2013-06-15, 20:27
Medlem
Moderatormeddelande
Handel med Bitcoins över Flashback strider mot regel 1.01 och är alltså INTE tillåtet!

/mod

Då frågar jag om det är någon som kan vara en snäll människa och SKÄNKA bitcoins till mig som motsvarar summan av 34 SEK. För jag pallar inte göra en utlandsbetalning för 100kr plus mer avgifter för att sätta in 34kr plus att det kommer att ta mig 3-5 dagar innan jag kommer få dom. Så om det är någon vänlig själ här som vill fylla på sitt KARMAKONTO så är jag evigt tacksam. Bara slänga iväg ett pm till mig.
Det skulle hjälpa mig något oerhört mycket!!!!

Sen kan jag tipsa om https://ogrr.com/ för dig som också är spelgalen och vill spendera din pengar på annat än snabbmat och starköl
Citera
2013-06-15, 20:38
Medlem
Rätt säker på att tiggande också är förbjudet enligt forumreglerna.

Om du saknar några kronor så är det enklast att satsa på satoshidice.
Citera
2013-06-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Rätt säker på att tiggande också är förbjudet enligt forumreglerna.

Om du saknar några kronor så är det enklast att satsa på satoshidice.

Oj, får hoppas det inte är mot reglerna att tigga då :S

Tyvärr är det tomt på kontot då jag redan betalat in pengarna men inte får min beställning förens sista 34kronorna kommer........

Annars såg den där bitcoinspelsidan jäkligt ball ut får jag medge!
Citera
2013-06-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlie2003
Moderatormeddelande
Handel med Bitcoins över Flashback strider mot regel 1.01 och är alltså INTE tillåtet!

/mod

Då frågar jag om det är någon som kan vara en snäll människa och SKÄNKA bitcoins till mig som motsvarar summan av 34 SEK. För jag pallar inte göra en utlandsbetalning för 100kr plus mer avgifter för att sätta in 34kr plus att det kommer att ta mig 3-5 dagar innan jag kommer få dom. Så om det är någon vänlig själ här som vill fylla på sitt KARMAKONTO så är jag evigt tacksam. Bara slänga iväg ett pm till mig.

Om du har så bråttom så bara köp dem.
https://btcx.se/
Citera
2013-06-16, 14:13
Medlem
Esteems avatar
Tittade på en bitcoin-rig från butterflylabs. En 25GH/s rig kostar ca 8000, i dagens läge tjänar jag ca 16000 varje månad på en sådan om man räknar bort elen. Detta gör att jag tjänar kanske 7000kr/månad efter första månaden om jag räknar högt på el för 1000kr.

Varför gör inte fler folk detta? Att sitta med grafikkort verkar inte alls lönsamt? Har jag missat något i beräkningen?

EDiT: Tyckte det verkade vara för bra för att vara sant, det är alltså en scam där de tar pengarna och inte skickar något?
Senast redigerad av Esteem 2013-06-16 kl. 14:47.
Citera
2013-06-16, 15:51
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie2003
Oj, får hoppas det inte är mot reglerna att tigga då :S

Tyvärr är det tomt på kontot då jag redan betalat in pengarna men inte får min beställning förens sista 34kronorna kommer........

Annars såg den där bitcoinspelsidan jäkligt ball ut får jag medge!
http://coinworker.com/ så kan du utföra enkla jobb på datorn och få betalt i BTC. Så om du orkar så borde du lätt kunna få ihop de coins du saknar.

Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Tittade på en bitcoin-rig från butterflylabs. En 25GH/s rig kostar ca 8000, i dagens läge tjänar jag ca 16000 varje månad på en sådan om man räknar bort elen. Detta gör att jag tjänar kanske 7000kr/månad efter första månaden om jag räknar högt på el för 1000kr.

Varför gör inte fler folk detta? Att sitta med grafikkort verkar inte alls lönsamt? Har jag missat något i beräkningen?

EDiT: Tyckte det verkade vara för bra för att vara sant, det är alltså en scam där de tar pengarna och inte skickar något?
Mer eller mindre. De kanske skickar någon gång men du ska nog inte räkna med att den genererar 16000 i månaden när det väl sker.

Det är mycket möjgligt att BFL själva sitter och minar med sina kunders ASICs tills svårighetsgraden ökar.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-06-16 kl. 15:54.
Citera
2013-06-16, 17:00
Medlem
Run3s avatar
Citat:

ASICs är fortfarande väldigt nytt och det är fortfarande väldigt få som fått sina som de beställt. Som man också kan se så har svårighetsgraden för minandet ökat extremt mycket de senaste veckorna, vilket innebär att man också tjänar allt mindre på att minea.
Citera
2013-06-16, 18:32
Medlem
Citat:

Det är inte en scam, men det är inte heller något get-rich-quick-scheme.

De har haft sina riggar till salu i snart två år och det är typ tio personer som fått dem.

Det står några tusen personer i kö, så om du beställer nu så har du den kanske nästa år.

Dessutom stiger difficulty exponentiellt just nu, så även om du fick den idag så får du räkna med flera månader innan du breakar even. Och därifrån är vinsten extremt långsam.
Citera
2013-06-17, 03:16
Medlem
Förde över pengar till kapiton.se. såg senare att just denna sida kan innebära mycket strul. Förde över pengarna i lördags...så antar att det kommer in idag? (Måndag) då det inte funkar att föra över på en helgdag? För det står ju att det kan ta 1 - 3 bankdagar....vilket innebär vardagar? Korrekt?

Någon som kan bekräfta detta? Tack.

Hoppas innerligt att det inte blir några problem :/
Citera
2013-06-17, 11:40
Medlem
rattugglans avatar
felpost
Citera
2013-06-17, 11:41
Medlem
Hej hej. Tänkte köpa lite bc via btcx, men undrar varför preliminära priset ligger ca 100:- över aktuell reell kurs? Har ju ändå legat mellan 6-700 ett par dagar nu, borde de inte ha hunnit justera kursen?
Citera
2013-06-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Hej hej. Tänkte köpa lite bc via btcx, men undrar varför preliminära priset ligger ca 100:- över aktuell reell kurs? Har ju ändå legat mellan 6-700 ett par dagar nu, borde de inte ha hunnit justera kursen?

De vill ju ta ut en vinst också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in