Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Vad hände sen då?
Jag har svårt tro att han stycka henne i stugan, varför undrar du kanske? Jo för att man hittade kroppsdelarna ovanför Svartbyn och att det är en hel del stugar kring denna sjö. Dessutom måste det var ännu svårare att dölja spår i en gammal stuga än i en nyare lägenhet. Hade han styckat henne i stugan så varför far han då in med kroppsdelarna till Mjösjöberget? Enda orsaken är om han tänkt låsa in allt i det gula huset, men det känns för långsökt. Annat alternativ är att försöka sätta dit sin lillebror av någon okänd anledning. Kanske för att han var föräldrarnas lille gunstling och alltid fått allt han pekat på.
Jag kan iaf tänka mig att han transporterade bort VBs kropp på måndagen den 6/5 från stugan. Då var det måndag och de flesta i stugorna var på sina arbeten i stan.
Men varför stycka? 3-4 svarta plastsäckar att dra över kroppen, fäst upptill med tejp, sätt personen i passagerarsätet och kör mot älven. Skär upp tejpen, låt kroppen glida ur säckarna ner i vattnet. Elda upp säckar, tejp, tejprulle, torka av handtag på kniv och släng ut i älven. Flytta bilen, sopa igen spår med granris. Åk hem och lev med dig själv.
Alltså, den här tråden tar fram det mörkaste i mig.