2010-01-13, 23:46
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben

Citat:
Hur menar du att Nintendos konsolförsäljning inte är lönsam? Dom har gått med plus sedan dag 1, det kallar jag för lönsamt. Jag motsatte mig inte ditt påstående om att nästa steg är att göra konsolerna med små hårdvaruuppgraderingar utan att Nintendo skulle vara först. Dom kommer med största sannolikhet vara sist, just för att den som säljer bäst inte behöver släppa något nytt på marknaden förens konsolen har börjat sälja märkvärdigt dåligt.

Sa inte deras konsolförsäljning var lönsam. Sa att MS och Sony inte är det.

Varken N64 eller GC har varit någon större vinstmaskin utan det är DS och Wii som har visat vad som är bäst.

DS hade heller ej behövt släppa DSi och DS lite, försäljningen var bra mycket bättre än PSP. Men man gjorde det för att den sjönk.

Wii försäljningen har sjunkit rätt bra , sett 2009 vs 2008. Så att man tar nya tag för att liva upp försäljningen tror jag nog. Om DS lyckas så bra så kan man göra det med Wii också.

Jag menar inte de är först i nästa generation, ett begrepp som jag inte tycker fungerar längre. Jag menar att de istället bara för att ändra utseendet och gör en uppgradering av hårdvaran i mindre mängd. Detta kommer utan tvivel ske innan 720 eller PS och med ett annat namn än bara Wii ( Wii plus kanske? de har ju kört det på annat).

NDi LL kan jag hålla med dig om men DS till DS lite till DSi är en lyckosam historia. Har lite papper om det, de tre i följd är en av de populäraste maskinerna att byta in mot nästa. Alltså det var många som bytade in DS för DS lite och sen till DSi. Så nej det är inte bara målgrupper utan det handlar om att bredda marknaden och återuppväcka intresse. Som sagt, iPhone 3G mot iPhone 3Gs är inget megakliv men ändå var det sjukt många som bytade upp sig.
Citera
2010-01-13, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Så du tycker att de ska släppa WiiHD nu när de senast i förra månaden krängde 3 jävla miljoner Nintendo Wii enbart i NA? Du känner att det behövs? Att det vore ett klokt drag? Jag tror inte du riktigt fattar hur jävla bra nuvarande upplägg fungerar för Nintendo. Man fullständigt trashar listorna månad efter månad. Det är ju bättre att de kör på så länge det går än att satsa på något nytt som bevisligen inte behövs.

Ööööö? sa jag att de skulle släppa den nu? sa jag något år alls?

Jag tror bara de kommer före MS och Sony av den enkla anledningen att de har inga förluster att tjäna in först.

Jag vet att Wii säljer bra redan men 2009 var ett betydligt sämre år än 2008 så helt bra är det inte. Tror att de kommer släppa en ny revision 2010, typ en tunnare eller något. Denna kommer gå för 249 $ och den gamla på 199 $ eller 199 $ och den gamla på 149 $, beroende på hur försäljningen artar sig fram till hösten. Sen 2011 eller 2012 kommer det att komma en ny revision igen, fast denna gången med hårdvaruuppgraderingar och med ett nytt namn ( som sagt, Wii plus är inte fel).

Eller så tar man det allt direkt 2010. Som sagt, uppgraderingarna jag hintade om tillför ingen större kostnads pålägg.

Problemet för Nintendo är att man inte alls kan få ut 3D ur sin maskin, vilket MS och Sony kan via HDMI. Så en uppgradering med HDMI kan nog vara vitalt innan 2012 för att inte komma allt för efter. Eftersom spelen spelas med en med tre tredimensionell kontroll så skulle 3D passa konsolen bra.
Citera
2010-01-14, 00:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio

Varken N64 eller GC har varit någon större vinstmaskin utan det är DS och Wii som har visat vad som är bäst.

DS hade heller ej behövt släppa DSi och DS lite, försäljningen var bra mycket bättre än PSP. Men man gjorde det för att den sjönk.

Wii försäljningen har sjunkit rätt bra , sett 2009 vs 2008. Så att man tar nya tag för att liva upp försäljningen tror jag nog. Om DS lyckas så bra så kan man göra det med Wii också.

