inneha dem, och vissa är säkert mer träffsäkra än andra i sina gissningar, men i slutändan är det just gissningar det rör sig om.

Är det lätt att se om en kille är bi? I den metrosexuella världen som vi ju lever i, är det inte väldigt svårt för bögar att hitta likasinnade?
Citera
2013-06-19, 02:04
Medlem
johanness avatar
Citat:
Är det lätt att se om en kille är bi? I den metrosexuella världen som vi ju lever i, är det inte väldigt svårt för bögar att hitta likasinnade?
det finns ju internet. och bögklubbar, caféer, parker, fotbollslag och gud vet allt för bögar. att hitta andra bögar är inte svårt. att hitta andra bögar som man vill umgås med kan vara svårare, beroende på hur kräsen man är och vilka sociala förmågor man har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in