2013-06-14, 12:19
Medlem
Deeeeerrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfhane
Så är fallet.
Kolla på tabell 3.7, det står svart på vitt att:
"Baseline plus per capita allocation of collectively-accroed items (excluding defence)"
Sweden -0,57 % of GDP

Notera även att försvaret kostar ca 50 miljarder om året, hade även det inräknats så hade siffran sjunkit ytterligare.

Döda dig själv. Du är pinsamt okunning. Siffrorna du hävisar till förklarar hur tabellen fungerar.
Citera
2013-06-14, 12:20
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragil
Är så verkligen fallet? Jag har förvisso inte läst rapporten själv, men följande står i TS:

Torde inte annan samhällsservice inkludera skola, sjukvård, barnbidrag och SFI?
Vad menar du skulle vända tabell 3.7 'Baseline' 0,2% till 'Baseline plus per capita allocation of collectively-accured items (exclud. defense)' till -0,57% vara då?
Citera
2013-06-14, 12:20
Medlem
Deeeeerrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
I rest my case. Er språkliga lathet beror just på att ni är så inavlade.

Generalisera inte nu. Vissa av oss är relativt händiga med det svenska språket.
Citera
2013-06-14, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deeeeerrrr
Generalisera inte nu. Vissa av oss är relativt händiga med det svenska språket.

Nej lära sig att klippa och klistra kan man träna upp en apa att klara av så det är ingen bedrift.
Citera
2013-06-14, 12:29
Medlem
Atlanteans avatar
En rapport som okritiskt hyllas av DN får man ta med en nypa salt. Tidningen har ju en "opinionsskapande" agenda, som de själva säger. Alltså lika pålitlig som kommunisttidens Pravda.
Citera
2013-06-14, 12:31
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JewD
Varför rapporterar inte medierna om -0.57%? Har så svårt att tro att hela journalistkåren är så "anti-SD". Börjar fundera på vad som är sanningen... Om nu svenska medier undanhåller allt så hoppas jag att vi öppnar gränserna helt och då emigrerar jag direkt. För att sedan följa Sveriges förfall

Dels har man gjort bort sig, i synnerhet SvD som basunerat ut som huvudrubrik på sin hemsida att Sverige tjänar på invandringen - vilket inte alls är sant enligt OECDs rapport, som syns tydligt i figur 3.7.

Och dels rapporterar svensk media inte om sådant som inte passar. Det här kan ses som en tydlig studie i opartiskhet för svensk media, är man beredd att göra rättelser på rena felaktigheter när det går emot ens politiska övertygelse? Är man beredd att nyansera bilden man själv målat upp, när man fått saklig kritik?

Just nu känns det otvivelaktigt så att man är besatta av att måla upp den utomeuropeiska invandringen som en framgång: tar alla chanser att göra det, om än felaktigt, och förtiger sådant som inte passar - t.ex. de stora attitydstudier som gjorts nyligen i Frankrike och England som var stora nyheter för ett par månader sedan i resten av världen, eller den stora studie som mätte rasism över hela världen - som visade en helt annan bild än den vite mannen som något huvudproblem.

Personligen tycker jag att det här är pinsamt för stora morgontidningar, att det inte ens går att lira på fakta i dem längre.
Citera
2013-06-14, 12:34
Medlem
Deeeeerrrrs avatar
Citat:
Nej lära sig att klippa och klistra kan man träna upp en apa att klara av så det är ingen bedrift.

Herrn får artigt veta att jag varken klipper eller klistrar.
Citera
2013-06-14, 12:37
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
I rest my case. Er språkliga lathet beror just på att ni är så inavlade.

Så, det du gör i den här tråden är att gå till personangrepp och anmärka på stavning och språket? Skäms helt ärligt över ditt beteende. Men du kommer aldrig förstå varför.
Citera
2013-06-14, 12:37
Medlem
Intressant att exempelvis Frankrike inte går plus på invandringen, det känns ju som att Sveriges förorter inom en snar framtid kommer likna Frankrikes, så då lär vi inte "gå plus" längr till.
Citera
2013-06-14, 12:38
Medlem
Medel-IQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Fast siffrorna som sådana är väl korrekta?
Siffrorna är till stor del baserade på en POSTENKÄT och undersökningen är därför ointressant jämfört med de tidigare undersökningar som använt exakt statistik som Ekbergs utredning. Hur många svar får man från postenkäter till de enorma mängder analfabeter vi importerar?
Citera
2013-06-14, 12:42
Medlem
chills.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseH
Självklart! I Sverige ses bidragstagande som den ädlaste formen av sysselsättning, detta sedan
i alla fall 1970-talet. I Sverige är du som högst på samhällspyramiden om du är sjukskriven för depression av din husläkare och kedjerökare.

Men jag är seriös, jag vet nämligen inte;

Räknas skatten på bidrag av diverse slag som faktisk vinst? Är man skattebetalare i sverige om man lever på bidrag? Helt sjukt isåfall...
Citera
2013-06-14, 12:47
Medlem
Spinnacers avatar
Det är ett beställningsjobb för att minska motsättningarna mot immigration i Europa.
Jag tror inte ett piss på detta. OECD är knappast politiskt oberoende.
Skitenkelt att trolla med statistisk, man kan få Somalier att se bra ut. Vi kommer aldrig få se det svart på vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in