Jag menar inte de är först i nästa generation, ett begrepp som jag inte tycker fungerar längre. Jag menar att de istället bara för att ändra utseendet och gör en uppgradering av hårdvaran i mindre mängd. Detta kommer utan tvivel ske innan 720 eller PS och med ett annat namn än bara Wii ( Wii plus kanske? de har ju kört det på annat).

NDi LL kan jag hålla med dig om men DS till DS lite till DSi är en lyckosam historia. Har lite papper om det, de tre i följd är en av de populäraste maskinerna att byta in mot nästa. Alltså det var många som bytade in DS för DS lite och sen till DSi. Så nej det är inte bara målgrupper utan det handlar om att bredda marknaden och återuppväcka intresse. Som sagt, iPhone 3G mot iPhone 3Gs är inget megakliv men ändå var det sjukt många som bytade upp sig.
Jag uppfattade det som det iallafall.

& varför tror du att NDS & Wii säljer så bra? Det kan inte bero på att dom erbjuder nya sätt att spela på samt riktar in sig på helt nya marknader som alla företag förut bokstavligt talat sket i?

Självklart bytte en hel del ut sina gamla NDS mot nyare, men jag kan inte tro att det var någon större mängd. Du sa att du hade papper på det, vill du posta siffrorna?
Citat:
Jag tror bara de kommer före MS och Sony av den enkla anledningen att de har inga förluster att tjäna in först.

Jag vet att Wii säljer bra redan men 2009 var ett betydligt sämre år än 2008 så helt bra är det inte. Tror att de kommer släppa en ny revision 2010, typ en tunnare eller något. Denna kommer gå för 249 $ och den gamla på 199 $ eller 199 $ och den gamla på 149 $, beroende på hur försäljningen artar sig fram till hösten. Sen 2011 eller 2012 kommer det att komma en ny revision igen, fast denna gången med hårdvaruuppgraderingar och med ett nytt namn ( som sagt, Wii plus är inte fel).

Eller så tar man det allt direkt 2010. Som sagt, uppgraderingarna jag hintade om tillför ingen större kostnads pålägg.

Problemet för Nintendo är att man inte alls kan få ut 3D ur sin maskin, vilket MS och Sony kan via HDMI. Så en uppgradering med HDMI kan nog vara vitalt innan 2012 för att inte komma allt för efter. Eftersom spelen spelas med en med tre tredimensionell kontroll så skulle 3D passa konsolen bra.
Fetmarkerade: WHAT THE FUCK!?

Nej, du har nu bevisat på att du inte kan något om detta & för ett helt ologiskt resonemang. Om dom inte har några förluster att tjäna in på så är det bättre för företaget att rida vågen ut än att satsa på något nytt mitt i. Visst Wii sålde inte lika mycket under 2009 som under 2008, men detta beror på att man under 2009 erbjöd sämre titlar än vad man gjorde under 2008. Att tro att Nintendo kommer göra en lite-version med HD-stöd eller något sådant är lite galet. Det kommer aldrig hända. Industrimänniskor (reportrar/analytiker) har sagt att det ska komma sedan 2006 & Nintendo har förnekat det hela tiden.

Nästa stationära konsol från Nintendo kommer vara "Super Wii" (uppföljaren) & den kommer givetvis ha HD-stöd osv, men Nintendo kommer inte köra på samma strategi man gör med NDS, det lönar sig inte på den stationära marknaden eftersom spel till stationära konsoler tar mycket längre tid att knåpa ihop & har större budgetar än bärbara spel.

För övrigt finns det idag runt 5-6 Wii-spel som klarar av 3D, HDMI är inte något man behöver för det.
Citera
2010-01-14, 01:52
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Om dom inte har några förluster att tjäna in på så är det bättre för företaget att rida vågen ut än att satsa på något nytt mitt i.
Hjärndött och naturligtvis felaktigt totalt utan någon motivering.
Citat:
Industrimänniskor (reportrar/analytiker) har sagt att det ska komma sedan 2006 & Nintendo har förnekat det hela tiden.
Nintendo kommer att gå över till HD nästa generation vare sig din reptilhjärna kommer att acceptera det eller inte.
Citat:
För övrigt finns det idag runt 5-6 Wii-spel som klarar av 3D, HDMI är inte något man behöver för det.
Jag gisar på att du snackar om 1800-talets anaglyfiska 3D vilket gör dig till en jävla åsna/höna/ko.
Citera
2010-01-14, 02:29
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Hjärndött och naturligtvis felaktigt totalt utan någon motivering.

