2013-06-11, 22:31
Medlem
Man kan ju undra vad USA hade tyckt om svenska FRA begärt att få läsa 100% av facebook och Gmail under förespegling att förhindra nästa skolskjutning. Och i samma veva hade på köpet kunnat läsa all godis som amerikanska Politiker skriver i sina epost lådor. Otrohetsaffärer, intressant industri spionage t ex mutor när USA säljer sina F35 till Norge. Herre djävlar vad de har läst all kommunikation Saab har haft med sina kunder om JAS 39 försäljningar Det är jag hundra på. NSA är väldigt tajta med Amerikansk krigsindustri.
Senast redigerad av FulAgent007 2013-06-11 kl. 22:33.
Citera
2013-06-11, 22:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
vilka osakligheter talar du om, varför finns inte USA med på ngn av dessa listor som uppenbart ser internet/användarna som ett hot mot nationen ?

Listan som det refererades till handlar väl främst om censur snarare än övervakning och där platsar knappast USA. Vidare så har ju skunkjobb helt rätt när han/hon skriver att det finns länder som beter sig mycket värre än USA, men att det för den delen inte gör PRISM-historien mindre problematisk.
Citera
2013-06-11, 22:54
Medlem
Vad skiljer detta från vad FRA gör mot svenska folket? Att nationer spionerar är väl inget nytt precis? Inte för att jag bär foliehatt men att internet avlyssnas trodde jag folk insåg?

Tycker detta är en skitsak jämfört med övriga ageranden från USAs sida. Krigsbrotten, ekonomisk terrorism m.m.
Citera
2013-06-11, 23:01
Medlem
Blev man ännu mer nojig att höra detta :O, tur man har sina knep att skydda sig!

OT:

Flashback's servrar är väl uppskattade i mina ögon till några av dem säkrare...
Var ett tag sen allt om flashback's säkerhet diskuterades i en tråd.
Ni som är osäkra hur man ska skydda sig, kolla gärna in min egen tråd, diskussioner om datasäkerhet här är väl lite väl OT ?eller?...

- https://www.flashback.org/t2058768 <- här finns tips om hur du kan skydda dig.
Citera
2013-06-11, 23:09
Medlem
Det här känns fan inte ens som nån nyhet, klart att jänkarna har free access till allt, som vanligt. den som inte redan fattat att fejjan är ett enda jävla spion-nätverk både för regeringar, skatteverket och privatpersoner ( ) är ju lite väl naiv
Citera
2013-06-11, 23:12
Medlem
Ruskigbusss avatar
OT rensat.

Som sagt, vill ni leka leken "vem vet mest om hämliga saker" - så gör ni det bättre via PM. Fortsätter detta i tråden börjar jag snegla på varningsknappen.

/Mod
Citera
2013-06-11, 23:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HDCase
Enligt en undersökning så är 56% av Amerikanarna FÖR att denna extrema samkörning görs.

Källa: Jude TV4 (Nyheterna 22)
Jude TV4???

1. Är TV4 judiskt?
2. Menar du att rapporteringen om den amerikanska opinionen i PRISM-fallet är felaktig pga att TV4 skulle vara judiskt och i så fall vänligen led din tes i bevis. Eller ville du bara skriva jude utan att du hade några dubier kring deras rapportering?

Senast redigerad av skunkjobb 2013-06-11 kl. 23:26.
Citera
2013-06-11, 23:40
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag undrar om powerpoint-presentationerna är gjorda av Snowden, kanske tillsammans med samarbetspartner som Guardian, eller är de materialet som Snowden har släppt?

Om det senare är fallet, så är det ju möjligt att hela grejen är en skrytsam chef. Ni vet hur chefer är med sina powerpoints.

Titta här. PRISM. Se vad duktiga vi är på att servera er data från Google, Facebook och allt.

Denna överdrivna skrytsamhet fanns det gott om i Wikileaks cableleaks. Dessa cables bestod av diplomatiska telegram. Det var fullt av småviktiga diplomater på olika ambassader som ville antyda att de fick leka med de stora pojkarna.

Även om PRISM säkert finns, så finns det all anledning att tvivla att det skulle vara ett fullt utbyggt system av den form som antyds. Tekniken, bandbredden, investeringarna, apparaturen... antydan att det skulle vara en avlyssning av alla data, eller iallafall alla metadata, är helt orealistisk. Det är jobbigt nog för Google, Facebook m.fl att upprätthålla sin enorma trafik.
Senast redigerad av BaalZeBub 2013-06-11 kl. 23:44.
Citera
2013-06-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag undrar om powerpoint-presentationerna är gjorda av Snowden, kanske tillsammans med samarbetspartner som Guardian, eller är de materialet som Snowden har släppt?

Om det senare är fallet, så är det ju möjligt att hela grejen är en skrytsam chef. Ni vet hur chefer är med sina powerpoints.

Titta här. PRISM. Se vad duktiga vi är på att servera er data från Google, Facebook och allt.

Denna överdrivna skrytsamhet fanns det gott om i Wikileaks cableleaks. Dessa cables bestod av diplomatiska telegram. Det var fullt av småviktiga diplomater på olika ambassader som ville antyda att de fick leka med de stora pojkarna.

Även om PRISM säkert finns, så finns det all anledning att tvivla att det skulle vara ett fullt utbyggt system av den form som antyds. Tekniken, bandbredden, investeringarna, apparaturen... antydan att det skulle vara en avlyssning av alla data, eller iallafall alla metadata, är helt orealistisk. Det är jobbigt nog för Google, Facebook m.fl att upprätthålla sin enorma trafik.

Du borde se den här:
http://www.youtube.com/watch?v=dxnp2Sz59p8

Tekniken, bandbredden, investeringarna.... sedan LÄNGE!
Citera
2013-06-11, 23:54
Medlem
...as...s avatar
http://www.liveleak.com/view?i=87b_1370810696

Jag bidrar med denna.

Han verkar rätt vettig!
Citera
2013-06-11, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

'Även om prism säkert finns"
Exakt så formulerar sig lögnare som tror att de är smartare än andra och försöker att blanda ihop korten.Av någon anledning försöker du förringa och försvara den gigantiska avlyssningen av hederliga människor.
Citera
2013-06-12, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Listan som det refererades till handlar väl främst om censur snarare än övervakning och där platsar knappast USA. Vidare så har ju skunkjobb helt rätt när han/hon skriver att det finns länder som beter sig mycket värre än USA, men att det för den delen inte gör PRISM-historien mindre problematisk.

Så när de ser varje männika som en potentiell galning och internet så farligt så att varje användare måste övervakas, så kvalar de in som "enemies of internet" solklart !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in