2013-06-20, 22:21
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
Jag har inte hängt med alls i diskussionerna angående detta ämne. Vad är fördelarna med respektive konsol, något som verkar bättre än det andra eller är det som det oftast är att dom trognaste Xbox spelarna respektive Playstation freaksen kommer fortsätta med den konsol dom alltid har använt?

I slutändan lär det nog handla om det, ja.
Citera
2013-06-21, 06:29
Medlem
weltalls avatar
Går ett rykte om att family-share funktionen som X1 skulle ha innan de tog bort DRM inte var så fantastisk http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=598291
Citera
2013-06-21, 07:59
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Går ett rykte om att family-share funktionen som X1 skulle ha innan de tog bort DRM inte var så fantastisk http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=598291

Haha! Föga oväntat..
Citera
2013-06-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weltall

Det var ganska väntat att det inte var så bra som det lät. Det finns inte en chans att de skulle ge utgivare möjlighet att stoppa/begränsa begagnathandeln för att sedan säga att varje kopia de sålt kommer att kunna spelas gratis av upp till 10 personer till.

Det var kanske (ytterligare) en anledning till att de tog bort alla dessa påfund. En av de få sakerna en del personer var positiva till med Xbone var ju denna funktion. "Hur fan ska vi berätta det här när allt redan ser nattsvart ut?" tänkte de nog.

Citerar mig själv från tidigare:

Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Känns det inte som att vi saknar en pusselbit någonstans?

Först gör Microsoft den mest låsta, begränsande och DRM-fyllda konsolen någonsin. Sedan går man ut och säger att upp till 10 extra personer spridda runt världen ska kunna spela från en såld kopia. Borde inte spelutgivare vara betydligt mer anti mot detta än begagnathandel? Den handeln sker ju ofta i affärer som även säljer nya spel och pengar från sålda spel går ofta till att köpa nya.

Jag misstänker att det kan finnas några restriktioner som de inte nämnt än.
Senast redigerad av Ringo Lam 2013-06-21 kl. 09:38.
Citera
2013-06-21, 10:58
Medlem
Citat:
Det var ganska väntat att det inte var så bra som det lät. Det finns inte en chans att de skulle ge utgivare möjlighet att stoppa/begränsa begagnathandeln för att sedan säga att varje kopia de sålt kommer att kunna spelas gratis av upp till 10 personer till.

Det var kanske (ytterligare) en anledning till att de tog bort alla dessa påfund. En av de få sakerna en del personer var positiva till med Xbone var ju denna funktion. "Hur fan ska vi berätta det här när allt redan ser nattsvart ut?" tänkte de nog.

Citerar mig själv från tidigare:

Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Haha! Föga oväntat..

Vilken tur att de slopade det systemet då, verkar ju knappt finnas några fördelar.
Citera
2013-06-21, 11:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Beredd att hålla med där. När det gick upp för MS att dom lyckats få folk att tro man kunde dela fritt spel med tio polare så fick dom nog lite mer panik än dom redan hade. Nu fick dom en chans att ändra på det folk irriterade sig på utan att behöva släppa ytterligare en bomb.
Citera
2013-06-21, 12:50
Medlem
DerGuteDoktors avatar
Microsoft försökte komma undan med sina kapitalistiska planer och nu försöker de på nytt komma undan med att vika sig mot spelvärldens demokratiska protester. Det värsta av allt är att folk sväljer det och nu faktiskt vill köpa en Xbox One. Mitt förtroende för Microsoft är fullkomligt borta med vinden. Är det ingen annan som märker hur proprietära Microsoft är med sin hårdvara i One?
  • Vill du byta upp din hårddisk till en bättre? Då får du köpa en överprisad specialanpassad sådan från Microsoft.
  • Vill du koppla in ditt vanliga headset i handkontrollens audiouttag? Nope, bara om det är One-anpassat och därmed snordyrt.
  • Men kan du koppla in ditt BlueTooth-headset då? Nä, One kör trådlöst via WiFi (av någon efterbliven anledning) så du får leta efter ett som är kompatibelt. Läs: Dyrt.
  • Har strömkabeln gått sönder? Kan du inte bara plocka kabeln från någon gammal dator då? Nä, du måste köpa Microsofts specialkabel för hundratals kronor.
  • Osv..

När jag köper en PS4 kan jag byta upp hårddisken till vilken snorbillig 1TB i rätt format som jag kan hitta. Jag kan köra mitt BlueTooth-headset utan problem, eller koppla in mina 3,5mm-hörlurar direkt i handkontrollen. Strömkabeln är, förhoppningsvis, en vanlig strömkabel som datorer brukar köra på (precis som med PS3).

När jag tecknar ett PS PLUS abonnemang får man typ 30 titlar gratis, varav många AAA (som iFamous 2, Uncharted 3, Killzone etc), och därefter nya spel varje månad samt snuskigt bra rabatter och specialerbjudanden. Vad får man egentligen för Xbox Live Guld-medlemskap utöver möjligheten att spela online..?

