2013-06-10, 01:14
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Pedofili är också en tendens som kan liknas vid homosexualitet. Pedofilier får tänka på barn men absolut inte sätta sina tankar i handling, liksom homosexuella.

Säger han som dyrkar en profet som bevisligen var pedofil... Skäms du inte om du har någon som helst verklighetsuppfattning och förnuft i skallen?!
Citera
2013-06-14, 18:41
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Tja IP, kan du svara på den här frågan jag ställde?

https://www.flashback.org/sp43800313

Du kan PM'a mig så att tråden inte blir hi-jackad...

Jag har redan lagt fram alla åsikter som talar för varför homosexualitet är fel.
Citera
2013-06-14, 18:57
Avslutad
Citat:
Jag har redan lagt fram alla åsikter som talar för varför homosexualitet är fel.
Vad har åsikter med saken att göra? En åsikt bevisar väl inte om något är rätt eller fel. Jag förklarade det där i ett inlägg strax ovan. Du har haft flera dagar på dig att smälta den insikten men det hjälpte uppenbarligen inte.
Citera
2013-06-14, 19:02
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Mest sålda sexleksak till arabiska män är getarslen. Förmodligen är uppblåsbara dockor av flickor i 9-årsåldern också poppis, med ett ögonbryn såklart. Homofili är mycket vanligt i mellanöstern eftersom ogifta män har svårt hitta kvinnor...
Citera
2013-06-14, 23:06
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Om du anser att ämnet är uttömt kanske vi kan gå vidare till apostasi. Du skrev i ditt inlägg till mig (https://www.flashback.org/sp43793648):

Citat:
Varför inte ta diskussionen då om vad det innebär att lämna Islam. Vet du ens hur det går till med apostasi? Nej det är för att jag aldrig har fått chansen att förklara utan personangrepp.

Hur ser du då på detta?
Citera
2013-06-15, 13:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

95+% av dina inlägg är ÅSIKTER, men nu vilar islam's trovärdighet ..... som tur är för islam ..... inte på dina hemmasnickrade gissninger om verklighetens natur eller på din absurde apologetik.
Citera
2013-06-17, 02:17
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om du anser att ämnet är uttömt kanske vi kan gå vidare till apostasi. Du skrev i ditt inlägg till mig (https://www.flashback.org/sp43793648):

Hur ser du då på detta?

Ja du, Svårt att säga. Din kamrat seperitz ville inte svara på mina frågor. Men låt gå för det, vi kan diskutera apostasi men inte just nu. Inte på min ledighet.
Citera
2013-06-17, 08:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ja du, Svårt att säga. Din kamrat seperitz ville inte svara på mina frågor. Men låt gå för det, vi kan diskutera apostasi men inte just nu. Inte på min ledighet.

Och din polare Bin Laden sprängde oskyldiga människor, så du borde be om ursäkt..
Det där med skuldfråga är inte riktigt din grej va? För du förstår, Tinuviel är inte jag, och Tinuviel kan inte ansvara för vad jag skriver..

Dessutom svarade jag på dina frågor varje gång. Det är inte mitt fel att du inte gillade svaret.
Citera
2013-06-17, 08:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Återkom gärna efter din ledighet.

Vad gäller din övriga kommentar fick du svar av Sepirtiz. Gång på gång. Att du inte kunde acceptera svaret speglar din egen syn på homosexualitet snarare än att Sepritz skulle ha undvikit frågan.

För dig är homosexualitet laddat. Det är förbjudet i din religion. Du själv personligen äcklas av det. För DIG är det svar Sepiritz BORDE ge givet. Jag upprepar: För dig.

Men det du måste förstå är att det för många av oss inte är en laddad fråga.

Tänk dig att jag gång på gång ställde dig frågan vilken färg på tröjan du vill att ditt barn ska ha. Du måste välja. Du finner frågan ointressant. Du vill naturligtvis att tröjan ska vara bekväm, passa barnet etc, men vilken roll spelar färgen?

Jag fortsätter insistera på att frågan MÅSTE besvaras. Du upprepar gång på gång att det inte spelar någon roll. Förstår du?

För många av oss spelar det INGEN ROLL. Det vi vill är att våra barn ska vara lyckliga och älskade.
Citera
2013-06-17, 16:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

För att illustrera din dikotomi när du ställde frågan till mig:

Två män står beredda att våldta dig. Ena mannen är vit och andra är svart. Båda männen är identiska i alla dimensioner, sätt, ömsinthet, omfång, sjukdomar och så vidare och båda männen använder kondom när man omsorgsfullt knullar ditt arsle.

Vilken man får du mest njutning av att bli våldtagen av, svart eller vit?
Berätta nu, du måste välja ett svar!

