2013-06-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag tycker också att det påminner om Lycksele- därför har jag även spekulerat om det kan röra sig om ett sexuellt motiv, speciellt med tanke på de 7 knivhuggen efter döden som uppges bilda ett mönster. Alla frågar sig alltid varför- men man finner dock sällan någon logisk förklaring till dessa vansinnesdåd, eller vad man nu ska kalla dem, sker.

Lyckselemördaren hade dock en grav psykisk störning- så det ska bli spännande att se vad KJs sinnesundersökning visar. Förövrigt så anser jag annars att det gott och väl kan räcka med en redig depression och alkohol för att dessa slags scenarior ska uppstå- eller att gärningsmannen ifråga är av den mer lättkränkta typen.

har hört mönstret ska vara ett kors det också
Citera
2013-06-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Där håller jag med åtminstone vad gäller "städkärringen" som rent av skändar den som är saknad, alla inlägg är med medkänsla, hopp, hjälpa till att leta men så kommer detta med AN och fullständigt går emot vad som är det normala när någon har försvunnit.

Trådföljare skriver också om AN typ, måste få synas, höras och vara i centrum. En "städkärring" i centrum som inte har intellektet att visa vördnad eller omtanke.
Sannolikt oerhört självcentrerad där omgivningen skall lyssna och det hon säger är vad som gäller och det är vad alla skall fatta, förstå och rätta sig efter.

Hoppas hon tar skurhinken över huvudet och bara går under jorden för där passar hon bäst, empatilösa människa.

Sista blev lite från hjärtat för jag har inget övers för empatilösa människor när någon saknas och andra människor ställer upp förutsättningslöst för att hjälpa i en svår situation för familjen och vänner.

typ så jag förstod att hon skulle vara av en som vet vem hon är sen långt tillbaka typ
"överspänd" är ordet hen använde om henne
Citera
2013-06-11, 20:13
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag är av uppfattningen att de allra flesta skulle klara utav det- under vissa omständigheter. Jag säger bara; offentliga avrättningar, häxor brända på bål och gladiatorspel, ja historien är full av brutaliteter i mänsklighetens historia.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stegling

"Stegling från verbet "stegla" med betydelsen att spika fast en avrättad persons kropp eller huvud och eventuellt högra hand på en påle i förnedrande och avskräckande syfte. Stegling var vanlig i Sverige under medeltiden och framåt, bland annat som straff för upprorsmän som till exempel snapphanar".

Nej, de "allra flesta" klarar inte av att stycka en människa. Inte ens på den tiden stegling användes syselsatte sig "de flesta" med detta.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Problemet jag har med att detta skulle vara ett motivlöst impulsmord av KJ, är AN:s kommentarer.

Flicka försvinner efter besök hos kompis. Inget ovanligt.
Efterlyses av föräldrar. Väldigt vanligt.
Polisen tar upp anmälan. Efterlysning sker först 2 dagar senare. Inget ovanligt, då flickan är myndig.
MPS lägger ut efterlysning. Väldigt vanligt efter efterlysning av polisen.
AN kommenterar VB:s mammas kommentar på efterlysningen på ett ytterst besynnerligt sätt. Mycket ovanligt. Hotbild skapas.
AN kommenterar på en annans efterlysning av VB med samma negativa ton. Mycket ovanligt.
AN:s kommentarer förekommer under 2 dagar. Fylla kan därmed strykas. Mycket ovanligt.
AN har inte ursäktat eller raderat sina olämpliga kommentarer. Mycket ovanligt.
KJ är med på alla sök utom ett. Väldigt vanligt att vänner är med och söker.
KJ har inget känt motiv att likvidera VB.
Flickan VB hittas mördad OCH styckad. Väldigt ovanligt.

Är det inte konstigt att en vän plötsligt får för sig att mörda och stycka sin kompis och att en vuxen kvinna i nästan samma andetag uttrycker sitt hat och avsky för samma olyckliga flicka på en offentlig sida för försvunna personer?
Det blir för mycket för att kunna köpa att det snäppt för KJ..

Hot och motiv som vi sett och fått ta del av kommer från en annan person/familj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Där håller jag med åtminstone vad gäller "städkärringen" som rent av skändar den som är saknad, alla inlägg är med medkänsla, hopp, hjälpa till att leta men så kommer detta med AN och fullständigt går emot vad som är det normala när någon har försvunnit.

Trådföljare skriver också om AN typ, måste få synas, höras och vara i centrum. En "städkärring" i centrum som inte har intellektet att visa vördnad eller omtanke.
Sannolikt oerhört självcentrerad där omgivningen skall lyssna och det hon säger är vad som gäller och det är vad alla skall fatta, förstå och rätta sig efter.

Hoppas hon tar skurhinken över huvudet och bara går under jorden för där passar hon bäst, empatilösa människa.

Sista blev lite från hjärtat för jag har inget övers för empatilösa människor när någon saknas och andra människor ställer upp förutsättningslöst för att hjälpa i en svår situation för familjen och vänner.

Städtantens agerande vid försvinnandet med kommentarer m.m var minst sagt avvikande, dessutom ålder 40+. Jag har fått höra från en av VBs gamla klasskompisar att hon var en stalker (tolkat det som att hon inte kan tyda människors gränser) kan städtanten vara kapabel till att knivhugga VB? Kanske svartsjuka för att hon stalkade MB?

