2013-06-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Ödehuset = Gula huset hade räckt + 5 liter bensin och en tändare/ask tändstickor. Nu är jag hemsk, men om man står mitt upp i detta och inte vill åka dit.. Logik!
Kommer aldrig att bli klok på fyndplatserna.

dock ska det väl vara väldigt svårt att helt elda upp en kropp utan typ kremeringsugn?
Citera
2013-06-13, 18:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Intressant uppgift men jag liksom dig blir lite tveksam just med datum, det är ofta som man dribblar samman datum, helger mm. Men vittnet är iaf intressant och borde vara någon stugägare i området som kanske vet, ja just den helgen var jag i stugan och t.ex. krattade, vårstädade stugtomten etc.
Någon broder ? Har de lånat ut stugan eller har helt enkelt KJ varit med i partajet.

Det som skulle ställa allt på huvet om de varit ute i stugan är denna jäkla mobilsignal som jag hakat upp mig på, Åbergsmasten/sävastmasten. Varför släcks hennes signal ca 21 tiden i detta område Bodsvedjan/Sävast ?

För att de tillbringade sin tid på södra skjutfältet troligtvis med några andra från det där gänget. Sen blev väl pojkarna lite sugna på annat och "bedövade" VB på lämpligt, samtidigt som de tog av henne mobilen eftersom de noterat att hon skickat sms till någon. Sen bar det i väg till stugan efter det att KJ parkerat sin bil i Bodsvedjan. Föräldrarna var utomlands så det var FF. Vad som hände där kan ni nog förstå utan att jag skriver det.

Möjlig tanke är ju att chafuffören och resten av gänget drog i väg sent på natten/tidig morgon efter det alla var nöjda. Däremot kanske VB piggnade till och var fly förbannad och hotade anmäla dem. Detta fick då KJ att göra det han numera är häktad för.
Citera
2013-06-13, 18:14
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Exakt. Gissningsvis hade väl inte räddningstjänsten direkt jobbat häcken av sig för att rädda byggnaden heller, utan snarare låtit den brinna ner under kontrollerade former. Man hade kanske hittat rester av kroppen, men att hitta några spår skulle väl varit aningen knepigt.

Polisen kanske inte ens hade hittat benrester i de förkolnade kvarlämningarna utan avblåst det hela som ett pojkstreck, om än mordbrand. Marken hade schaktats och forslats till en depå, blandats med jord och haft det som markförstärkare någon helt annanstans. Skallen hittas långt senare, utan tänder och avförs som..medeltidsfynd. Får stoppa mig nu..
Citera
2013-06-13, 18:18
Medlem
Det var KJ's broder DJ som hade en mindre fest där.
Citera
2013-06-13, 18:21
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
dock ska det väl vara väldigt svårt att helt elda upp en kropp utan typ kremeringsugn?

Tror det hade blivit bra drag, då huset saknar grund. Luftspalt = självdrag. Syret sugs in underifrån. Men jag kanske har fel..
Citera
2013-06-13, 18:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvick
Då lär det knappast ha varit mordplatsen. Mordet hade stört festen, eller vice versa.
Citera
2013-06-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Tror det hade blivit bra drag, då huset saknar grund. Luftspalt = självdrag. Syret sugs in underifrån. Men jag kanske har fel..

nja, jag har ingen aning, har inte testat :P
men jag vet att jag har hört.. det blir typ ofta ett förkolnat skelett kvar...
Citera
2013-06-13, 18:23
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Den yngre brodern?
Citera
2013-06-13, 18:24
Medlem
highfives avatar
Vad hände sen då?

Jag har svårt tro att han stycka henne i stugan, varför undrar du kanske? Jo för att man hittade kroppsdelarna ovanför Svartbyn och att det är en hel del stugar kring denna sjö. Dessutom måste det var ännu svårare att dölja spår i en gammal stuga än i en nyare lägenhet. Hade han styckat henne i stugan så varför far han då in med kroppsdelarna till Mjösjöberget? Enda orsaken är om han tänkt låsa in allt i det gula huset, men det känns för långsökt. Annat alternativ är att försöka sätta dit sin lillebror av någon okänd anledning. Kanske för att han var föräldrarnas lille gunstling och alltid fått allt han pekat på.

Jag kan iaf tänka mig att han transporterade bort VBs kropp på måndagen den 6/5 från stugan. Då var det måndag och de flesta i stugorna var på sina arbeten i stan.
Citera
2013-06-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad hände sen då?

Jag har svårt tro att han stycka henne i stugan, varför undrar du kanske? Jo för att man hittade kroppsdelarna ovanför Svartbyn och att det är en hel del stugar kring denna sjö. Dessutom måste det var ännu svårare att dölja spår i en gammal stuga än i en nyare lägenhet. Hade han styckat henne i stugan så varför far han då in med kroppsdelarna till Mjösjöberget? Enda orsaken är om han tänkt låsa in allt i det gula huset, men det känns för långsökt. Annat alternativ är att försöka sätta dit sin lillebror av någon okänd anledning. Kanske för att han var föräldrarnas lille gunstling och alltid fått allt han pekat på.

Jag kan iaf tänka mig att han transporterade bort VBs kropp på måndagen den 6/5 från stugan. Då var det måndag och de flesta i stugorna var på sina arbeten i stan.

men stugan hade juh varit tom enligt någon som sa at tpolisen sagt det typ tre dagar innan fyndet gjordes?
samt ryktet jag hört att de bara legat där i typ max 24h
och så kvinnan och hunden som hade blivit hispig
Citera
2013-06-13, 18:25
Medlem
highfives avatar
Citat:

Den intressanta frågan är hur du vet detta?
Citera
2013-06-13, 18:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
men stugan hade juh varit tom enligt någon som sa at tpolisen sagt det typ tre dagar innan fyndet gjordes?
samt ryktet jag hört att de bara legat där i typ max 24h
och så kvinnan och hunden som hade blivit hispig

Jo, men eftersom han inte klarade att lyfta in allt vid första tillfället så placerades han allt vid fp2. Sen när det drog ihop sig och mps-söket var på gång den 20/5 så gjorde han ett sista desperat försök att få in kroppsdelarna i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in