2013-06-17, 20:27
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naforce
En åt gången, såklart, vill jag lägga lite tyngd på. Jag tror att de vill ha co-op i alla spel, så om din familje-polare gillar ditt spel slutar det med att polaren skaffar en egen kopia.

Varför? Han kan ju spela Co-Op med dig.

Citat:
You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.
Citera
2013-06-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Varför? Han kan ju spela Co-Op med dig.

Så har jag aldrig uppfattat det, vad baserar du detta på? Din quote säger ju att "din familjemedlem kan spela spel ur ditt spelbibliotek närsomhelst", inte att din familjemedlem kan spela samma spel som dig samtidigt. Jag tror att de betonar att de kan spela dina spel samtidigt som du spelar bara.
Citera
2013-06-17, 20:59
Medlem
Hardstekts avatar
Xbone är den största floppen någonsin.

ps4:

mycket bättre prestanda!
1000kr billigare!

inget påtvingat kinect(som suger kuk).
tillåter än att sälja sina spel.
går att spela på även när nätet är nere.
Fokus på spel och inte på kabeltvtjänster som ändå bara funkar i usa.

Jag kan fanemig inte komma på en enda fördel med xbone.
Citera
2013-06-17, 21:01
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|43943779]Mjo 95% har "fel", du och övriga 5% har rätt
Bättre att betala mer för mindre för oss med fungerande TV och som inte vill stödja DRM utvecklingen där man måste be om lov för att använda "sin" produkt?
Att vara tagen förgiven som pirat är inte heller många som tilltalas av.

Din retorik är trams. Be om lov? Tagen som pirat?

Antingen förstår du inte hur och varför man har en validering på digitalt distribuerad programvara eller så vill du inte förstå.

Jag lutar åt det förstnämnda.

Citat:
Dom har ju som dragplåster att du kan spela spel hemma med dina vänner, familj och tom främlingar om du vill - Wow! (Finstilta som gäller Netflix får vi se vart det landar vid release).

Nej, dom är tvingade att förtydliga det eftersom läshuvuden som du skall förstå hur systemet fungerar.

Citat:
Ja alltså det är ju ett talesätt.
PS4 har ganska många fördelar som går att jämföra raktav, det var inte meningen att sparka på den som ligger ner

Vem ligger ner?

Citat:
Nu kastar du sten i glashus

Och någon pep om att springa runt med repiga skivor.
Jo är man fattig är det kanske bättre att kunna dela ett spel med restriktioner då inte alla 10 vänner +30 dagar har råd som 2st kan spela samtidigt?

Eh, va?

Citat:
PSN har aldrig strulat för mig iaf men det är plågsamt segt och laggigt.

Detta var faktiskt lite kul. Kommentarer överflödiga.

Citat:
Lägger den här sålänge...
Although be warned--it's all pretty much a load of rubbish either way. Hooray for marketing!

Time will tell...
Citera
2013-06-17, 21:03
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Så har jag aldrig uppfattat det, vad baserar du detta på? Din quote säger ju att "din familjemedlem kan spela spel ur ditt spelbibliotek närsomhelst", inte att din familjemedlem kan spela samma spel som dig samtidigt. Jag tror att de betonar att de kan spela dina spel samtidigt som du spelar bara.

Upplägget är rörigt, dock potentiellt jävligt bra. Men visst handlar det om att överlåta ett spel när man har spelat klart det och då kan man alltså inte spela samma spel samtidigt.

Däremot kan dom accessa överlåtna spel samtidigt som du spelar något annat spel ifrån biblioteket.
Citera
2013-06-17, 21:07
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt

Snacka om att MS har slarvat i marknadsföringen, jag hade ingen aning om att Kinect kan suga kuk

Den funktionen kommer ju att slå stenhårt. Vilken USP, faan alla mina polare kommer att förhandsboka ett ex nu när Kinect kan suga av en
Citera
2013-06-17, 21:12
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Snacka om att MS har slarvat i marknadsföringen, jag hade ingen aning om att Kinect kan suga kuk

Den funktionen kommer ju att slå stenhårt. Vilken USP, faan alla mina polare kommer att förhandsboka ett ex nu när Kinect kan suga av en

skulle nog avråda dig, eller iaf vänta tills occulus rift kommer ut med en kukadapter.

Kinect är genom uselt på allt den företar sig.
Citera
2013-06-17, 21:25
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Xbone är den största floppen någonsin.

ps4:

mycket bättre prestanda!
1000kr billigare!

tillåter än att sälja sina spel.
går att spela på även när nätet är nere.
Fokus på spel och inte på kabeltvtjänster som ändå bara funkar i usa.

Jag kan fanemig inte komma på en enda fördel med xbone.

Snacka om att vara självkritisk mot sin egen intelligens....
Citera
2013-06-17, 21:55
Medlem
STAROs avatar
Citat:
skulle nog avråda dig, eller iaf vänta tills occulus rift kommer ut med en kukadapter.

Kinect är genom uselt på allt den företar sig.

Den kan inte vara sämre än min fru

Oavsett så är det givetvis bara ett sätt för NSA och CIA att dokumentera våra kukar.
Citera
2013-06-17, 21:57
Medlem
Är ingen spelfantast. Har dock bestämt mig för att köpa en konsol här framöver. Jag förstår inte hur man kan framhäva Xbox One´s förträfflighet framför PS4. Är det för att man är en inbiten fantast och håller på "sitt" märke eller vad beror det på?
Citera
2013-06-17, 21:57
Medlem
weltalls avatar
Citat:

Kan han inte spela det spel som jag spelar vore det en specifik restriktion som de borde ha nämnt. Vad händer om jag byter spel till det han spelar? Stängs det av mitt i för honom då? Jag tror inte det kommer fungera så.
Citera
2013-06-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Kan han inte spela det spel som jag spelar vore det en specifik restriktion som de borde ha nämnt. Vad händer om jag byter spel till det han spelar? Stängs det av mitt i för honom då? Jag tror inte det kommer fungera så.

Om din kompis delar ditt spelbibliotek, där vi leker med tanken och säger att du har köpt Dead Rising 3 och FIFA14. Om du spelar Dead Rising 3 så tror jag inte att din kompis kommer kunna spela på ditt Dead Rising 3 samtidigt, precis som det funkar idag. 1 konsol per spel. Däremot kommer han kunna spela ditt FIFA14. Jag tror inte att han blir utsparkad direkt ur spelet om du skulle byta till det, blir säkert en varning men den som har spelet på sitt konto borde rimligtvis bestämma.

Jag tycker det är extremt orimligt att tro att du och 9 andra skulle kunna spela på samma kopia av ett spel. Det går inte idag och det lär inte gå imorgon heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in