Nintendo kommer att gå över till HD nästa generation vare sig din reptilhjärna kommer att acceptera det eller inte.

Jag gisar på att du snackar om 1800-talets anaglyfiska 3D vilket gör dig till en jävla åsna/höna/ko.
Du kanske vill motivera till varför det inte skulle vara så Herr affärsman!

Självklart kommer dom gå över, om du ens LÄSER vad jag skrivit så ser du att jag redan har skrivit det. Det som inte kommer hända är att dom kör på "WiiHD" - dvs att släppa en upphottad Wii med HD först, innan konkurrenterna ens har släppt sina konsoler.

& du min herre är en liten rädd flicka med lockigt blond hår som luktar barnängen schampo modell blommor & bin.
Citera
2010-01-14, 10:40
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
& du min herre är en liten rädd flicka med lockigt blond hår som luktar barnängen schampo modell blommor & bin.
Det är jag inte alls, jag är en mänsklig Kratos medan du är Luigi som fortfarande kämpar för bekräftelse.
Citera
2010-01-14, 16:38
Medlem
Citat:

Kan bara instämma att Nintendo är först enligt de flesta rumours/Ryckten.
Så skall Nintendo Wii,s Uppgradering från Gamecuben komma 2010 Q3, men frågan är vad ska den heta? Zii kommer det definitivt inte att heta är klart.

Microsoft kommer att köra sitt race med Natal till Xbox-360, men frågan är om det är Xbox720 som har talats om är Natal som ett tillbehör till X-box 360? Men enligt vad folk säger så är 2011/2012 och 2013 för endel fina år för spel-världen. Men jag tror om att Natal som ska komma under julen nu efter Nintendo wii2 vad nu den kommer att heta. Men om den är okay att Natal är grejen som ska slå ut alla andra, så tror jag på 2015 för Xbox-720, men om det suger 2011/2012.

Och 2011 sent skall PS4 komma vad Rumourerna/Ryckterna sägs.

Det är vad jag tror på.
Citera
2010-01-14, 16:47
Medlem
Man brukar väl tillkännage typ ett år i förväg innan nåt nytt kommer?
Citera
2010-01-14, 17:02
Citat:
Jag uppfattade det som det iallafall.

& varför tror du att NDS & Wii säljer så bra? Det kan inte bero på att dom erbjuder nya sätt att spela på samt riktar in sig på helt nya marknader som alla företag förut bokstavligt talat sket i?

Självklart bytte en hel del ut sina gamla NDS mot nyare, men jag kan inte tro att det var någon större mängd. Du sa att du hade papper på det, vill du posta siffrorna?
Fetmarkerade: WHAT THE FUCK!?

Nej, du har nu bevisat på att du inte kan något om detta & för ett helt ologiskt resonemang. Om dom inte har några förluster att tjäna in på så är det bättre för företaget att rida vågen ut än att satsa på något nytt mitt i. Visst Wii sålde inte lika mycket under 2009 som under 2008, men detta beror på att man under 2009 erbjöd sämre titlar än vad man gjorde under 2008. Att tro att Nintendo kommer göra en lite-version med HD-stöd eller något sådant är lite galet. Det kommer aldrig hända. Industrimänniskor (reportrar/analytiker) har sagt att det ska komma sedan 2006 & Nintendo har förnekat det hela tiden.

Nästa stationära konsol från Nintendo kommer vara "Super Wii" (uppföljaren) & den kommer givetvis ha HD-stöd osv, men Nintendo kommer inte köra på samma strategi man gör med NDS, det lönar sig inte på den stationära marknaden eftersom spel till stationära konsoler tar mycket längre tid att knåpa ihop & har större budgetar än bärbara spel.

1. Klart det beror på att de erbjuder något nytt. Men det är inte det som är det unika. Det unika är att Nintendo lyckats komma in med en maskin som var billigast att utveckla, billigast att utveckla till, sålde med vinst från dag ett samt att det bara var en svag uppgradering rent hårdvarumässigt mot GC.

