2013-06-18, 19:09
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Tänkte dela med mig vad jag kör. Ni får gärna ge kritik och även säga vad jag mer bör äta/sluta äta.

ALA samt glutamin saknar effekt. Bortsett från det, förutsatt att du är bekväm med att konsumera den mängden av kosttillskott, finns inget att anmärka på.
Citera
2013-06-18, 19:48
Medlem
xstatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
ALA samt glutamin saknar effekt. Bortsett från det, förutsatt att du är bekväm med att konsumera den mängden av kosttillskott, finns inget att anmärka på.

Vissa säger att Glutamin är dom bästa amino-syrorna? Det är alltså skitsnack?
Finns det någonting ALA är bra för? Levern har jag också hört att det ska vara bra för!
Citera
2013-06-18, 20:03
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Vissa säger att Glutamin är dom bästa amino-syrorna? Det är alltså skitsnack?
Finns det någonting ALA är bra för? Levern har jag också hört att det ska vara bra för!

Ja, för en styrketränande individ. För individer med väldigt lågt proteinintag alt. en kraftigt förhöjd glutaminomsättning är förutsättningarna annorlunda.

Samma sak gäller för ALA, för en frisk individ är det i praktiken effektlöst.
Citera
2013-06-18, 22:19
Medlem
xstatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Ja, för en styrketränande individ. För individer med väldigt lågt proteinintag alt. en kraftigt förhöjd glutaminomsättning är förutsättningarna annorlunda.

Samma sak gäller för ALA, för en frisk individ är det i praktiken effektlöst.

Vad bör jag göra med det då? Slänga det till havs?
Citera
2013-06-18, 23:07
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Vad bör jag göra med det då? Slänga det till havs?

Använda upp, det gör ingen nytta, men det skadar inte heller.
Citera
2013-06-26, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Köpte två burkar Aco Man på Apototeket idag. Det händer att jag slarvar med maten ibland och då kan dessa säkert komma till användning för att täcka det som jag inte får i mig. Bör jag kanske överväga att även skaffa några omega-3 kapslar? Äter istort sett aldrig fisk annat än lax och torsk någon enstaka gång i månaden.

Aco Man
Eftersom apoteket har bestämt att sluta med Aco Man så har jag sett mig om efter alternativ. Hittade tre olika brustabletter med 20 st i varje. Tänkte ta en av varje/dag och tillsammans med fyra omega-3, som jag skrev om tidigare. Optisana borde väl vara helt okej om man jämför med den tidigare?

Optisana:
Calcium + Vitamin D3
Magnesium
Multivitamin

Mineraler:

Kalcium, 500 mg
Magnesium, 200 mg

Vitaminer:
B1, 1,1 mg
B2, 1,4 mg
B3, 16 mg
B5, 6 mg
B6, 1,4 mg
B7, 50µg
B9, 200 µg
B12, 2,5µg
C, 80 mg
D, 5 µg
E, 12 mg
Senast redigerad av PerZerk 2013-06-26 kl. 20:45.
Citera
2013-06-27, 19:05
Medlem
Nån som med framgång använt magnesium mot restless legs vid insomning?
Citera
2013-06-30, 08:11
Medlem
razzzorblades avatar
Tja, kör kreatin och bcaa just nu men börjar komma närmare slutdatum när jag ska vara i toppform.

Problemet är detta, jag är fullt medveten om att kreatin binder vatten, och placebo eller inte så får jag mer muskeldefination.. Genom mina ögon i vartfall. Men jag hade tänkt att börja köra på stacker igen för att ge den där sista kicken under dieten, Och stackers är ju somsagt vätskedrivande och kreatinet binder vätska... Är det 100% waste att köra kreatinet samtidigt ? och hur ligger det till med bcaa+stackers? Tack på förhand
Citera
2013-06-30, 13:43
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razzzorblade
Tja, kör kreatin och bcaa just nu men börjar komma närmare slutdatum när jag ska vara i toppform.

Problemet är detta, jag är fullt medveten om att kreatin binder vatten, och placebo eller inte så får jag mer muskeldefination.. Genom mina ögon i vartfall. Men jag hade tänkt att börja köra på stacker igen för att ge den där sista kicken under dieten, Och stackers är ju somsagt vätskedrivande och kreatinet binder vätska... Är det 100% waste att köra kreatinet samtidigt ? och hur ligger det till med bcaa+stackers? Tack på förhand

Nej, det är inte slöseri. Stackers är generellt sett ett slöseri med pengar, men det är en annan sak.
Citera
2013-07-09, 21:33
Medlem
Är detta kosttillskott bra?

Är detta kosttillskott bra?

Innehåller den kalorier?

http://www.friggs.se/sv/Produkter/Halsopreparat/Vitaminer/Friggs-ABCDE-vitamin-brus1/
Citera
2013-07-09, 22:09
Medlem
Forbliranonyms avatar
Vill du slippa ta tio tabletter och bara ta en så är den bra, men at det skulle funka är jag verkligen osäker på.
Citera
2013-07-09, 23:08
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det första man ska fråga sig när man funderar på ett kosttillskott är: Vad ska jag ha det till?

Om du vill ha ett heltäckande kosttillskott, gå då in till en hälsokostaffär och fråga efter (eller leta efter) ett preparat som har dagsbehovet av vitaminer och mineraler - inte några megadoser.

Friggs är kosttillskottens Lidl. Inte nödvändigtvis dåligt, men inget extra.

Och även om det innehöll kalorier, tror du inte att en tablett på 1-2 gram eller liknande är försvinnande lite jämfört med det kilo mat som man äter om dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in