Citat:
Ursprungligen postat av
JewD
Varför rapporterar inte medierna om -0.57%? Har så svårt att tro att hela journalistkåren är så "anti-SD". Börjar fundera på vad som är sanningen... Om nu svenska medier undanhåller allt så hoppas jag att vi öppnar gränserna helt och då emigrerar jag direkt. För att sedan följa Sveriges förfall
Dels har man gjort bort sig, i synnerhet SvD som basunerat ut som huvudrubrik på sin hemsida att Sverige tjänar på invandringen - vilket inte alls är sant enligt OECDs rapport, som syns tydligt i figur 3.7.
Och dels rapporterar svensk media inte om sådant som inte passar. Det här kan ses som en tydlig studie i opartiskhet för svensk media, är man beredd att göra rättelser på rena felaktigheter när det går emot ens politiska övertygelse? Är man beredd att nyansera bilden man själv målat upp, när man fått saklig kritik?
Just nu känns det otvivelaktigt så att man är besatta av att måla upp den utomeuropeiska invandringen som en framgång: tar alla chanser att göra det, om än felaktigt, och förtiger sådant som inte passar - t.ex. de stora attitydstudier som gjorts nyligen i Frankrike och England som var stora nyheter för ett par månader sedan i resten av världen, eller den stora studie som mätte rasism över hela världen - som visade en helt annan bild än den vite mannen som något huvudproblem.
Personligen tycker jag att det här är pinsamt för stora morgontidningar, att det inte ens går att lira på fakta i dem längre.