Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Naturligtvis oerhört intressant uppgift om den kan styrkas. Det finns ju alltid en risk att vittnen tar fel på datum, eller att det är någon annan grupp personer (KJ har ju två bröder i "festålder") som varit i stugan.
OM det är KJ som varit i stugan så har han helt uppenbart ljugit om sina förehavanden under lördagen och då lär det inte finnas mycket utrymme kvar för att han inte skulle vara inblandad i detta på ena eller andra sättet.
Jag håller fortfarande KJ som ensam gärningsman för det mest sannolika scenariot, men utesluter inte heller att andra personer kan veta mer åtminstone. Några "spel" i skogarna runt Boden med levande måltavla betraktar jag däremot inte som någon alternativhypotes att ta på allvar.
Intressant uppgift men jag liksom dig blir lite tveksam just med datum, det är ofta som man dribblar samman datum, helger mm. Men vittnet är iaf intressant och borde vara någon stugägare i området som kanske vet, ja just den helgen var jag i stugan och t.ex. krattade, vårstädade stugtomten etc.
Någon broder ? Har de lånat ut stugan eller har helt enkelt KJ varit med i partajet.
Det som skulle ställa allt på huvet om de varit ute i stugan är denna jäkla mobilsignal som jag hakat upp mig på, Åbergsmasten/sävastmasten. Varför släcks hennes signal ca 21 tiden i detta område Bodsvedjan/Sävast ?