Hon är ju städerska på sjukhuset = expert på rengöring av blod, bakterier, kroppsvätskor m.m.
Citera
2013-06-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Den 11 Maj skrevs en kommentar på FB där en person vädjar till att lyssna på damen som sett en syn om en stuga VB kan vara i. Den 20 Maj hittar MPS delar av VB:s kropp i ödehuset! Alltså 9 dagar innan man fann VB. Tyckte bara det var lite skumt, om jag nu inte missat nåt!

var väl nån siare som sagt något om att hon var uppe på g-berget och var frusen.
Citera
2013-06-11, 20:14
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Det vad jag , och nu har jag vart i Boden med hälsade på en god vän,trodde huset skulle LIGGA öde
men Nejsan så vad det inte, bredvid en väg körde man nästan rakt mot huset, det vad gångstigar upp.Jag trodde huset låg långt ut i skogen..<klipp>
Suck så lång denna tråd blivit,man hänger inte med alls.

Nejdå, Boden är inte ödemarke - inte alltihop. Men mycket, gjorde lumpen där och det är förvånansvärt att man inte kan gömma nåt lik om man nu är lite bevandrad i markerna.

Lång tråd, men det tyder på intresse - vilket jag i alla fall uppskattar, skulle vilja ha fast GM.
Citera
2013-06-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Jag pratade om Ödehuset att det låg vid vägen va ju bara att köra upp,stigar skoterleden ..
Det vad det jag mena Inte hennes bild som MPS delade den såg jag..
Men i Inteljuvren den 7 Säger Polisen att dom kollat denna vän hon pluggade med ??

http://www.svtplay.se/klipp/1212933/forsvinnandet-utreds-som-brott?tab=clips&sida=15

Lyssna noga på denna intervju dåligt ljud 2 min sen är ljudet bra

jo, det är vid en väg.
jo, men dom kontaktade honom inte direkt..
och han kontakade inte dom när de började gå runt att hon var försvunnen.
dom kontaktade honom efter några dagar då de fått reda på vem hon pluggat hos, och då kontaktade de honom och det kom fram
Citera
2013-06-11, 20:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Städtantens agerande vid försvinnandet med kommentarer m.m var minst sagt avvikande, dessutom ålder 40+. Jag har fått höra från en av VBs gamla klasskompisar att hon var en stalker (tolkat det som att hon inte kan tyda människors gränser) kan städtanten vara kapabel till att knivhugga VB? Kanske svartsjuka för att hon stalkade MB?

Hon är ju städerska på sjukhuset = expert på rengöring av blod, bakterier, kroppsvätskor m.m.

Nu tror ju inte jag att städerskor på sjukhus går en annan utbildning en andra lokalvårdare... så det där med expertis på det du nämner vet jag inte om jag tror på.

Jag kan däremot hålla med dig om att VB säkert stalkat någon, om det är ett av A´s barn eller om det är A´s man vet jag däremot inte. Men kanske misstog VB herr B´s vänlighet för kärlek och därav var "efterhängsen" så till den grad att A blev vansinnigt förbannad på henne? Inte nödvändigtvis så pass att hon anlitat någon eller dödat VB själv. Det skulle kunna förklara hennes idiotiska inlägg men det förklarar inte varför hon inte tog bort dom. Dock vill jag minnas att dom försvann. Kanske hon gjorde det själv eller så gjorde någon annan det (ägaren av fb kontot förslagsvis)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur man än vrider och vänder på det som skrevs i AN namn, vi vet inte vem som satt bakom tangentbordet, men om det var AN själv så är det så urbota korkat och ogenomtänkt. Hon fick ögonen på sig direkt, drog in familjen i ett nafs. Många fick en känsla av att hon vet mer om fallet VB än vad som framkommit. Och om det handlar om rasism så är det inte ett smart drag av en företagare att göra sig känd för att hata sin kundkrets. Nej, det ligger troligtvis en hund begraven i den här händelsen, dock inte KJ:s. Jag tror att AN eller den som skrev på Facebook vet mer om VB försvinnande än vad vi vet.

Men det samtidigt är aningen osannolikt att annan än kontoägaren skulle skrivit detta vid två tillfällen med ca 12 timmars mellanrum, det ter sig osannolikt i en småstad där i princip alla vet vad som söks och tidningarna skriver sida upp och sida ner om mystiskt försvinnande.

Möjlighet finns alltid men jag tror att hon har skrivit detta och det bottnar i tidigare möjlig relation med sambo eller annan närstående.

Vi vänder på frågan, vem har fördel/möjlighet av att skriva det i AN's namn (konto), kan man ens komma på någon utanför hennes när-krets (familj). Definitivt inte KJ, det är jag tämligen säker på, om det skulle vara så måste han haft kontakt med AN på något sätt och det har nog aldrig förekommit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Så, då ska vi se..
Vad vi kan sammanfatta i denna tråden är alltså:

*Lyssnar på metal - mördarmusik.
*Spelar airsoft - mördarhobby.
*Gillar militärprylar - mördarhobby.
*Asperger - mördardiagnos.

Denna tråden börjar bli förjävla tragisk.
Ingen tror väl att sådana saker är starka indicier på en mördare. Men något säger det om den misstänktes personlighet. Speciellt om man lägger ihop det med starkare skäl, t.ex. blodspåret i bilen, hans tidigare relation med brottsoffret samt att han sannolikt var den sista som såg henne i livet m.m.

Har inte sett någon statistik på detta men jag är rätt säker på att personer som gillar att leka krig, lyssna på metal och som har en empatinedsättning (Asperger) oftare begår brott än personer som lyssnar på dansband, samlar på frimärken och som har en normal empatisk förmåga. En människas intressen säger något om hennes personlighet och personligheten påverkar om hon är kapabel till att begå vissa typer av handlingar.
Citera
2013-06-11, 20:22
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Men var det VB:s mamma som skrev det där om svartsjuka? Jag har för mig att någon skrev att det var någon annan än mamman. Någon som vet säkert?

VB:s mamma skrev det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in