2013-06-14, 23:25
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anadye
Skulle löst upp dom nu sitter jag här flera timmar senare utan effekt. Kommer jag ens få den vanliga effekten som man får via oralt intag?

Troligtvis inte. Tänkte precis skriva att du bör ploppa ut dom och svälja dom istället men det känns otroligt dumt. Jag har under en fylla och utan pump administrerat Z-analoger som dom är i rumpan utan att få effekt. Kunde lika gärna ha kastat dom. Och då har jag en så låg tolerans att 1 stilnoct/imovane får persiennerna att dallra.
Citera
2013-06-14, 23:35
Medlem
litendockas avatar
Jag brukar kombinera alkohol med Zopiklon varje gång jag dricker. Har blivit så van vid detta att en vanlig sprit-fylla numera alltid känns som lite av en besvikelse. "Seriöst, var det här allt?", typ.

Nu har jag t.ex varit på en fin middag (jag hade tagit 30 mg Sobril innan för att orka vara social) där vi drack vitt vin och jag tog även då en Zopiklon. Jag blev bara ännu trevligare och mer charmig (självupplevt, men jag brukar kunna känna av hur folk reagerar på mig i mitt Zopiklon-stadie, även när det inte är positivt) så det blev absolut inga negativa effekter.

Nu sitter jag framför datorn och dricker men det känns som att något saknas. Mer Zopiklon, kanske?
Citera
2013-06-14, 23:46
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Jag brukar kombinera alkohol med Zopiklon varje gång jag dricker. Har blivit så van vid detta att en vanlig sprit-fylla numera alltid känns som lite av en besvikelse. "Seriöst, var det här allt?", typ.

Nu har jag t.ex varit på en fin middag (jag hade tagit 30 mg Sobril innan för att orka vara social) där vi drack vitt vin och jag tog även då en Zopiklon. Jag blev bara ännu trevligare och mer charmig (självupplevt, men jag brukar kunna känna av hur folk reagerar på mig i mitt Zopiklon-stadie, även när det inte är positivt) så det blev absolut inga negativa effekter.

Nu sitter jag framför datorn och dricker men det känns som att något saknas. Mer Zopiklon, kanske?

Det brukar bli så, har liknande erfarenheter, Alkohol känns liksom tråkigt utan någonting till. Man är där och tänker 'jaha, ska jag vara såhär retarderad utan att ha kul' ? Jag var förövrigt på en fest där 80% av deltagarna (50-70 pers) uttalade sig starkt negativa om alla sorters droger förutom alkohol. Jag var hög på allt och rockade hårt på den festen.
Citera
2013-06-15, 21:12
Medlem
Messiahs avatar
Poppat 10st 10mg Stilnocts för en halvtimma sedan. droppar snart ner 10st Stilnoct 10mg till.

Efter detta lär de bli lite svängalong
Citera
2013-06-15, 21:48
Medlem
Powens avatar
Har tagit stilnoct 10mg i snart 1 år. Problemet är på senaste tiden att jag börjat se dubbelt. Varför har det kommer nu på senaste tiden och aldrig förut? Någon som har samma issue?
Citera
2013-06-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Beror på hur mycket och hur länge du har ätit dessa tabletter.

Jag skulle tippa på några veckor. när jag åt kopiösa mängder Stilnoct i yngre dagar så tog det nästan ett år innan jag fick tillbaka ruset. åt inte på flera månader men fick endå pressa i mig ett 20 tal för att känna något.
Det var första gången och tog 4st. Vill ej ta i rus syfte nå mer bara för sömn då o då
Citera
2013-06-16, 00:01
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Har tagit stilnoct 10mg i snart 1 år. Problemet är på senaste tiden att jag börjat se dubbelt. Varför har det kommer nu på senaste tiden och aldrig förut? Någon som har samma issue?
Vanligt om man inte går och lägger sig efter man tagit tabletten.
Citera
2013-06-16, 04:36
Medlem
PreaCs avatar
Nuu.. Stoppade i mig 40mg zolpidem och förväntar mig något väldigt trevligt.. Har sedan innan mycket alkohol i kroppen samt ikto (överdrivna mängder, 30mg totalt ikväll kanske)

