Citat:
Ursprungligen postat av
slaktabruden
Tänk om alla slutade använda mobil och dator i protest? Fy fan vad kul det skulle vara.
Usa har en sjuk regering och har alltid haft. Är lika illa som vilken diktarur som helst i nåt skitland. Dödar tusentals oskylldiga, våldtar kvinnor och barn, men det som är de dummaste är att de ständigt söker sig till krig. Kommer inte på annat land som gör det i samma skala.
Jag hoppas att fler inser vilket land usa egentligen är och att de fäller sig själva när de håller på såhär.
Det är inte frågan om att sluta använda mobil eller dator MEN däremot sluta använda sådant som USA övervakar. Tycker faktiskt lite synd om amerikansk IT industri just nu. Tror inte folk byter sådär enkelt men en sakta ström av människor som slutar använda Gmail osv blir det nog.
Men om vi funderar lite, vad händer om folk slutar använda Gmail och kör något Smail istället (Typ Sverige mail). Hur mycket business och pengar finns det i att skapa en Smail? Vart skall de servrarna stå för att vara säkra ifrån NSA insyn?
Men det är ju skillnad mellan privat person och företag. Tror nog att för företag blir det en markant ökad misstänksamhet gentemot amerikanska produkter. Industrispionage är big business och det är här framtidens krig utspelar sig. Just för företag är det otroligt viktigt att man inte använder något som NSA kan övervaka.
Tänk er Airbus vs Boeing

Tänk om NSA länge kunnat läsa allt som Airbus ledning tagit beslut om under en längre tid
Att vissa NSA personer lätt går att köpa av den privata amerikanska industrin (Boeing) tar jag för givet.
Det skulle inte förvåna mig om vi fick höra om ett Airbus koncern beslut inom kort som säger att Gmail är förbjudet att använda. Vad händer sen? Nästa beslut som tas?