Citat:
Ursprungligen postat av
slaktabruden
Och dom övervakar garanterat så mycket att vill du endå använda en dator så kan du endast sitta och spela spel utan att vara uppkopplad på nätet. Men ja, de kan säkert övervaka dig iaf.
Nehej du. Inte om jag sitter på min laptop och sköter enbart Svenska göromål. T ex in på försäkringkassan, kollar skowebben och sedan går in på banken och läser min arbetsmail (som ligger lokalt på en server inom Sverige säger vi) och INTE loggar in på vare sig facebook eller Google konto DÅ har de ingen aning om vad jag gör. En google toolbar får jag givetvis inte ha i min webbläsare. Dessutom måste jag använda firefox webbläsaren.
MEN
De vet exakt vilka youtubeklipp jag gillar, de vet vad jag googlar efter, de kan läsa all min privata epost (Gmail). De vet exakt vilka vänner jag har (Facebook) och vilka arbetskamrater jag har (Linkedin)
.... det är liiiiiite för magstarkt för att vara ok
Observera att en främmande statsmakt vet detta om mig

Att enskilda företag känner till vissa delar om mig är en annan femma som inte alls är lika allvarlig.
Kan inte på långa vägar tänka mig att facebook, gmail och youtube någonsin kommer att bli populära i Ryssland, Kina, Indien, Pakistan m m för nu vet de vad det här handlar om. Det är inte oskyldiga duktiga Google längre
Man kan i princip säga att Google, facebook, linkedin och Microsoft har nått peak i dessa länder. deras befolkningar och regeringar kommer att göra allt för att de inte skall få en millimeter till i marknadsandelar. I Europa tar det nog en längre stund innan vi fattar ordentligt vad vi ställt till med.
NSA är är ju för helvete ett "9/11" för dessa företag när det gäller världsmarknaden