Toleransen mot ikto är rätt
Citera
2013-06-16, 15:30
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Brukade alltid festa med Zopiklon och alkohol i kombination (2 x 7,5 mg) och delade alltid tabletterna på mitten för snabbare och starkare effekt. Blev så van vid detta att en vanlig sprit-fylla numera känns som lite av en besvikelse. Dricker inte speciellt ofta längre men när jag gör det blir det ALLTID någon Zopiklon.

Visst, man får vissa minnesluckor ibland och gör lite mer galna saker än vanligt men varför festar folk egentligen? För att vara lugna och sansade hela kvällen eller för att släppa loss?

Jag känner numera mig själv tillräckligt väl för att veta vad jag gör/inte gör på en sprit-Zopiklon-fylla. Är man däremot nybörjare skulle jag rekommendera att man startar hemma och testar hur denna blandning påverkar en i en säker miljö (utan tillgång till t.ex Facebook eller mer droger).

Kan verkligen rekommenderas för den som vill släppa alla hämningar och sociala fobier eller nojor - på gott och ont.
Varför tror du att du får snabbare och starkare effekt av att dela pillret? dom har ju en brytskåra för att man Ska kunna ta en halv det ger ingen starkare effekt om du så skulle krossa pillret och slicka i dig pulvret eftersom zopiklon och imovane inte är depot.
Citera
2013-06-17, 16:52
Medlem
undervattenfisks avatar
sett denna fråga ställas förut men inte sett något svar och låg och funderade när jag vilade maten...

om man använder zopiklon i 1-2 år varje natt (och ENDAST till natt och som ordinerat) får man då en fysisk avtändning som är likvärdig när man använt någon benso dagligen emot ångest? det bör ju vara så, men det verkar inte vara så, eller?
Citera
2013-06-17, 17:03
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
sett denna fråga ställas förut men inte sett något svar och låg och funderade när jag vilade maten...

om man använder zopiklon i 1-2 år varje natt (och ENDAST till natt och som ordinerat) får man då en fysisk avtändning som är likvärdig när man använt någon benso dagligen emot ångest? det bör ju vara så, men det verkar inte vara så, eller?

Nej det är absolut inte så med de förutsättningarna, inte ens i samma liga(hur olikt beror givetvis på dosen bens man varit föreskriven dagligen och i hur lång tid).
Däremot kan missbruk av zopiklon, dvs mkt högre doser och användning dagtid på daglig basis vara bland de svåraste sakerna att sätta ut utan att skifta till en riktig bens sakta och sedan sätta ut den.
Info finns att tillgå hos tub-projektet, där de har haft en del riktiga skräckexempel, men då pratar vi vanliga månadsdoseringar tagna på daglig basis under längre tid dagtid.
Citera
2013-06-17, 17:37
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Nej det är absolut inte så med de förutsättningarna, inte ens i samma liga(hur olikt beror givetvis på dosen bens man varit föreskriven dagligen och i hur lång tid).
Däremot kan missbruk av zopiklon, dvs mkt högre doser och användning dagtid på daglig basis vara bland de svåraste sakerna att sätta ut utan att skifta till en riktig bens sakta och sedan sätta ut den.
Info finns att tillgå hos tub-projektet, där de har haft en del riktiga skräckexempel, men då pratar vi vanliga månadsdoseringar tagna på daglig basis under längre tid dagtid.
Ja, nog vet jag att zopiklon vid missbruk ger samma AT som benso (äter själv någon sorts benso eller zopiklon varje dag men försöker hålla mitt zopiklon intag till natt bara, för att inte förstöra toleransen totalt på z-analoger det enda som fungerar till sömnen för mig verkar det som.)

Zopiklon spöar skiten ur flunitrazepam enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in