Visst är det kul med dikotomier?
Citera
2013-06-17, 17:17
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
För att illustrera din dikotomi när du ställde frågan till mig:

Två män står beredda att våldta dig. Ena mannen är vit och andra är svart. Båda männen är identiska i alla dimensioner, sätt, ömsinthet, omfång, sjukdomar och så vidare och båda männen använder kondom när man omsorgsfullt knullar ditt arsle.

Vilken man får du mest njutning av att bli våldtagen av, svart eller vit?
Berätta nu, du måste välja ett svar!

Visst är det kul med dikotomier?

Det är ingen idé. IP's argumentationsnivå är på ett barns nivå och fast att du försökt förklara för honom flera gånger att det är helt oresonligt att ställa upp en dikotomi och kräva svar enligt denna, så vägrar han inse att den retoriken hör hemma i sandlådan. Att ta del av vad IP skriver är många gånger som att lyssna på två fjortisar stå och tjafsa om vilket fotbollslag som är bäst eller liknande. Han saknar saklig, retorisk och logisk debattförmåga.

Det skall bli intressant om vi får se lika många fadäser gällande apostasi som vi fått se gällande vattendelningen, anatomin kring fortplantning samt islams syn på kvinnor och homosexuella. De tidigare diskussionerna har påvisat dels koranens motsägelser och felaktigheter samt IP's totala obildning om allt från grundläggande kemi, fysik och biologi till hans (och till stor del islams) vidriga kvinnosyn samt deras hatinställning till homosexualitet. Mängder av homosexuella muslimer söker sig till Sverige pga förtryck och dödshot i deras muslimska hemländer. Sedan när de kommer till det i övrigt toleranta och öppna Sverige så möts de av att vi skyddar samma typ av idiotiska hatläror genom att ge plats åt idioter som IP genom att vi i vår eftersträvan att uppnå total tolerans ger dessa muslimer och andra idioter utrymme att sprida sin hatlära mot t.ex. homosexuella, allt i religionsfrihetens namn och det i Sverige är helt ok att gå hårt åt kristna samfund medans man daltar med islam.

Tolerans i all ära med det skall inte vara en enkelriktad gata. Läror likt islam som sätter kvinnor i en lägre ställning än mannen, fördömer homosexuella samt i många avseenden anser att negativ behandling av icketroende (majoriteten av svenska befolkningen), skall inte skyddas enligt demokratiska och humanistiska principer. Islam är en totalitär maktlära som bygger på förtryck och skall således behandlas därefter, dvs med den yttersta skepsis som går att frammana.

/Nocet
Citera
2013-06-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Det är ingen idé. IP's argumentationsnivå är på ett barns nivå och fast att du försökt förklara för honom flera gånger att det är helt oresonligt att ställa upp en dikotomi och kräva svar enligt denna, så vägrar han inse att den retoriken hör hemma i sandlådan. Att ta del av vad IP skriver är många gånger som att lyssna på två fjortisar stå och tjafsa om vilket fotbollslag som är bäst eller liknande. Han saknar saklig, retorisk och logisk debattförmåga.

Det skall bli intressant om vi får se lika många fadäser gällande apostasi som vi fått se gällande vattendelningen, anatomin kring fortplantning samt islams syn på kvinnor och homosexuella. De tidigare diskussionerna har påvisat dels koranens motsägelser och felaktigheter samt IP's totala obildning om allt från grundläggande kemi, fysik och biologi till hans (och till stor del islams) vidriga kvinnosyn samt deras hatinställning till homosexualitet. Mängder av homosexuella muslimer söker sig till Sverige pga förtryck och dödshot i deras muslimska hemländer. Sedan när de kommer till det i övrigt toleranta och öppna Sverige så möts de av att vi skyddar samma typ av idiotiska hatläror genom att ge plats åt idioter som IP genom att vi i vår eftersträvan att uppnå total tolerans ger dessa muslimer och andra idioter utrymme att sprida sin hatlära mot t.ex. homosexuella, allt i religionsfrihetens namn och det i Sverige är helt ok att gå hårt åt kristna samfund medans man daltar med islam.

Tolerans i all ära med det skall inte vara en enkelriktad gata. Läror likt islam som sätter kvinnor i en lägre ställning än mannen, fördömer homosexuella samt i många avseenden anser att negativ behandling av icketroende (majoriteten av svenska befolkningen), skall inte skyddas enligt demokratiska och humanistiska principer. Islam är en totalitär maktlära som bygger på förtryck och skall således behandlas därefter, dvs med den yttersta skepsis som går att frammana.

/Nocet

IP har tidigare i tråden förklarat hans syn på apostasi, det är att likställa med landsförräderi och straffet bör givetvis anpassas därefter! Jag sitter på ett tåg nu så jag orkar inte leta efter inläggetn, men föga oväntat så har han en ruskigt otrevlig syn på avhoppare och oliktänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in