2013-06-14, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Det är ett beställningsjobb för att minska motsättningarna mot immigration i Europa.
Jag tror inte ett piss på detta. OECD är knappast politiskt oberoende.
Skitenkelt att trolla med statistisk, man kan få Somalier att se bra ut. Vi kommer aldrig få se det svart på vitt.

Instämmer till fullo.
Citera
2013-06-14, 15:45
Medlem
Men ni som är intresserade av riktiga siffror, ni är välkomna att presentera statistik med?
Citera
2013-06-14, 15:54
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
OECD har gjort en undersökning i 27 länder där man bland annat titta på Sverige.

Diskutera följande: Vad tycker ni om rapporten? Bör den ligga till grund för ökad invandring? Är den statistiskt korrekt?

Länk: http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-...-far-tillbaka/

http://www.oecd.org/els/mig/imo2013.htm

Ännu ett bevis på att västvärlden utnyttjar fattiga människor. FyFAN!
Citera
2013-06-14, 15:56
Medlem
Duramaters avatar
Det är klart att SDare ska förneka det.Trångsynta är vad ni är.
SD vill minska invandringen med nästa 90%. Men enligt den här studien så tjänar Sverige på invandrarna.
Jag tror jag vet vad problemet är. Problemet som SDare har är att de vill bli av med en viss typ av en folkgrupp, som t.ex araber eller afrikaner. Ordet invandrare är för brett och SDare vill att man ska få göra om studien där man visar en statistik på hur mycket Sverige tjänar från araber, afrikaner, europeér etc.

Så, varför blundar vissa för statistiken? Är det för att den går emot era fördomar?
Citera
2013-06-14, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Så, varför blundar vissa för statistiken? Är det för att den går emot era fördomar?
Kanske för att statistiken inte är komplett..

https://www.flashback.org/sp43897153
Citera
2013-06-14, 15:58
Medlem
RobinNilsens avatar
Är det lättare för en iranier än en somalier att integreras i ett land? Hur stor roll spelar ursprungsland för integration? Jag har kollat igenom OECD-undersökningen och kommit fram till att ursprungsland för den invandrade spelar roll. Etno-nationalister har dock inte att hurra för, skillnaderna beror inte på etnicitet utan på hur kvalificerad man är. Te.x. läskunnighet. Låg läskunnighet beror i sin tur på sönderslagna utbildningssystem i hemlandet.

Det visar ändå att ursprungsland spelar en enorm roll i hur stora skillnaderna i arbetslöshet mellan utrikes- och inrikesfödda är.
Citera
2013-06-14, 15:59
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfhane
Well, de har ju faktiskt nämnt vilket bidrag som ges/vilken kostnad som uppstår netto per hushåll. Som jämförelseobjekt så genererar ett genomsnittligt infött hushåll en vinst på 7000 euro/år, med samma beräkningsgrund.

det kan nog stämma om man räknar på deras sett, jag ställer mig dock kritisk till att det skulle stämma.

kanske fyller invandringen någon ekonomisk funktion på sikt? ett utökat behov av lågutbildad arbetskraft? men i den fasen vi är i nu är det en katastrof! rasismen växer, kunskapsluckorna blir större, klimatet tuffare mm. jag har i stort bara sett det positiva av det mångkulturella och väldigt få av mina närmaste vänner är helsvenskar men med öppna ögon så har det blivit en stor spricka där hatet haglar...
Citera
2013-06-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Det är klart att SDare ska förneka det.Trångsynta är vad ni är.
SD vill minska invandringen med nästa 90%. Men enligt den här studien så tjänar Sverige på invandrarna.
Jag tror jag vet vad problemet är. Problemet som SDare har är att de vill bli av med en viss typ av en folkgrupp, som t.ex araber eller afrikaner. Ordet invandrare är för brett och SDare vill att man ska få göra om studien där man visar en statistik på hur mycket Sverige tjänar från araber, afrikaner, europeér etc.

Har du läst någonting över huvud taget utöver rubriken? Stor konsensus från nästan alla att det är invandringen är en kostnad enligt den här rapporten om man läser den och inkluderar alla utgiftsposter.

Apropå araber och afrikaner så vet jag inte vad SD vill göra, själv vill jag slänga tillbaka dem till sina egna länder så kan de "betala mer till samhället än de får tillbaka" där istället. Se där, har vi löst tredje världens ekonomiska problem, rasismen i Sverige (ingen att vara rasistisk mot) och segregationen i Sverige.
Citera
2013-06-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Är det lättare för en iranier än en somalier att integreras i ett land? Hur stor roll spelar ursprungsland för integration? Jag har kollat igenom OECD-undersökningen och kommit fram till att ursprungsland för den invandrade spelar roll. Etno-nationalister har dock inte att hurra för, skillnaderna beror inte på etnicitet utan på hur kvalificerad man är. Te.x. läskunnighet. Låg läskunnighet beror i sin tur på sönderslagna utbildningssystem i hemlandet.

Det visar ändå att ursprungsland spelar en enorm roll i hur stora skillnaderna i arbetslöshet mellan utrikes- och inrikesfödda är.
Ja, bara ren slump att negerländerna har ungefär samma standard, arabländerna samma standard osv.
Citera
2013-06-14, 16:18
Medlem
RobinNilsens avatar
Det har de absolut inte. Det där är massiv okunskap. Det är en enorm skillnad mellan Nigeria och Somalia, Qatar och Yemen. Allt har med kvalifikationer att göra.
Citera
2013-06-14, 16:20
Medlem
Deeeeerrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Var det något fel på de källorna som har redovisats tidigare? För du hoppar väl inte bara in i tråden utan att ha läst den?

Ja.
Citera
2013-06-14, 16:35
Medlem
Invandringsfrågan blev helt plötsligt väldigt enkel.
Arbetskraftsinvandring tillåter vi för att vi tjänar på det.
Flyktingar släpper vi in av medmänsklighet.

Nu när korten ligger på bordet så är det enbart logiskt konsekvent att rösta på SD om man är fullblodsrasist. Deras uttåg ur riksdagen känns närmare än någonsin förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in