Citat:
Ursprungligen postat av
Visf
Jag kommenterade att det är en svaghet då man underrapporterar de stora strömningar av arbetskraftsinvandringar som vi haft till Europa av ingenjörer under de senaste decenniet. Att påstå att det är problematiskt men anta att invandrare ljuger om sina inkomst i högre mån än andra personer saknar hel belägg, bortfallet skriver man om i rapporten och hävdar då att man underrapporterar förtjänster.
Man har dock inte kompenserat för det.
Anledningen till att jag är skeptiskt till enkätundersökningen är att jag tror den ger ett mindre exakt underlag än en totalundersökning, eftersom man riskerar få ett snedvridet urval. Migrationsströmmarna in i Sverige är extremt olika, och det är flera grupper som ska representeras.
Att personer som inte ännu blivit medborgare verkar vara särskilt lönsamma kan ju bero på att de som inte är det har språkliga hinder som gör det svårt för dem att svara på enkäten överhuvudtaget. Systematiskt bortfall någon?
Citat:
Att du antar att problemet med enkätundersökningen är att egentligen så betalar invandrare mindre och tar mer bidrag är enbart ett antagande du gör.
Att jag skulle göra ett sådant antagande är enbart ett antagande som du gör.
Vänligen,
SD-trollet