Citat:
Ursprungligen postat av
klos_
Haha, jag diggar hur du försöker få din åsikt att vara "den rätta" genom att skriva sådär... Jo, det är din åsikt och inget konstaterande. Du betalar $100 mer för Kinecten, även om du inte tycker att det är ett bra sätt att spela så tycker 99% av alla barnfamiljer att det är kul(Även vi som har vänner tycker det är kul med party-spel).
Du verkar tro att Sony är dina vänner och att de bara vill sälja en konsol för att konsumenterna ska få ha det roligt. Så är det inte din ignoranta barnrumpa, Sony vill tjäna pengar - De är fega och vågar inte ta ett steg i någon riktning. PS4=PS3+, samma shit med ny hårdvara. "Ja, men det är det vi hardcore-gamers vill ha", ni står för 5% av marknaden om ens det - Vemfan bryr sig om er? Xbone är svarvad efter Amerikanska hem och som alla vet så svarvas europeiska hem efter USA.
Och angående priset så är det bara ett lanseringspris, priset kan sänkas när som. Och angående "Xbox är för barn som knaprar ritalin och har ADD" - Passar inte den beskrivningen bättre in på barn som köper en renodlad spelmaskin som du försöker få PS4 att framstå som? Xbox 360 är en mycket bättre spelkonsol än PS3, den var det då och den är det än idag.
Tidigare har du skrivit "Vem fan vill betala för att kunna spela online", nu säger du "Ja, men det är ju bra att kunna betala så att de kan förbättra systemet". Hycklare much?
Förövrigt är det ganska löjligt att sitta å tjäbbla om konsoler som knappt ens utvecklarna av spelen har fått lägga fingrarna på. Båda konsolerna kommer prestera liknande på multiplattformsspel och båda kommer antagligen se likadana ut på exklusiva titlar. Förhoppningsvis kommer MS släppa en framtida version utan Kinect som de kan sälja billigare.
Mjo 95% har "fel", du och övriga 5% har rätt
Bättre att betala mer för mindre för oss med fungerande TV och som inte vill stödja DRM utvecklingen där man måste be om lov för att använda "sin" produkt?
Att vara tagen förgiven som pirat är inte heller många som tilltalas av.
Dom har ju som dragplåster att du kan spela spel hemma med dina vänner, familj och tom främlingar om du vill - Wow! (Finstilta som gäller Netflix får vi se vart det landar vid release).
Att Sony nu kräver PSN+ för online däremot är ren BS men klart bättre än krav för offline också.
Citat:
Ursprungligen postat av
STARO
Ställningen? Herregud...
Du har ingen aning om hur detta kommer att fungera. Har du det får du gärna länka till dina källor. I övrigt kan bara konstateras att du med ditt dravlande och generaliserande lyckas diskvalificera dig ifrån diskussionen. Grattis!
Vad menar du med "dagen xbox one läggs ner"?. Bara för att man slutar utveckla nya spel till en konsol slutar inte dom gamla att fungera.
Problemet i denna diskussion är att PS4 förespråkare har en extremt nedsättande attityd gentemot MS i allmänhet och Xbox One i synnerhet. Det är trist att man inte kan vara lite mer nyanserad. Motsatsen är betydligt mer ovanlig, dvs att de som har bestämt sig för att köpa X1 klankar ner på PS4an.
Personligen kommer jag antagligen att äga bägge konsoler. Men min personliga favorit är X1 av dessa anledningar:
- Jag attraheras mer utav MS exklusiva titlar
- MS erbjuder en bättre online upplevelse
- Digital distribution och lagring i molnet tilltalar mig
- Jag hoppas utvecklare hittar på coola saker till Kinect nu när den är "på riktigt" och följer med varje såld X1
Saker behöver inte framstå som problem för att utvecklas. Vi hade ex inga problem med att lagerhålla våra cd-skivor men det hindrade oss inte att hoppa på mp3-tåget när vi insåg fördelarna med systemet.
Jag ser de miljömässiga fördelarna i att distribuera digitalt.
Jag ser de prismässiga fördelarna i att distribuera digitalt.
Jag ser fördelar i att hantera en spelkollektion digitalt (helt sjukt att behöva påpeka detta år 2013

)
Gällande restriktioner, vi har fortfarande inte fått något slutgiltligt besked utav MS huruvida vi kommer att kunna spela offline med skiv-spel. Vi vet att DRM checken görs på digitalt lagrade spel.
Ja alltså det är ju ett talesätt.
PS4 har ganska många fördelar som går att jämföra raktav, det var inte meningen att sparka på den som ligger ner
Nu kastar du sten i glashus
Och någon pep om att springa runt med repiga skivor.
Jo är man fattig är det kanske bättre att kunna dela ett spel med restriktioner då inte alla 10 vänner +30 dagar har råd som 2st kan spela samtidigt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kp1984
Ska bli kul att se vad det kmr för avslöjande från de båda konsollerna kommande halvår.
Kör stenhårt på xbox sen det kom,hade ps1 innan dess.
Nu är jag dock ganska neutral ställd till de båda även om ps4 just nu väger över lite.
Men hur mycket sämre har psn varit jämfört med live?
Har alltid varit nöjd med ms live funktion,men vet inget om psn, strular det mycket?
Sen undrar jag ifall ngn vet om det är någon större aktivitet på scrims etc på ps? Funderar nämligen på att gå all in på cod ghost och då vill jag definitivt inte sitta på fel konsol.
Tävlingar osv är ju grymt viktigt att det är likt på båda konsollerna annars tappar den ena fort mark( enl mig iaf ) då många online spelare mer och mer börjar ta det betydligt mer seriöst.
PSN har aldrig strulat för mig iaf men det är plågsamt segt och laggigt.
Något dom förhoppningsvis råder bot på i nästa.
Sen är jag nyfiken på UI:t på båda? XBMC var ju oslagbar gentemot XMB men dom verkar gjort om på båda..
Lägger den
här sålänge...
Although be warned--it's all pretty much a load of rubbish either way. Hooray for marketing!