2013-06-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertee
Invandringsfrågan blev helt plötsligt väldigt enkel.
Arbetskraftsinvandring tillåter vi för att vi tjänar på det.
Flyktingar släpper vi in av medmänsklighet.

Nu när korten ligger på bordet så är det enbart logiskt konsekvent att rösta på SD om man är fullblodsrasist. Deras uttåg ur riksdagen känns närmare än någonsin förut.
Ok, men hur berättigar vi Sveriges bidragsinvandring då, som är den absolut dominerande?
Citera
2013-06-14, 16:39
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:

Nu när korten ligger på bordet så är det enbart logiskt konsekvent att rösta på SD om man är fullblodsrasist. Deras uttåg ur riksdagen känns närmare än någonsin förut.

Om vi bara släpper in dessa två grupper så minskar invandringen kraftigt då anhöriga, synnerligen ömmande skäl och i princip alla utom kvotflyktingarna ryker. Så här förespråkar du en minskning på runt 70% av invandringen, inte illa pinkat.
Citera
2013-06-14, 16:41
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:

nu tror jag att korten möjligen kan vara selektiva men jag vet inte. eftersom det är svårt för okvalificerad arbetskraft att få jobb så torde det vara till stor del högutbildade som kommer hit. kan tänka mig att majoriteten har teknik och sjukvårds relaterade utbildningar med special kompetenser samt inom psykosomatiken.

shit alltså jag som trodde att det var invandrare med låg/utan utbildning vi tog in nu känner jag mig otroligt dum
Citera
2013-06-14, 16:43
Medlem
NyanNyans avatar
Varför tar då intye andra länder i t ex Asien efter Sverige om nu invandringspolitiken är så lyckad?

Den vanligaste ursäkten:För de har inte råd.
Va falls? Bidrar inte invandrare med mer än vad de kostar?
Citera
2013-06-14, 17:11
Medlem
HappySadHarrys avatar
Det är helt sjukt med en utredning som bara struntar i 40% av alla kostnader. Det är som om det vore en jättefin affär att hyra ut sin bil till någon som betalade en krona milen i hyra plus bensinen han förbrukade. En krona netto i vinst för varje mil bara man glömmer alla andra kostnader ett bilägande för med sig.
Citera
2013-06-14, 17:25
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Så har det väl alltid låtit? Eller menar du att något nytt har tillkommit?
Citera
2013-06-14, 17:25
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:

Ja, den tolkningen blir väldigt enkel att göra. Tyvärr så är det inte den verklighet som många kommuner tampas med och därför kan nog verkligheten sätta stopp oavsett SD.
Citera
2013-06-14, 17:39
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Det är klart att SDare ska förneka det.Trångsynta är vad ni är.
SD vill minska invandringen med nästa 90%. Men enligt den här studien så tjänar Sverige på invandrarna.
Jag tror jag vet vad problemet är. Problemet som SDare har är att de vill bli av med en viss typ av en folkgrupp, som t.ex araber eller afrikaner. Ordet invandrare är för brett och SDare vill att man ska få göra om studien där man visar en statistik på hur mycket Sverige tjänar från araber, afrikaner, europeér etc.

Så, varför blundar vissa för statistiken? Är det för att den går emot era fördomar?

Vart finns statistiken? Det enda jag har fått läsa är att det finns statistik av knappast opartiska människor.
Man har vägrat visa statistik i så många år nu så är ju säkert något annat som spelar roll tex hur stor andel är utav europeisk invandring kontra afrikansk.
Om nu invandringen är så lönosam hur kommer det sig att vi sakta monterar ner sjukvård,äldrevård och skola i landet då? Om vi ej fått se hur mycket invandringen kostar som man vägrar visa hur ska vi då inse hur lönosam den är?
Tycker f.ö du är lika trångsynt som du anser SD:are att vara - är man kritisk mot denna studie är man per automatik rasist enligt din åsikt.
Citera
2013-06-14, 17:58
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det är helt sjukt med en utredning som bara struntar i 40% av alla kostnader. Det är som om det vore en jättefin affär att hyra ut sin bil till någon som betalade en krona milen i hyra plus bensinen han förbrukade. En krona netto i vinst för varje mil bara man glömmer alla andra kostnader ett bilägande för med sig.

Var är "gilla-knappen" ?
Citera
2013-06-14, 18:02
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Varför tar då intye andra länder i t ex Asien efter Sverige om nu invandringspolitiken är så lyckad?

Zlatan, pizza och kebab är en lyx vet du väl.

Nej, det är givetvis ren BS då de utelämnar många fler kostnader för invällningen än vad som troligen rapporten bygger på.
Senast redigerad av Mad monk 2013-06-14 kl. 18:06.
Citera
2013-06-14, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Det har de absolut inte. Det där är massiv okunskap. Det är en enorm skillnad mellan Nigeria och Somalia, Qatar och Yemen. Allt har med kvalifikationer att göra.

Allt har med ras att göra. Så länge locket är på kring att diskutera rasers olikheter kommer vi aldrig tillrätta med någonting. Att som i nuläget satsa mer pengar är helt förkastligt. F.ö anser jag att ansvariga utgivare bör hängas i närmaste lyktstolpe. "Lögn, förbannad lögn och statistik" !!
Citera
2013-06-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan

Jag har sett flera i den här tråden som fört samma resonemang som du. Men jag har inte sett en enda person som svarat sakligt på frågan*. Kan inte någon som förespråkar detta förklara hur det står till?

*EDIT: Jag har inte sett en enda person svara på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in