2013-06-13, 18:35
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad hände sen då?

Jag har svårt tro att han stycka henne i stugan, varför undrar du kanske? Jo för att man hittade kroppsdelarna ovanför Svartbyn och att det är en hel del stugar kring denna sjö. Dessutom måste det var ännu svårare att dölja spår i en gammal stuga än i en nyare lägenhet. Hade han styckat henne i stugan så varför far han då in med kroppsdelarna till Mjösjöberget? Enda orsaken är om han tänkt låsa in allt i det gula huset, men det känns för långsökt. Annat alternativ är att försöka sätta dit sin lillebror av någon okänd anledning. Kanske för att han var föräldrarnas lille gunstling och alltid fått allt han pekat på.

Jag kan iaf tänka mig att han transporterade bort VBs kropp på måndagen den 6/5 från stugan. Då var det måndag och de flesta i stugorna var på sina arbeten i stan.

Men varför stycka? 3-4 svarta plastsäckar att dra över kroppen, fäst upptill med tejp, sätt personen i passagerarsätet och kör mot älven. Skär upp tejpen, låt kroppen glida ur säckarna ner i vattnet. Elda upp säckar, tejp, tejprulle, torka av handtag på kniv och släng ut i älven. Flytta bilen, sopa igen spår med granris. Åk hem och lev med dig själv.

Alltså, den här tråden tar fram det mörkaste i mig.
Citera
2013-06-13, 18:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Naturligtvis oerhört intressant uppgift om den kan styrkas. Det finns ju alltid en risk att vittnen tar fel på datum, eller att det är någon annan grupp personer (KJ har ju två bröder i "festålder") som varit i stugan.

OM det är KJ som varit i stugan så har han helt uppenbart ljugit om sina förehavanden under lördagen och då lär det inte finnas mycket utrymme kvar för att han inte skulle vara inblandad i detta på ena eller andra sättet.

Jag håller fortfarande KJ som ensam gärningsman för det mest sannolika scenariot, men utesluter inte heller att andra personer kan veta mer åtminstone. Några "spel" i skogarna runt Boden med levande måltavla betraktar jag däremot inte som någon alternativhypotes att ta på allvar.

Intressant att se om det var Kibba & Co som vittnet såg natten mot 5 maj och om dessa är medlemmar i samma airsoft-gäng - eller om dessa liksom Kibba är eb med skev verklighetsuppfattning med svag eller obefintlig till konsekvensanalys av sitt handlande. Eller rent av satanister. Stämmer uppgiften om datum och att det var KJ med vänner vittnet har sett är sannolikheten att han skiljdes från polarna framåt småtimmarna och på egen hand mördade och styckade Vatchareeya närmast mikroskopisk. Jag misstänker att någon i det här gänget har tillgång till ett utrymme där VB hölls inlåst för att användas för ett specifikt ändamål senare. All in på att KJ inte var ensam om det här.
Citera
2013-06-13, 18:39
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Jo, men eftersom han inte klarade att lyfta in allt vid första tillfället så placerades han allt vid fp2. Sen när det drog ihop sig och mps-söket var på gång den 20/5 så gjorde han ett sista desperat försök att få in kroppsdelarna i huset.

Jag tror också det. Och jag tror INTE att han velat att de ska hittas så fort, för att stoltsera eller vad en del funderar över. Då hade han väl inte täckt det utan lämnat dem ute i det fria? Tror att han blev avbruten, drabbades av ångest eller vad det nu kan ha varit. Tror inte att fp2 var menat som slutförvaring.
Citera
2013-06-13, 18:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men varför stycka? 3-4 svarta plastsäckar att dra över kroppen, fäst upptill med tejp, sätt personen i passagerarsätet och kör mot älven. Skär upp tejpen, låt kroppen glida ur säckarna ner i vattnet. Elda upp säckar, tejp, tejprulle, torka av handtag på kniv och släng ut i älven. Flytta bilen, sopa igen spår med granris. Åk hem och lev med dig själv.

Alltså, den här tråden tar fram det mörkaste i mig.

Antagligen för att det var rätt bra drag i vattnet vid den tiden och risken var uppenbar att den skulle tumla runt i vattnet och i värsta fall skulle någon fiskare ha noterat detta. Hade man funnit henne efter stranden nedströms Bodsvedjan så lär hans odds varit ännu lägre.
Citera
2013-06-13, 18:46
Medlem
highfives avatar
Det här som jag skrev om lillbrorsan i inlägget ovan kom av bara farten. Vet vi hur KJ´s och DJ´s relation var? Tänker om GM var så pass "slug" så han försökt sätta dit sin egen bror och därför placerade han kroppsdelarna strax ovanför föräldrahemmet. Föräldrarna var kanske utomlands just denna helg.
Citera
2013-06-13, 18:49
Medlem
Citat:
Det här som jag skrev om lillbrorsan i inlägget ovan kom av bara farten. Vet vi hur KJ´s och DJ´s relation var? Tänker om GM var så pass "slug" så han försökt sätta dit sin egen bror och därför placerade han kroppsdelarna strax ovanför föräldrahemmet. Föräldrarna var kanske utomlands just denna helg.

dom hade väl varit utomlands mellan 3/5-10/5?
Citera
2013-06-13, 18:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
dom hade väl varit utomlands mellan 3/5-10/5?

Det var det jag skrev också att de var utomlands denna helg?

Är det någon som vet hur relationen mellan bröderna var?
Citera
2013-06-13, 18:52
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Antagligen för att det var rätt bra drag i vattnet vid den tiden och risken var uppenbar att den skulle tumla runt i vattnet och i värsta fall skulle någon fiskare ha noterat detta. Hade man funnit henne efter stranden nedströms Bodsvedjan så lär hans odds varit ännu lägre.

Det enorma skogsområde bortom stugan då?
Varför Mjösjöberget som numer framstår som rena innestället ute för allehanda Boden-bor?
Gula huset/ödehuset ligger ju alldeles vid en vägkorsning. Det blir en massa väderstreck att hålla koll på. Det är banne mig ett högriskområde för bevittnande.
Citera
2013-06-13, 18:53
Medlem
Pelleblaous avatar
Eftersom polisen nyligen fått vetskap om denna fest (att det hände samt antalet inblandade) genom ett vittne och tydligen inte genom de som var med på festen, talar för flera inblandade, känns mycket oroande
Hoppas det får sin förklaring
Citera
2013-06-13, 18:54
Medlem
Citat:

uppfattade fel, ursäkta.
trodde du var osäker eller frågande
Citera
2013-06-13, 18:55
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Vem ville sätta dit vem av de två om så?
Citera
2013-06-13, 18:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det enorma skogsområde bortom stugan då?
Varför Mjösjöberget som numer framstår som rena innestället ute för allehanda Boden-bor?
Gula huset/ödehuset ligger ju alldeles vid en vägkorsning. Det blir en massa väderstreck att hålla koll på. Det är banne mig ett högriskområde för bevittnande.

Ja jag håller med, men det måste finnas något skäl/anledning till att placerade kroppen på Mjösjöberget? Visst han kan köra bakvägen förbi Flarken så han behöver inte åka genom Erikslund, men ändå.

Det som finns nära Ödehuset och Mjösjöberget är faktiskt hans föräldrahem där lillebror fortfarande bor kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in