Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Intressant uppgift men jag liksom dig blir lite tveksam just med datum, det är ofta som man dribblar samman datum, helger mm. Men vittnet är iaf intressant och borde vara någon stugägare i området som kanske vet, ja just den helgen var jag i stugan och t.ex. krattade, vårstädade stugtomten etc.
Någon broder ? Har de lånat ut stugan eller har helt enkelt KJ varit med i partajet.
Det som skulle ställa allt på huvet om de varit ute i stugan är denna jäkla mobilsignal som jag hakat upp mig på, Åbergsmasten/sävastmasten. Varför släcks hennes signal ca 21 tiden i detta område Bodsvedjan/Sävast ?
För att de tillbringade sin tid på södra skjutfältet troligtvis med några andra från det där gänget. Sen blev väl pojkarna lite sugna på annat och "bedövade" VB på lämpligt, samtidigt som de tog av henne mobilen eftersom de noterat att hon skickat sms till någon. Sen bar det i väg till stugan efter det att KJ parkerat sin bil i Bodsvedjan. Föräldrarna var utomlands så det var FF. Vad som hände där kan ni nog förstå utan att jag skriver det.
Möjlig tanke är ju att chafuffören och resten av gänget drog i väg sent på natten/tidig morgon efter det alla var nöjda. Däremot kanske VB piggnade till och var fly förbannad och hotade anmäla dem. Detta fick då KJ att göra det han numera är häktad för.