2013-06-17, 18:02
Medlem
Det med ASIC-maskinerna som alla snackar om nu och snackade om för fem månader sedan.

BFL skickar ut lååååångsamt som fan och NYA företag har kommit ut med ASIC-maskiner som Block Erupter Blades som skickas jävligt snabbt. Sen har också någon börjat sälja USB ASIC miners för 2.5 BTC st och för att gå plus med en sådan får du vänta i evighet

Som andra skriver skulle det inte förvåna mig att ASIC säljarna sitter och minar med sina maskiner och skickar ut ett antal maskiner i veckan för få maxprofit. För det finns nog inget sätt att veta om MIN maskin har stått på i 100 timmar eller 1 timme.

Ska man tjäna något på Mina så skulle man börjat för ett två årsedan inte nu när _ALLA_ vill mina.
Fan man är alltid försenad till tåget!

Jag tycker att det borde vara lättare att se hur mycket det ska kosta att skicka BTC till olika adresser nu vill jag skicka 0.0XXXXX BTC till Y men icke sa nicke då jag har för lite BTC pga avgift som jag satt på 0. Varför är det så? Jag kan inte ens skicka 0.00X så avgiften är betald.

EDIT: Finns numera ett svensk företag som tillhandahåller ASIC-maskiner!
https://www.kncminer.com/

Och folk verkar va sura
https://bitcointalk.org/index.php?topic=221312.0
You tell me how the FUCK you are going to have any fucking time to handle this selling pre-order shit?
Senast redigerad av Spermabad 2013-06-17 kl. 18:27.
Citera
2013-06-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
Förde över pengar till kapiton.se. såg senare att just denna sida kan innebära mycket strul.
Jag har väntat i en vecka. Fått några sporadiska mailsvar, men pengarna är frysta i väntan på "validering". Det rörde sig bara om några få tusenlappar. Jag har skickat in en id-scan men efter detta har jag inte fått något svar. Undra om mitt ID går att köpa på cardingforum nu och jag är några tusen fattigare.

Jag förstår om han bara är en privatperson men han borde ha varit tydligare med detta på sin sida. Tänk också på att du alltid måste identifiera dig. Detta gäller inte bara för "misstänkta" transaktioner. Hur kul är det, skicka runt sitt inskannade pass på Internet till ett "företag" som inte har ett telefonnummer för kundsupport, och som sällan svarar på mail? Och detta i en bransch där det finns hur mycket scamming som helst.

Vill inte kriticera honom för mycket för han är 22 och jag gillar iden med bitcoin. Men frustrerande.
Senast redigerad av vassgeting 2013-06-17 kl. 18:25.
Citera
2013-06-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassgeting
Jag har väntat i en vecka. Fått några sporadiska mailsvar, men pengarna är frysta i väntan på "validering". Det rörde sig bara om några få tusenlappar. Jag har skickat in en id-scan men efter detta har jag inte fått något svar. Undra om mitt ID går att köpa på cardingforum nu och jag är några tusen fattigare.

Jag förstår om han bara är en privatperson men han borde ha varit tydligare med detta på sin sida. Tänk också på att du alltid måste identifiera dig. Detta gäller inte bara för "misstänkta" transaktioner. Hur kul är det, skicka runt sitt inskannade pass på Internet till ett "företag" som inte har ett telefonnummer för kundsupport, och som sällan svarar på mail? Och detta i en bransch där det finns hur mycket scamming som helst.

Vill inte kriticera honom för mycket för han är 22 och jag gillar iden med bitcoin. Men frustrerande.

Tänk på att detta är EN person som sitter och pular med företaget och vill att allt ska gå korrekt till, att företaget inte har något nummer är inte särskilt ovanligt idag (nelly tex)

Det tar 3-7 dagar att få cash till MTGOX också... Du kan även köpa BTC IRL eller via SWISH.
Citera
2013-06-17, 19:39
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassgeting

Jag har fört över ganska stora summor vid flera tillfällen utan några som helst bekymmer.
Citera
2013-06-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
De vill ju ta ut en vinst också...
Jo, det begriper jag ju, men den brukar väl vara procent på beloppet. Min frågan är alltså varför estimerad växlingskurs ligger hundra spänn över aktuellt marknadsvärde?
Citera
2013-06-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Jo, det begriper jag ju, men den brukar väl vara procent på beloppet. Min frågan är alltså varför estimerad växlingskurs ligger hundra spänn över aktuellt marknadsvärde?

För att de kan helt enkelt. Varför nöja sig med 2% per köp/sälj när kan köpa/sälja -100/+100?
Det blir inte värt pengarna när man plockar ut 2% då deras volym är löjligt liten jmf de större växelsidorna.

Tycker du inte det är värt +100 kr utöver "Marknadspris" så får du gå till någon annan växlare.
Citera
2013-06-17, 20:39
Medlem
AlistairGrouts avatar
En fråga om Mt.Gox: behöver man verkligen ange sitt riktiga namn osv för att kunna överföra pengar till Mt.Gox (och sedan köpa bitcoins)? Hur funkar det sen: hur för man över bitcoinsen till någon annan person eller organisation?
Citera
2013-06-17, 21:51
Medlem
Köpte bitcoins från btcx.se tidigare idag och mina bitcoins har fortfarande inte anlänt..

Hur lång tid brukar det ta för er? Vet att dom brukar anlända samma dag dom gånger jag har köpt tidigare.
Citera
2013-06-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spermabad
För att de kan helt enkelt. Varför nöja sig med 2% per köp/sälj när kan köpa/sälja -100/+100?
Det blir inte värt pengarna när man plockar ut 2% då deras volym är löjligt liten jmf de större växelsidorna.
Ännu ett exempel på den girighet Bitcoin som påstods stå över. Men icke sa Nice.
Citera
2013-06-18, 01:09
Medlem
Dude30zs avatar
Idioter helt klart!
Citera
2013-06-18, 01:36
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ännu ett exempel på den girighet Bitcoin som påstods stå över. Men icke sa Nice.

Eh, att skylla girigheten på Bitcoin var det dummaste jag läst. Girigheten finns i nivån innan.
Citera
2013-06-18, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Inte du igen! Så du menar att en person som tillhandahåller x antal transfereringar /dag inte kan bestämma priset själv? Det är trotts allt en FRI MARKNAD där du kan ignorera den dyraste parten.

Fan du borde bli misshandlad för din ignorans.

Citat:
Ursprungligen postat av JellyJansen
Eh, att skylla girigheten på Bitcoin var det dummaste jag läst. Girigheten finns i nivån innan.

Nej, klart ej Sieg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in