2. Tyvärr har jag inte de, finns att tillgå på harvard business review. Hade det när jag skrev ett arbete om varför PS3 är ett misslyckande. Grundtesen var dock att folk är mycket benägna att uppgradera sina maskiner om priset är rätt, samma anledning som varför många går från PS2 till PS3. Rätt många bytade från PS3 till PS3 slim, varför? jo nyare, smalare, tystare. Folk inom teknik vill gärna ha det senaste, inte alla. Jag säger inte att alla gör det men diverse utbyteskampanjer i Japan för DS fick stort genomslag.

3. Det handlar helt enkelt rate of return. Nintendo kan släppa sin tidigare, och bör, för att kunna mjölka ur marknaden tidigare. De har inga investeringar som de helst vill täcka upp med intäkter utan kan utan finansiella problem släppa en ny maskin tidigare. En ny maskin kommer såklart påverka den gamla negativt men så länge man gör samma taktik som DS gör det inget då man lyckas hålla ett högre pris på den nya utan att marginalerna blir mindre än den gamla. Olikt PS2 -> PS3 så kan den gamla Wii fortfarande servera ett syfte, till ett lägre pris och likt DS så får man en total omsättning på båda som överstiger vad den enskilde produkten hade klarat.

4. Nintendo kommer förneka det fram tills den dagen de presenterar. Vad tror du ärligt talat? att de ska säga sanningen på alla rykten? Rätt dum om du tror det. De förnekade alla DS versioner innan de presenterades också, bevis nog eller?

Nintendo förnekar DSi:
http://kotaku.com/380212/nintendo-cl...s-new-ds-rumor
(märk att de redan då hade förnekat DS lite)

Nintendo förnekar DSi LL:
http://ds.about.com/b/2009/10/27/new...-denies-it.htm
(rätt bra för ryktet säger exakt hur DSi LL skulle vara och vilket också var sanningen sen)

Så? övertygad om att man inte ska tro deras ord?
Citera
2010-01-14, 17:06
Medlem
LifeIsALoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Och 2011 sent skall PS4 komma vad Rumourerna/Ryckterna sägs.
Citera
2010-01-14, 17:11
Citat:
Fina Gubben

Jag snackar dagens 3D teknik, inte det gamla blå/röd tramset.

Den nya generationens 3D kommer kräva dubbel bandbredd då du visar 2 olika bilder för att sen polarisera med glasögon. Alltså samma teknik som på dagens SF 3D bio.

Det är en omöjlighet över Komponent, SCART, composit eller S-video utan kräver HDMI.

Så NEJ den klarar inte 3D, den klarar 3D alla 80-tal med blå/röda glasögon.

* För övrigt. Dina kommentarer är tyvärr väldigt insnöade på hur generationsskiften och konsoler har utvecklats förr. Bara för att man gjorde så förr så betyder det inte att det alltid är så.

Betänk:

PS1 slog N64. Ändå var Sony ute med sitt PS2 före Nintendo med GC. PS2 lyckades rätt bra vad jag minns. Måste alltså segraren i en generation vara sist ut i nästa? SVAR NEJ.

DS är den mest lyckade konsolsatsningen någonsin och att Nintendo skulle titta på hur man lyckas där när man planerar framtiden på Wii är, förvisso mot tidigare trender, men rätt logiskt ur affärs syn.
Senast redigerad av PalmiNio 2010-01-14 kl. 17:17.
Citera
2010-01-14, 17:22
Citat:
Visst Wii sålde inte lika mycket under 2009 som under 2008, men detta beror på att man under 2009 erbjöd sämre titlar än vad man gjorde under 2008. .

Finns inga spel som är så stora att de kan lyfta försäljningen över ett helt år, Halo 3 är nog den som lyft en konsol längst innan det återgick till ett normalt stadie. Wii sålde sämre ALLA veckor fram till prissänkningen mot 2008, att skylla det enbart på sämre släpp är fel.

Dessutom kom Wii Motion Plus, Wii Fit plus och New Super Mario Bros som sålt mångmiljon belopp......så helt dött var det inte. 2008 var inte många fler mångmiljon säljare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in