Äntligen!
Jag har följt den här tråden nu i flera dagar utan att kunna skriva. Jag har aldrig varit medlem på Flashback innan utan jag blev medlem enbart för att kunna diskutera här. Den här frågan intresserar mig väldigt mycket men ingen annan stans på nätet (åtminstone inte på svenska) kan man delta i en lika intressant diskussion som här.
Vad jag har gjort är att ha tagit bort mitt facebook-konto, jag har börjat köra med vpn-tunnel, jag har installerat ett tillägg i Firefox som tar bort spårnings-cookies och som heter DoNotTrackMe, jag har gått ur PKU-registret i biobanken (lite overkill men jag vill inte att myndigheter ska ha tillgång till och kunna forska på mitt dna. Känns bara absurt), försöker undvika google (kör med DuckDuckGo men jag är ändå skeptiskt till den eftersom den är gjort av Yahoo så jag ska använda en annan som ni tipsade om i tråden innan), jag ska gå ur mataffärernas registrering (kommer sakna rabatterna dock men det är det värt), avinstallerade Skype och försöker använda kontanter mer istället för att dra kortet.
Alltså, jag har absolut ingenting att dölja. Om all min information skulle komma ut in public så skulle jag kunna stå för precis allting jag har gjort på nätet MEN jag är en tjej med sjukt stor integritet och jag AVSKYR detta övervakningssamhälle värre än värst så för mig är det en principsak. Kanske skulle jag bli lite röd om kinderna om alla visste att jag kollade porr en gång var tredje månad typ

haha men ni fattar. Jag har aldrig godkänt att någon myndighet övervakar mig och jag är rädd för att om inte människor börjar reagera nu så att det verkligen syns (starkt minskad aktivitet på facebook, google, yahoo m.m) så kommer denna övervakningen bara att eskalera. Det ska svida i plånboken för dom! Det som har pågått nu i flera år är olagligt. Glöm aldrig det.