2010-01-13, 23:46
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Hur menar du att Nintendos konsolförsäljning inte är lönsam? Dom har gått med plus sedan dag 1, det kallar jag för lönsamt. Jag motsatte mig inte ditt påstående om att nästa steg är att göra konsolerna med små hårdvaruuppgraderingar utan att Nintendo skulle vara först. Dom kommer med största sannolikhet vara sist, just för att den som säljer bäst inte behöver släppa något nytt på marknaden förens konsolen har börjat sälja märkvärdigt dåligt.
Sa inte deras konsolförsäljning var lönsam. Sa att MS och Sony inte är det.
Varken N64 eller GC har varit någon större vinstmaskin utan det är DS och Wii som har visat vad som är bäst.
DS hade heller ej behövt släppa DSi och DS lite, försäljningen var bra mycket bättre än PSP. Men man gjorde det för att den sjönk.
Wii försäljningen har sjunkit rätt bra , sett 2009 vs 2008. Så att man tar nya tag för att liva upp försäljningen tror jag nog. Om DS lyckas så bra så kan man göra det med Wii också.
Jag menar inte de är först i nästa generation, ett begrepp som jag inte tycker fungerar längre. Jag menar att de istället bara för att ändra utseendet och gör en uppgradering av hårdvaran i mindre mängd. Detta kommer utan tvivel ske innan 720 eller PS och med ett annat namn än bara Wii ( Wii plus kanske? de har ju kört det på annat).
NDi LL kan jag hålla med dig om men DS till DS lite till DSi är en lyckosam historia. Har lite papper om det, de tre i följd är en av de populäraste maskinerna att byta in mot nästa. Alltså det var många som bytade in DS för DS lite och sen till DSi. Så nej det är inte bara målgrupper utan det handlar om att bredda marknaden och återuppväcka intresse. Som sagt, iPhone 3G mot iPhone 3Gs är inget megakliv men ändå var det sjukt många som bytade upp sig.