Citat:
Ursprungligen postat av
Duramater
Det är klart att SDare ska förneka det.Trångsynta är vad ni är.
SD vill minska invandringen med nästa 90%. Men enligt den här studien så tjänar Sverige på invandrarna.
Jag tror jag vet vad problemet är. Problemet som SDare har är att de vill bli av med en viss typ av en folkgrupp, som t.ex araber eller afrikaner. Ordet invandrare är för brett och SDare vill att man ska få göra om studien där man visar en statistik på hur mycket Sverige tjänar från araber, afrikaner, europeér etc.
Så, varför blundar vissa för statistiken? Är det för att den går emot era fördomar?
Har du läst någonting över huvud taget utöver rubriken? Stor konsensus från nästan alla att det är invandringen är en kostnad enligt den här rapporten om man läser den och inkluderar alla utgiftsposter.
Apropå araber och afrikaner så vet jag inte vad SD vill göra, själv vill jag slänga tillbaka dem till sina egna länder så kan de "betala mer till samhället än de får tillbaka" där istället. Se där, har vi löst tredje världens ekonomiska problem, rasismen i Sverige (ingen att vara rasistisk mot) och segregationen i Sverige.