Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Tror att jag har alla böcker med Stephen King, på svenska naturligtvis. Men jag måste säga att en klar försämring har skett. Hans gamla romaner är nästintill oslagbara, idag tycker jag bara att han är seg och konstig. Den sista med honom jag köpte var Signal. Nu blir det inga fler. Han har gjort sitt i min bokhylla.
Men böcker som t ex Det, Christine, Pestens Tid och hans novellsamlingar är bland det bästa som har skrivits.
Att King blivit sämre med åren vet jag faktiskt inte om jag vågar eller vill hålla med om då jag fann både
Signal och
Duma Key som väldigt bra, innovativa och King skriver med en ny slags skaparglädje. Visst känns det mer som att han övergivit lite av sina gamla ideal med hur han lägger fram handlingen i böckerna såväl har det mer genom åren blivit människoskildringar med en sorglig grogrund i botten som böckerna bygger på. Så ja, så mycket skräck är det ju inte tal om längre, men som sagt var Duma Key väldigt bra och har stora förväntningar på
Under the Dome.
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Funderar på att låna en till bok av honom eftersom jag blev så pass impad utav den gröna milen.
Personligen skulle jag ha börjat med Mörka Tornet-sviten nu då alla sju böckerna finns översatta på svenska genom Bra Böcker Förlag.