Citat:
Ursprungligen postat av
Galvestonen
Jag gillar hans noveller, så ex Den förskräckliga Apan kan starkt rekommenderas.
Har läst en del av hans novellsamlingar, men det är egentligen bara Nattsvart, stjärnlöst som jag gillar. Samt 3 noveller av 4 i Mardrömmar. 'Dödsbädden', 'Nattmaror och Drömlandskap' samt 'Allt kan hända' har ganska varierande noveller. Har inte läst 'Den förskräckliga apan' ännu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pulver-Henke
Den här King är ju helt otrolig, att han överhuvudtaget hinner med att skriva så mycket som han gör! Ska Kennedyboken bli översatt till svenska? Nån som vet?
Jag läser just nu "Full dark, no stars" och den är skitbra. Funderar starkt på att hugga in på "Under kupolen" efter den. Nån som läst och kan säga i fall den är bra?
Vilka är era favoriter av King? Jag säger Thinner, Christine, Köplust, Det och Varsel. Sömnlös och Pestens tid är två exempel på verk av honom som jag däremot inte gillade nämnvärt. Samma sak med Död zon.
Håller med om att Full dark, no stars (Nattsvart, stjärnlöst) är fantastisk. Har dock inte hunnit läsa Under Kupolen ännu, men boken ligger på nattduksbordet.
Fast jag gillar faktiskt Död Zon, det är en av de första böckerna med King som jag läste och jag har alltid varit svag för den. Absolut en av mina favoritböcker (inte bara av King, utan i allmänhet också). Pestens tid gilllar jag också, men inte riktigt lika mycket som Död Zon.
Mina favoriter är nog: Död Zon, Benrangel, Varsel, Lida, Köplust samt novellsamlingen Nattsvart, stjärnlöst. Gillar en del andra böcker också. Men håller nog dessa som favoriter. Jag ogillar däremot 'Staden som försvann', 'Rasande Rose' och 'Flickan som älskade Tom Gordon'.
Så vi är ganska olika.