Om man inte får stånd över vissa av de mediokra exklusiva titlar (såsom Ryse) som kommer till Xbox One så måste man vara född baklänges om man förnekar att PS4 är den överlägsna konsolen på varje jävla punkt.
Citera
2013-06-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerGuteDoktor
Microsoft försökte komma undan med sina kapitalistiska planer och nu försöker de på nytt komma undan med att vika sig mot spelvärldens demokratiska protester. Det värsta av allt är att folk sväljer det och nu faktiskt vill köpa en Xbox One. Mitt förtroende för Microsoft är fullkomligt borta med vinden. Är det ingen annan som märker hur proprietära Microsoft är med sin hårdvara i One?
  • Vill du byta upp din hårddisk till en bättre? Då får du köpa en överprisad specialanpassad sådan från Microsoft.
  • Vill du koppla in ditt vanliga headset i handkontrollens audiouttag? Nope, bara om det är One-anpassat och därmed snordyrt.
  • Men kan du koppla in ditt BlueTooth-headset då? Nä, One kör trådlöst via WiFi (av någon efterbliven anledning) så du får leta efter ett som är kompatibelt. Läs: Dyrt.
  • Har strömkabeln gått sönder? Kan du inte bara plocka kabeln från någon gammal dator då? Nä, du måste köpa Microsofts specialkabel för hundratals kronor.
  • Osv..

När jag köper en PS4 kan jag byta upp hårddisken till vilken snorbillig 1TB i rätt format som jag kan hitta. Jag kan köra mitt BlueTooth-headset utan problem, eller koppla in mina 3,5mm-hörlurar direkt i handkontrollen. Strömkabeln är, förhoppningsvis, en vanlig strömkabel som datorer brukar köra på (precis som med PS3).

När jag tecknar ett PS PLUS abonnemang får man typ 30 titlar gratis, varav många AAA (som iFamous 2, Uncharted 3, Killzone etc), och därefter nya spel varje månad samt snuskigt bra rabatter och specialerbjudanden. Vad får man egentligen för Xbox Live Guld-medlemskap utöver möjligheten att spela online..?

Om man inte får stånd över vissa av de mediokra exklusiva titlar (såsom Ryse) som kommer till Xbox One så måste man vara född baklänges om man förnekar att PS4 är den överlägsna konsolen på varje jävla punkt.

Extern HDD funkad med Xbox One, så du måste inte alls köpa en överprisad specialanpassad från Microsoft för att få mer lagringsutrymme, sprid inte sånt skräp. Är hela strömkabeln ett stycke eller är den tvådelad? Jag har läst någonstans att de skall ha en dosa som på 360, då är dosan och kabeln till boxen en del och andra hälften bara en vanlig strömkabel (med ett visst utseende) du kan köpa i alla elektronikbutiker. Xbox Live Gold ger från och med E3 också bort spel gratis. Assasins Creed 1 eller 2, Fable 3 och något mer just nu är gratis för mig som guldkund. De skulle öka på den katalogen, hävdade de då.

Skall vi gå över varje jävla punkt å se så att den är överlägsen? Skall vi börja med RAM-minnes-latens? Ah shit, där sprack det ju. Kan väl ta en till i vilket fall, för att bekräfta att man inte måste vara född baklänges för att inse att PS4 inte är den överlägsna konsolen på varje jävla punkt, kontrollen. Eller skall vi prata om servrar? Energi lagd på molnet? Twitch.tv vs Ustream? Snap-mode? Ja, PS4 har teoretiskt mer teraflops, men kom inte med sånt skräp som att den är överlägsen på varje jävla punkt.
Citera
2013-06-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerGuteDoktor
Det värsta av allt är att folk sväljer det och nu faktiskt vill köpa en Xbox One. Mitt förtroende för Microsoft är fullkomligt borta med vinden.

Helt ärligt så tror jag att Microsoft faktiskt har förlorat många Xbox "fans" efter allt det som har hänt, dom kommer inte att helt komma undan med det även om många har glömt detta om ett par år. Jag själv köper alltid alla konsoler och hade även tillsist rott hem en Xbox One till samlingen också om det inte vore för hela den här episoden. Dom vill införa dessa restriktioner men det var för tidigt helt enkelt och konsumenterna tvingade dom att ändra sig..men Microsoft kommer säkerligen att komma tillbaka med detta framöver. Så minst en kund har dom förlorat i alla fall.

Därmed inte sagt att jag litar fullt ut på Sony heller som också har gjort en del fel tidigare. Kommer dom med sån här skit framöver så blir det bojkott av dom också. Jag har ingen lojalitet mot något företag utan varje generation är det nya förutsättningar och man står och väger för och nackdelar mellan konsolerna för att se vilken man ska ro hem först. Nästa generation kanske Nintendo eller Sony hittar på nått skit som gör att man vänder dom ryggen. Vi får väl se.

Men ja PS4 känns faktiskt ganska överlägsen på dom flesta punkter och Nintendo har som alltid ett gäng spel man bara måste ha, även om själva konsolen Wii U känns ganska lam.
Senast redigerad av Ardbeg-och-LSD 2013-06-21 kl. 13:35.
Citera
2013-06-21, 14:20
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naforce
Xbox Live Gold ger från och med E3 också bort spel gratis. Assasins Creed 1 eller 2, Fable 3 och något mer just nu är gratis för mig som guldkund. De skulle öka på den katalogen, hävdade de då.
Skulle inte gratis spel endast gälla fram till att Xbone lanserats?
Citera
2013-06-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Skulle inte gratis spel endast gälla fram till att Xbone lanserats?

Precis! När Xbox One är lanserat kommer inga fler gratis-spel.
Citera
2013-06-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
Jag har inte hängt med alls i diskussionerna angående detta ämne. Vad är fördelarna med respektive konsol, något som verkar bättre än det andra eller är det som det oftast är att dom trognaste Xbox spelarna respektive Playstation freaksen kommer fortsätta med den konsol dom alltid har använt?

Fördel med PS4 är att den är mycket kraftfullare än Xbox One och att den samtidigt är billigare. Du kan läsa allt om konsolerna här: http://i.imgur.com/MLPe57O.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in