2012-03-29, 01:55
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlsonn
Jag har tänkt ligga i hårdträning till sommaren då jag i dagsläget inte är så tränad. Jag köpt mig EAA men min fråga är om jag borde kombinera det med ett annat kosttillskott under dagen då jag inte tränar som Whey 80/100?
Såvida du känner att du inte får i dig tillräckligt av vanlig mat så varför inte?
Om du ska köpa så köp Whey 80, blir billigare.
Citera
2012-04-02, 10:00
Medlem
holypengarsmsalanas avatar
Tips är att köra på premium whey 100 från bodyfreaks som är det billigaste och godaste proteinet just nu

4kg för 479:- och fraktfritt vid köp över 500kr. Ruskigt goda smaker. Choklad är favoriten!

Det är som whey 80 dvs ett koncentrat (ca 80g protein per 100g)
Citera
2012-04-05, 18:46
Bannlyst
Köpte två burkar Aco Man på Apototeket idag. Det händer att jag slarvar med maten ibland och då kan dessa säkert komma till användning för att täcka det som jag inte får i mig. Bör jag kanske överväga att även skaffa några omega-3 kapslar? Äter istort sett aldrig fisk annat än lax och torsk någon enstaka gång i månaden.

Aco Man
Senast redigerad av PerZerk 2012-04-05 kl. 18:54.
Citera
2012-04-05, 18:49
Bannlyst
ja fiskolja är ett bra tillskott, kolla på förpackningen så det innehåller höga halter av epa/dha.
Citera
2012-04-05, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
ja fiskolja är ett bra tillskott, kolla på förpackningen så det innehåller höga halter av epa/dha.
Ska man välja de här som står att de ska ha mist 65% fiskolja (Apoteket Omega 3 Högkoncentrerad) eller dessa med minst 35%(Apoteket Omega 3)?
Citera
2012-04-05, 19:42
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Ska man välja de här som står att de ska ha mist 65% fiskolja (Apoteket Omega 3 Högkoncentrerad) eller dessa med minst 35%(Apoteket Omega 3)?

Det är mängden DHA och EPA som är intressant. Står inte den utmärkt hade jag inte köpt produkten (och den står inte med där, vad jag kan se).
Citera
2012-04-05, 20:19
Bannlyst
tillverkarna är lite luriga när det gäller mängden epa/dha.

ett hyfsat prisvärt tillskott är friggs omega-3 på flaska, 150ml och går att få för ca 50lappen. 1tsk ger 0,8g EPA och 0,5g DHA.

smakar lite citron. brukar finnas i större livsmedelsaffärer på hälsokosthyllan.
Citera
2012-04-05, 22:01
Medlem
Absiniss avatar
Hejsan, ganska nybörjare på gymmet. Har kanske gymmat nu i 1,5 månad kanske. Tänkte börja köpa det här proteinpulver, detta

Vet att många dricker flera gånger om dagen och så, men eftersom jag är nybörjare ska jag bara dricka det efter träning väl? Är väldigt 'lost' i allt detta, så ni får gärna hjälpa :/

Tränar kanske 4-5 gånger i veckan nu.
Citera
2012-04-05, 22:16
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absinis
Hejsan, ganska nybörjare på gymmet. Har kanske gymmat nu i 1,5 månad kanske. Tänkte börja köpa det här proteinpulver, detta

Vet att många dricker flera gånger om dagen och så, men eftersom jag är nybörjare ska jag bara dricka det efter träning väl? Är väldigt 'lost' i allt detta, så ni får gärna hjälpa :/

Tränar kanske 4-5 gånger i veckan nu.

Det märks att du är lost. För hur många gånger du ska dricka det/dag beror på hur din övriga kost ser ut, hur stor proteinbehov du har och hur mycket protein din kost innehåller.

Du har valt det billigaste och mest prisvärda proteinpulvret i alla fall.
Citera
2012-04-05, 22:42
Medlem
Absiniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det märks att du är lost. För hur många gånger du ska dricka det/dag beror på hur din övriga kost ser ut, hur stor proteinbehov du har och hur mycket protein din kost innehåller.

Du har valt det billigaste och mest prisvärda proteinpulvret i alla fall.

Tack för svaret, men tror nog jag börjar ta efter träning endast då det ibland kan ta lite lång tid mellan träning och mat efter, för att bryta muskel nedbrytningen? ;o haha aah ni ser ju.

utöver det brukar jag äta en bra frukost och äter även mycket i skolan och mor laggar alltid en härlig middag senare på kvällen med

mjo, läste på lite vad andra tyckte och så om pulvret och dom sa som du att det var mest prisvärt. Och det passar min ekonomi!
Citera
2012-04-05, 23:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absinis
Tack för svaret, men tror nog jag börjar ta efter träning endast då det ibland kan ta lite lång tid mellan träning och mat efter, för att bryta muskel nedbrytningen? ;o haha aah ni ser ju.

utöver det brukar jag äta en bra frukost och äter även mycket i skolan och mor laggar alltid en härlig middag senare på kvällen med

mjo, läste på lite vad andra tyckte och så om pulvret och dom sa som du att det var mest prisvärt. Och det passar min ekonomi!
Låter som en bra idé.

Det där säger däremot inte mycket. Det är proteinmängden, proteinbehovet, dina mål med din träning samt kalorimängden som är relevant att veta i detta sammanhanget.
Citera
2012-04-06, 12:45
Medlem
Ett bra tillskott för aptitökning? Tar medikament som tyvärr underkuvar min aptit.

Något som inte har en farmakodynamisk effekt kan jag tillägga.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in